rhartman_01

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Gebeld door Ziggo met een aanbieding. Is dit vertrouwd?

Ik ben gebeld door 031-0527857040 met vraag of ik mijn abo wil upgraden naar de 1Gb internet verbinding.

Met als voordeel dat ik de eerste 6 maanden €5,00 korting krijg en daarna €1,50 meer ga betalen.

Nu heb ik Ziggo Max met 600 mbit/sec.

Ik weet alleen niet zeker dit telefoonnummer echt van Ziggo is.

Het is nl een nummer uit Emmeloord.

Kan iemand mij vertellen of dit van Ziggo afkomstig is?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

overigens kun je het ook zelf aanpassen via mijn ziggo zie ik nu. ik heb ook internet max en ik krijg ook die korting van 5 euro per maand voor 6 maanden. daarna betaal ik de volle prijs voor giga, wat dus 1,50 per maand meer is dan max. ik heb er zelf zojuist gebruik van gemaakt 🙂

Bekijk in context

15 Reacties 15
Buurman

Level 14
  • 987Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

@rhartman_01 Hier meer info en reacties over dit telefoonnummer !! 

 

0527857040 – Aantal beoordelingen: 70× Neutraal … (wieheeftgebeld.nl)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het is een telefoonnummer van Ziggo.

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik vind de geboden korting van vijf euri per maand erg karig. 

rhartman_01
Topicstarter
Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ja hier heb ik dat nummer ook opgezocht.

Kreeg verschillende reacties te zien zoals irritant, blijven bellen, spam ed.

Werd dus niet echt duidelijk.

Vandaar mijn vraag.

Buurman

Level 14
  • 987Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

@Bert  schreef:

Het is een telefoonnummer van Ziggo.


Ik kan me best voorstellen dat mensen tegenwoordig wat voorzichtiger zijn.

De TS kan beter in MijnZiggo aangeven dat hij/zij niet meer telefonisch benaderd wil worden. 

Mijn Ziggo

 

Schermafbeelding 2023-01-19 113722.jpg

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Bert Schreef: Het is een telefoonnummer van Ziggo.

 

Hou er alleen rekening mee, dat dit allang geen garantie meer is, dat je ook echt Ziggo aan de lijn hebt. Ze zijn tegenwoordig zo slim dat ze elk telefoonnummer in je scherm kunnen laten verschijnen, wat ze maar willen. 😉

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@DON PAPA Daar heb je helemaal gelijk in, je kunt zelfs gebeld worden door je eigen telefoonnummer.

Was even uit mijn beeld verdwenen.

 

In dit geval was het wel een nummer van Ziggo, zojuist gebeld: Welkom bij Ziggo, fijn dat je terug belt.

Het is beter om zo'n Nederlands nummer dan terug te bellen en te zien of het werkelijk zo is.

Buitenlandse nummers of betaal nummers nooit terug bellen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het is bijna zeker geen nummer van Ziggo zelf mogelijk wel van Custom Connect met een filiaal in Emmeloord die in opdracht van VodafoneZiggo werkt.

 

Die oordelen op de eerder geplaatste website zijn niet helemaal maatgevend want niemand zit te wachten op dit soort telefoontjes van een callcenter.

 

Het is inderdaad wel lastig wat Don Papa noemt gebeurt ook echter dan is er een groter probleem namelijk een gegevens lek bij Ziggo of een bel robot die klakkeloos nummers kiest.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. Mijn eerdere tekst hier weggehaald, je hebt het bij het rechte eind, vermoed ik.

Buurman

Level 14
  • 987Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

Het is wel duidelijk als je in MijnZiggo bij Privacyinstellingen  “Hoe houden we contact”  de keuze Telefoon is uitgeschakeld je ook door Custom Connect niet benaderd mag worden omdat deze instelling ook geld voor partners van Ziggo.

Tenminste dat kan ik er uit opmaken.

6F35778C-B074-4252-89B1-7681B5494097.jpeg

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Buurman klopt, voor het niet meer bestaande bel me niet register was dat vinkje ook nodig.

Ben je klant of klant geweest mag je worden gebeld als hier ooit toestemming voor is gegeven.

 

Anders het nieuwe meldpunt gebruiken.

 

 Eerlijk gezegd ben ik het niet helemaal eens met de uitspraak dat het beter is een Nederlands nummer terug te bellen. Tegenwoordig is een gezond wantrouwen beter.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

blijkbaar is het een nummer van ziggo. als je nu max hebt, is internet giga inderdaad maar 1,50 per maand duurder en zou dat inderdaad doen. mocht je het echt niet vertrouwen kun je een moderator hier het voor je laten aanpassen. dat zijn namelijk 100% zeker medewerkers rechtstreeks voor ziggo

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

overigens kun je het ook zelf aanpassen via mijn ziggo zie ik nu. ik heb ook internet max en ik krijg ook die korting van 5 euro per maand voor 6 maanden. daarna betaal ik de volle prijs voor giga, wat dus 1,50 per maand meer is dan max. ik heb er zelf zojuist gebruik van gemaakt 🙂

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

@Bert @wewanl Een aantal van jullie reacties zijn verwijderd in verband met het niet naleven van huisregels en dan met name regel 6 en 12. Voor jullie en iedereen geldt: Blijf respectvol naar elkaar en houd daarbij de huisregels in het vizier. 

PieterBoes

Level 6
  • 91Posts
  • 2Oplossingen
  • 43Likes

Als je daadwerkelijk bent gebeld door 031-0527857040 is dat geen echt nummer. Je moeten worden gebeld door 0527857040 of 031-527857040 maar een combinatie van de landcode en een 0 is volgens mij altijd fake.

Uitgelicht topic