Timmetjuh070

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Geen diensten na verhuizing (nieuwbouw)

Beste forumleden,

 

Eind december 2022 ben ik verhuisd naar een renovatie project in Weesp.

Ik heb mijn oude modem meegenomen naar het nieuwe huis.

Tot op heden nog geen internet & tv op coax.

Een meneer van Ziggo nieuwbouw afdeling, heeft mij al meerdere malen verteld dat mijn huis de desbetreffend week zou worden voorzien van signaal.

 

Nou mijn vraag is, Waarom staat mijn abonnement nog steeds ingeschreven op het oude adres?

En kan de klantenservice mij niet vinden op het nieuwe adres?

 

Ik heb dus 3 weken lang al een leen router, vorige week heb ik een mail gekregen dat ik deze moest retouren, want ik zou al internet moeten hebben..

Helaas! Nog niks, nu is de leenrouter uitgeschakeld en kan ik hem niet meer gebruiken.

Ook hierbij kan de klantservice mij blijkbaar niet helpen?! en dat het bij een andere afdeling ligt, die ik vervolgens dus niet kan bereiken.

 

Ik heb dus al 2 facturen moeten betalen voor mijn abonnement bij Ziggo, voor januari en februari, terwijl ik er geen gebruik van kan maken...

 

Wie o wie kan mij helpen hoe het nu allemaal zit?

Thanks, Tim.

45 Reacties 45
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Nou mijn vraag is, Waarom staat mijn abonnement nog steeds ingeschreven op het oude adres? En kan de klantenservice mij niet vinden op het nieuwe adres?

 

Het lijkt erop dat de verhuizing administratief niet goed is afgehandeld. Heeft u de verhuizing telefonisch doorgegeven of via de Mijn Ziggo omgeving?

Timmetjuh070
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zowel online op mijn ziggo , als 6 uur in totaal met de klantenservice kwijt te zijn. Ze krijgen het niet in orde / snappen het probleem niet. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Los van dit administratie probleem, is er al wel een TV signaal? Door een coax kabel direct in de TV te stoppen en de ongecodeerde kanalen te zoeken. U bent al klant de procedure zal u bekend zijn.

 

 

Timmetjuh070
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja, al het ''simpele'' wat ik vanuit mijn kant kan en kon doen, is gedaan.
Geen signaal. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan zijn er dus twee problemen buitenshuis moet uw woning worden aangesloten en bij de administratie zal nageplozen moeten worden waarom de verhuizing niet goed is verwerkt.

 

Dit is aan een moderator daar kunnen wij als medeklanten niet bij helpen.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @Timmetjuh070!

Hier lijken inderdaad helaas een aantal dingen niet goed te gaan. Frustrerend dat de diensten in de nieuwe woning nog niet werken!

Ik duik hier graag dieper op in. Kun je in je Community profiel ook tussen haakjes je oude postcode en huisnummer zetten?

Timmetjuh070
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedemiddag Erik!

 

Zojuist gedaan.

Ik zal even kijken of ik prive bericht naar u kan sturen met deze info mocht het niet voldoende zijn.

 

Tim.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor de aanvullende gegevens @Timmetjuh070. Ik laat dit verder onderzoeken. Zelf ben ik de komende dagen niet aanwezig, maar als er terugkoppeling is dan hoor je dat van een collega.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Timmetjuh070! Ik heb even gebeld met een andere afdeling en zij hebben mij laten weten dat er een achterstand is met het aanleggen van signaal naar de woning. Dit is bekend en zijn ze druk mee bezig om het zo snel mogelijk te realiseren. Maar het goede nieuws is dat je leenrouter gewoon moet werken, die is weer geactiveerd door een collega! 

Als er meer bekend is, nemen mijn collega's van de Nieuwbouw-afdeling ook contact met je op! Als je router niet werkt, herstart hem dan even! 

Timmetjuh070
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank Carlien!

 

Klopt het dat mijn contract nog op mijn oude adres staat, en het pas over wordt gezet wanneer ik signaal heb op het nieuwe adres?

 

Groetjes Tim.

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Yes, dat klopt! Dat kunnen we pas over zetten zodra je nieuwe adres signaal heeft, dus dat komt nog 🙂 We regelen uiteraard daarna ook een vergoeding met je! 

Timmetjuh070
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi, ik heb dit topic expres nog niet gesloten om deze reden.

 

Inmiddels 4 maanden verder en nog steeds geen internet en tv in huis.

Heb ook al zeker een maand geen update gehad van Ziggo, en wordt inmiddels vrij ongeduldig.

 

Hoe het toen er voor stond, is dat er nog steeds vervuilde grond is van straat naar verdeelkast.

