Mirelle72

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Geen coax aansluiting

Goedemorgen. Net overgestapt naar Ziggo….kpn werkt sinds gister niet meer en ik begin met volle moed aan de installatie (ben redelijk technisch onderlegd) Ik maak de doos open en ik schrik al lichtelijk…: een coax kabel!

ik heb geen coaxaansluiting in deze woning, maar ik ben nog positief met de gedachten dat er meer mogelijkheden zijn… kpn had immers ook dit probleem en na een monteursbezoek hebben ze eea kunnen omzetten of iets…en de boel draaide… Nu krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar om het werkend te krijgen.. wel inmiddels een monteusafspraak gemaakt maar helaas pas voor woensdagmiddag.

Nu een teleurgesteld dochtertje: geen Netflix…geen internet…geen tv…

heeft iemand een gouden tip?? Of moet ik mezelf al voor m’n kop zo’n drie ik ben overgestapt?? 😔 

36 Reacties 36
Mirelle72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

176864B9-AEA2-4EE3-A9C7-BA5F8BBC2E2A.jpeg

9E94581C-1A99-4D64-B43D-BF92CAEC6936.jpeg

463CD2D8-9353-4690-86F9-D5A51C29FD94.jpeg

59168B7B-0A9F-4E59-8D3E-AD93A9EAD4B4.jpeg

    

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Mirelle72 

Geen Ziggo-AOP (=Abonnee OvernamePunt) te zien in de meterkast.

 

N.B.: Waar bewaar je de reserve smeltzekeringen? Zou handig zijn om het doosje in de meterkast te bewaren.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Een andere mogelijkheid: meestal zit de watermeter in de kruipruimte en zit er in veel gevallen een luik achter de voordeur. Het zou best eens kunnen zijn dat daar ook (het restant van) een groene coaxkabel ligt of dat daar vanuit te zien is waar die kabel naartoe loopt.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Wim C. Maar deze klant woont in een flat 

PJD_

Level 10
  • 424Posts
  • 6Oplossingen
  • 335Likes

Ook die kan een kruipruimte hebben, moet je wel op de begane grond wonen.

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het slimste is in dit geval zoals al aangegeven bij de boven of beneden buren vragen of deze Ziggo klant zijn en waar hun aansluit punt zit. Het ziet er dusdanig oud uit dat het gebouw er al stond voor we tv via de kabel kregen, dat kan ik uiteraard mis hebben. 

 

De Ziggo monteur zal ook moeten zoeken want zonder een aansluitpunt kan deze niks.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

misschien nog aan de buitenzijde via een rvs goot.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@RoWi.  schreef:

Het ziet er dusdanig oud uit dat het gebouw er al stond voor we tv via de kabel kregen, dat kan ik uiteraard mis hebben. 

 

Oud, oud....ik schat het bouwjaar ergens in de jaren 80 van de vorige eeuw. Wel al een aardlekschakelaar, edoch slechts één (i.p.v. minimaal twee zoals het huidige bouwbesluit voorschrijft) een een z.g. "natte groep" (t.b.v.: cv-ketel, wasmachineaansluiting en/of keuken, badkamer mogelijk ook bergruimte) zonder aardlekbeveiliging.

Smeltzekeringen zijn op zich niet minderwaardig.

Wat wel lastig kan zijn is het beperkte aantal groepen. Tegenwoordig gebruiken wij veel meer elektrische apparaten die wat vermogen kunnen opslokken. Zoals waterkokers (om maar niet te spreken van een close in boiler of kokendwaterkraan), stofzuigers met 1000 watt vermogen, vaatwassers, wasmachines en drogers.

Vandaar mijn opmerking over de reserve zekeringen.

 

In die jaren ging men ook uit van een aansluiting (hoofdzekering) met een niet al te hoge waarde. Maar tegenwoordig betaal je minimaal het tarief voor een aansluiting van 1x 40 ampère of 3x 25 ampère, ook al heeft de hoofdzekering een waarde die een stukje lager is.
Opwaarderen van b.v. 1 x 25 naar 1 x 40A is in mijn regio niet (meer) gratis, maar je betaalt wel het zelfde vastrecht als bij een 40A aansluiting.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Template in flats of etagewoningen zit de watermeter óf in de meterkast of ergens op de begane grond. Meestal gaat er daarvandaan ook een coaxkabel omhoog… en meestal naar de woonkamer.

Hoedanook @Mirelle72 heeft een Ziggo-abonnement op haar adres kunnen afsluiten dus is het een zaak van Ziggo om een groene kabel tevoorschijn te toveren. Ga er maar vanuit dat een Ziggo-monteur wel een beetje weet hoe de hazen lopen en het voor elkaar krijgt.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Ik heb alleen die warmte meters, elektra meters, water meters en gas meters in appartementen complexen en flatgebouwen op de beganegrond of ondergrondse meterkasten gezien. Nog nooit coaxkabels, KPN kabels en fiber kabels in die kasten. Die altijd via de buiten muren of direct de muur in via de straat en nooit eerst naar de meterkasten op de begane grond of ondergrondse meterkasten. 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@Template  ik woon 1 hoog en bij ons zit alles in de meterkast.

water-gas-elektra-coax-ptt-glas. en alles in eigenbeheer uit te lezen.

En dit pand is 27 jaar oud.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

hier heeft elk appartement zijn eigen meterkast met daarin water/elektra/eigen groene ziggo kabel waarbij al die kabels samenkomen in een inpandige EV van ziggo beneden in het pand (achter afgesloten ruimte waar alleen ziggo de sleutel van heeft )

 

zorginstelling gebouwd in 2011

 

energieaansluiting:

robinjoo19_0-1679168728636.png

 

 

 

ideaal alles in eigen beheer

IMG_20230318_204057.jpg

maar goed dit gaat wel erg offtopic: ik hoop dat de ziggo monteur de groene ziggo kabel kan vinden

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@MR_CHIP  off-topic? Inderdaad; nogal.

Elke flat of pand heeft weer een andere plek voor leidingen en kabels; dat is nooit uniform.

Laat een monteur dit lekker uitzoeken, want dit wordt hier niet opgelost.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@MR_CHIP  strakke kast op dat blauwe en witte kabeltje na.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ach als het werkt, werkt het modem nu lekker in de meterkast en coax naar de woonkamer niet meer nodig 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@puppie @MR_CHIP Ik heb ook nergens gezegd dat het niet eigen beheer is. Het is nogal logisch dat het eigen beheer is. 

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

in de meterkast zit in ieder geval niks. toevallig geen opbergkast bij de voordeur in de woning zelf waar nog iets zou kunnen zitten? anders zit (of zat) er echt wat in de woonkamer. gezien het een flat is kan de monteur niks anders dan een vervolgtaak maken als hij het AOP niet kan vinden komende woensdag. hou er in dat geval rekening mee dat je in het slechtste geval tot na volgend weekend nog zonder zit.

Uitgelicht topic