Ik heb nu de Cisco 8685 DVB mediabox en het TV Standard abonnement van 69 euro.
Hiermee kan ik op dit moment mijn TV programma's opnemen en ook 7 dagen uitzending gemist bekijken.
Nu heb ik van ziggo het aanbod gekregen om deze kosteloos om te ruilen tegen de Next mini.
Echter, dan kan ik niet meer opnemen en heb ik maar 2 dagen uitzending gemist.
Ik heb gebeld met ziggo en krijg te horen dat ik dan dus maar moet overstappen naar TV Complete.
Dit abonnement kost 74 euro!
Verder krijg ik te horen dat mijn oude mediabox binnenkort gedeactiveerd zal worden.
Ik wordt dus, wil ik dezelfde mogelijkheden behouden als ik nu heb, gedwongen naar een TV pakket van 5 euro duurder.
Het wordt nu toch tijd om, na +/- 25 jaar, over te stappen naar een andere provider!
Zijn er meer mensen, die dit "geweldige" aanbod van ziggo hebben gekregen om de mediabox om te ruilen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo @Ger57 ,
Zover ik weet moet je zelf toestemming geven voor een omruil, en geef je die niet, blijft je huidige mediabox werken totdat deze technisch niet meer geschikt is voor het netwerk.Je word dus (nog) niet gedwongen en je mediabox zal ook niet gedeactiveerd worden als het goed is.Maar een moderator kan dat controleren voor je.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo @Ger57 ,
Zover ik weet moet je zelf toestemming geven voor een omruil, en geef je die niet, blijft je huidige mediabox werken totdat deze technisch niet meer geschikt is voor het netwerk.Je word dus (nog) niet gedwongen en je mediabox zal ook niet gedeactiveerd worden als het goed is.Maar een moderator kan dat controleren voor je.
Er is mij verteld dat de mediabox op termijn gedeactiveerd zal worden, verder is het natuurlijk een kwestie van tijd voordat het apparaat het begeeft, we hebben hem al een langere tijd. En dan ben je dus gedwongen om naar een duurder pakket over te stappen als je dezelfde mogelijkheden wilt behouden. Als het zo ver is, zal ik serieus overwegen om over te stappen naar kpn. Zij hebben wel een pakket met minimaal dezelfde mogelijkheden voor dezelfde prijs als wat ik nu heb.
Voorlopig nog niet in ieder geval, al zullen de interactieve functionaliteiten wel afnemen omdat ziggo van dat systeem afstapt.Maar opnemen en live TV kijken zal echt voorlopig nog wel blijven werken.
Maar je box kan natuurlijk wel defect gaan inderdaad...En volgens mij heeft ziggo deze boxen niet meer op voorraad ter vervanging.
Iedereen met verouderde eigen apparatuur heeft deze keuze.
De Cisco 8685 DVB is een mediabox die je eigendom is, wil je dezelfde functies kunnen behouden als de Cisco 8685 DVB defect raakt, dan kun je zelf een nieuwe mediabox met een DVB-C tuner of meerdere tuners en met een harde schijf en smartcard mogelijkheid aanschaffen en houd je dezelfde functies.
7 dagen uitzending gemist is alleen met de NPO zenders.
In de Next kun je veel meer zenders 2 dagen terugkijken.
Wil je meer kunnen opnemen en veel meer zenders terug kunnen kijken, dan maak je gebruik van de Ziggo apparatuur en de cloud om 400 uur op te kunnen nemen en hoef je niet zelf een mediabox aan te schaffen, daartegenover staat € 5,00 per maand.
Aan jou de keuze.
Hoi@Bert ,
Dit is afhankelijk van of het een UPC of Ziggo mediabox is, volgens mij is dit een UPC mediabox.Dan is jouw optie helaas niet mogelijk..
Een andere keuze is overstappen naar KPN, daar krijg ik, voor hetzelfde bedrag als wat ik nu betaal, wel opnemen. Dat ik dan een lagere downloadsnelheid heb (200Mb) boeit me niet zo, daarentegen heb ik dan wel een hogere uploadsnelheid.
Jammer dat ziggo zo met hun vaste klanten omgaat, zo jagen ze wel mensen weg.
