Mirelle72

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Geen coax aansluiting

Goedemorgen. Net overgestapt naar Ziggo….kpn werkt sinds gister niet meer en ik begin met volle moed aan de installatie (ben redelijk technisch onderlegd) Ik maak de doos open en ik schrik al lichtelijk…: een coax kabel!

ik heb geen coaxaansluiting in deze woning, maar ik ben nog positief met de gedachten dat er meer mogelijkheden zijn… kpn had immers ook dit probleem en na een monteursbezoek hebben ze eea kunnen omzetten of iets…en de boel draaide… Nu krijg ik het met geen mogelijkheid voor elkaar om het werkend te krijgen.. wel inmiddels een monteusafspraak gemaakt maar helaas pas voor woensdagmiddag.

Nu een teleurgesteld dochtertje: geen Netflix…geen internet…geen tv…

heeft iemand een gouden tip?? Of moet ik mezelf al voor m’n kop zo’n drie ik ben overgestapt?? 😔 

36 Reacties 36
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Mirelle72 ,

Als je Ziggo hebt kunnen bestellen, moet er ergens een coax kabel je huis in komen.
Heb je echt nergens zo'n kastje zitten?

 

Visser__1-1679130221615.jpeg

 

Mirelle72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi hoi… nee nergens! Heb toen ik hier kwam wonen overal ook gezocht met de KPN monteur…toen heeft hij een alternatief iets kunnen maken

image.jpg

Mirelle72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heb dit kabeltje ook maar geprobeerd met de modem van Ziggo…maar helaas…niks…

image.jpg

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

een kpn aansluiting gaat niet werken voor een ziggo modem

je moet ergens zoan contactpunt als hierboven is afgebeeld zien te vinden, anders moet er een monteur ingepland worden 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Blijkbaar hadden de vorige bewoners geen internet en gingen ze alles maar dicht smeren😅

Aan die KPN aansluiting, heb je niks.Dat is het koper netwerk en daar heb je bij Ziggo niks aan...

Als je echt geen coax aansluitpunt(AOP) kan vinden, is het toch een kwestie van wachten op een monteur.Heb je toevallig Vodafone mobiel?Dan kan een moderator een bundel toevoegen.

 

HBO Fan

Level 12
  • 729Posts
  • 9Oplossingen
  • 565Likes

Maak anders even een overzichtsfoto van uw meterkast, zodat alle aansluitingen en binnenkomende spullen in beeld staan. Misschien kan iemand wat vinden dat lijkt op een coax kabel.

 

p.s. meterkasten zijn vaak een rommeltje, dus geen probleem om het hier te plaatsen 😊

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

De coax aansluiting zit in moderne of gerenoveerde woningen vaak (dus niet altijd) in de meterkast. In oudere woningen meestal (dus niet altijd) in de huiskamer/woonkamer, aan de straatzijde in de buurt van het raam. Soms zit er behang overheen (of iets anders) dus indien niet in meterkast de muur bij het raam even controleren of er niks zit. 

Mirelle72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Mijn meterkast zit buiten (flat)… met de monteur van KPN 1,5 uur gezocht… zonder succes helaas…. Heb nu maar een hotspot gemaakt…chromecast verbonden(heb geen smart tv) en ziggo go gedownload… wel nu tv 😊… Ik ben bang dat ik dan de monteur er maar even naar moet laten kijken woensdag… in de hoop dat hij een oplossing heeft zoals kpn die ook had 😊😊  Heel erg bedankt voor jullie reacties, top!!

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

houd ons vooral op de hoogte als je wilt ? 😉

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Bert Kan je geen mod inseinen? Wellicht heeft deze klant mogelijkheid tot tijdelijk extra mobiele data? 

Mirelle72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Woensdag hoor je het 😊😉

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

@Mirelle72 plaats hier eens een foto van jouw meterkast.

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

Als je in een flatgebouw woont, dan zal je wel meerdere buren hebben. Veelal hebben de rechtsboven elkaar gelegen appartementen dezelfde indeling. Hierop zijn natuurlijk uitzondering zoals parterrewoningen, HAT-eenheden en een penthouse enz.

 

Naastgelegen appartementen (met hetzelfde aantal kamers en dergelijk), zijn qua indeling vaak gespiegeld.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@DennyW Flatwoningen én/of appartementencomplexen hebben ook vaak de meterkasten niet bij de woningen zelf, komt voor t dat het in het trappenhuis/lifthal is op de verdiepingen of op de beganegrond/kelders waar veelal ook de bergingen zijn. 

DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes

@Template  schreef:

@DennyW Flatwoningen én/of appartementencomplexen hebben ook vaak de meterkasten niet bij de woningen zelf, komt voor t dat het in het trappenhuis/lifthal is op de verdiepingen of op de beganegrond/kelders waar veelal ook de bergingen zijn. 


De vraag was toch niet waar de meterkast verstopt zou kunnen zijn, maar waar de coax-aansluiting zou kunnen zitten of zou horen te zitten.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @Mirelle72

Wat rot om te lezen zeg, ik kan mij voorstellen dat je heel erg baalt nu. Wat sowieso een handige tip is: In de ochtend tussen 07.00 en 08.00 uur komen alle monteursafspraken vrij die de avond ervoor zijn afgezegd. Je zou dus zeker morgenochtend via Mijn Ziggo kunnen controleren of er toch eerder een plekje vrij is gekomen en de afspraak herplannen.

Wat @Template zegt is ook een goeie, heb je toevallig een mobiel abonnement van Vodafone? Zo ja, zet dan gerust je mobiele telefoonnummer achter je postcode in je profiel, dan zorg ik ervoor dat er extra data toe wordt gevoegd. 

Mirelle72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

image.jpg

Mirelle72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Beste Mariska…bedankt voor de mogelijkheid, maar ik zit niet bij Vodafone 😊 helaas kan ik zelf ivm niet eerder dan woensdagmiddag… nu is het alleen nog maar even hopen dat het woensdagmiddag gaat lukken (ik begin alleen een beetje huiverig te worden dat dat niet het geval is 🤪) maar goed…we zullen het zien 😊🙏🏻

Mirelle72
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hi Denny…ik zal de buren straks eens even lastig vallen…thanks!

Uitgelicht topic