Wie is de aannemen van Ziggo? 
IK zou graag contact willen leggen met hun hoe het nou zit.

Of moet ik een klacht indienen bij de gemeente?

 

Wat is de juiste wijze?

(Nee niet via ziggo, daar wordt ik niet wijzer van)

 

Tim.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Timmetjuh070 Wat super frustrerend dat je nog altijd niet weet hoe het ervoor staat. Ik heb je nieuwe adresgegevens erbij gezocht en zie dat er op 01-03-2023 een laatste update was. Uit deze interactie haal ik onder andere dat er na 15-03 meer moet duidelijk zijn en dat de KeepGo verbinding is verlengd. 

Tot mijn grote spijt zie ik nog geen updates. Je kunt het beste je beklag doen bij de betreffende afdeling: nieuwbouwkabelaanleg @ ziggo.com of telefonisch bellen op 088-1212706, bereikbaar van maandag - vrijdag tussen 08.00 en 13.00 uur. Deze afdeling heeft verdere informatie tot de status en kan ook nagaan wie de toegewezen aannemer is. Houd je ons op de hoogte?

Timmetjuh070
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Vincent,

 

Dank voor je bericht.

Ik heb ze even gebeld, dus bedankt voor het 088 nummer ipv de normale klantenservice.

Ze mogen pas in april aan de slag met de vervuilde grond. En verwachten halverwege april het draaiend te hebben.

 

5 maanden verder wel is waar....

corrievandeberg

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Eric,

 

 bij ons is hetzelfde liedje, in december aangegeven dat we gaan verhuizen naar nieuwbouwwoning en dat we een zakelijk abonnement wilde. men kon ons nieuw adres niet vinden, dit omdat er nog geen kabel ligt. Aanvraag gedaan sinds 17 november om kabel buit de kabel te laten leggen. Paar x geprobeerd mijn adres te wijzigen online maar dat lukt dus niet. We zijn sinds 4 januari verhuist. Weer gebeld, word aangegeven dat de kabel 17 februari zou worden aangelegd. Een week voordat de kabel zou worden gelegd word ik door een medewerker gebeld die aangeeft eerst beter het huidige abonnement te houden, en niet al direct voor de zakelijke te gaan, want dan zou het nog langer duren, dan moet eerst de huidige worden afgemeld ten de nieuw contract aangemeld. Maar zijn we inmiddels alweer 1,5 maand verder, kabel 30 maart in meter kast aanlegd. 31maart weer met ziggo gebeld, ze hebben geprobeerd om het adres te wijzigen, maar dat lukte niet, met een nieuw abonnement is het gelukt, ook op mail ontvangen dat ik de bestelling moest afronden met de link. Dit allemaal gedaan. Daarna mail ontvangen van “goed dat u de verhuisdatum al doorgeeft”  op 4 april zetten we onze diensten over naar nieuw adres….Ze hebben ook een creditnota gemaakt, omdat ik 3 mnd geen tv/internet heb. Ik zou 4 april worden teruggebeld, maar dat is niet gebeurd. Dus vandaag 5april weer 55 min aan de lijn gehangen ze konden mijn nieuw adres niet vinden, maar wel het oude adres. Nu word er aangegeven dat er iets niet goed zou zijn gegaan, en de installatie pakket  nog zeker 1/2 weken gaar duren…… waar zijn die mee bezig,,,, al uren aan de lijn gehangen, en natuurlijk Vodafone waar ik ook geen bereik heb omdat het een goed geïsoleerde woning is. Dus ieder gebeld uur met mijn neus voor het raam staan. Weglopen is er niet bij want dan is de verbinden weer eens verbroken….. 

grt Corrie

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @corrievandeberg!

Wauw, dat is ook een mooi lang verhaal met heel wat gedoe om diensten te krijgen. Jammer dat het allemaal zo moeilijk gaat. 

Het adres wat ik zie staan onder je gegevens, dat is zeker het nieuwe adres want daar staat op dit moment nog niks actief. WIl je je oude adres ook eens onder je profiel zetten? Dan kijk ik even wat er allemaal gedaan is en waar ze nu nog mee bezig zijn. Voordat ik dubbele handelingen uitvoer en dat maakt het vaak niet beter! 

corrievandeberg

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Carolien,

 

ons oud adres was dross. *************

(privé gegevens verwijderd door moderator)

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Dankjewel! Ik zie dat er veel contact is geweest, zit er al een aansluiting in je nieuwe woning? Zo ja, wil je daar dan eens een foto van mee sturen?

corrievandeberg

Level 1
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

image.jpg

Uitgelicht topic