@Ger57 Natuurlijk wil ik ook altijd meer voor minder geld, maar dat krijg ik bij KPN ook niet en de kwaliteit en snelheid was hier tot een paar jaar geleden 13 down en 6 up en is nu bij KPN 200/20, daarom ben ik bij Ziggo en komen er weer steeds meer mensen hier in de wijk terug naar Ziggo en jaagt KPN ze weer weg.
KPN is hier exact even duur als Ziggo met dezelfde keuzes, alleen heb je bij Ziggo 1000/50 en KPN 200/20.
KPN/Simyo mobiel is hier wel weer veel beter als de andere providers, dus dat is hier de 1e keuze.
Kijk vooral naar je eigen situatie en wat de beste provider voor je is.
@Verwijderd account schreef:
Hoi@Bert ,
Dit is afhankelijk van of het een UPC of Ziggo mediabox is, volgens mij is dit een UPC mediabox. Dan is jouw optie helaas niet mogelijk..
@Verwijderd account Was even vergeten dat deze boxen ook in oud-UPC gebruikt konden worden.
Ik heb deze situatie ook gehad, maar dan zelf om gevraagd, omdat ik mijn 3 oude tv's aan het vervangen ben voor smart tv's.
Ik heb contact opgenomen met de afdeling opzeggingen m.b.t. de verplichte verhoging, terwijl mijn pakket gelijk blijft, maar alleen een " andere naam " nu krijgt. Tv start wordt nu tv complete. En de energiezuinige next mini uiteraard.
Ik kreeg een aanbod van 6 x een korting van € 10, omdat ik ook had geklaagd ( bekend topic hier in de community..... ) dat alleen nieuwe klanten worden gelokt met kortingen, en bestaande klanten nauwelijks iets krijgen ( ja, ik weet het, ook wij krijgen af en toe een gratis serie uit de middeleeuwen aangeboden, maar cash korting nauwelijks helaas ). Ik heb vriendelijk bedankt voor dit genereuze aanbod, en gedreigd na tig jaar ( chello klant ooit hier ) op te stappen. Een paar weken later terug gebeld, en nu kon ik een korting krijgen van 9 x € 20. Dit heb ik geaccepteerd, en heb het nieuwe pakket al binnen. Ik krijg alleen de extra next mini ( ik bezit nu ook 2 mediaboxen ) die ik wil pas NA de installatie van de hoofd next mini is mij uitgelegd.
Klagen en in overleg gaan met de afdeling opzeggingen, retentie heet het hier geloof ik, kan wel degelijk resultaat opleveren zoals ik al eerder in vele topics had vernomen. Succes.
@luciano_123 Klagen of dreigen met opzeggen hoeft niet, gewoon vragen wat er mogelijk is bij een nieuw jaarcontract kan succes hebben.
Met de Next is dit inderdaad beperkt tot twee dagen, via Ziggo Go de app en website kan de topic starter wel bijna alles zeven dagen terugkijken.
Ook via de NPO app op de Next, kun je programma's en series veel verder, meerdere afleveringen terugkijken dan 2 dagen.
wat een onzin
@MR_CHIP waarschijnlijk heb ik wat gemist, maar welk van de voorgaande berichten bevat onzin?
ik bedoel de werkwijze van ziggo dat de mediabox next maar 2dagen mag terugkijken met sommige abbo's en de ziggo go versie wel 7 dagen
@MR_CHIP dankjewel voor je uitleg.
excuus voor mijn onduidelijkheid soms 🙂
@Bert schreef:Ook via de NPO app op de Next, kun je programma's en series veel verder, meerdere afleveringen terugkijken dan 2 dagen.
Ook beperkt tot de NPO programma's ofwel geen echte grote meerwaarde. Zet de NPO app op een TV of tablet en je hebt meer opties.
@MR_CHIP schreef:ik bedoel de werkwijze van ziggo dat de mediabox next maar 2dagen mag terugkijken met sommige abbo's en de ziggo go versie wel 7 dagen
Precies echte onzin. Er is gewoonweg niet uit te leggen waarom je voor het 7 dagen terugkijken via een ontvanger dan maar TV Compleet moet afnemen. Met dat abonnement is cloudopname inbegrepen dus heb je terugkijken via de gids minder hard nodig.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.