Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
jordyresie
Level 2

Gebeld door Ziggo? 0527857048

Ik ben vanochtend gebeld door het volgende telefoonnummer: +31 527 85 70 48 omdat ik op mijn werk was kon ik de telefoon sowieso niet aannemen, echter kreeg ik daarna een SMS dat dit telefoonnummer van Ziggo afkomstig zou zijn.

Nu kijk ik op internet en wordt dit veelal aangeduid als scam, hoe zit dit precies?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
25 Reacties 25
Roland
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Marcurios002

Ik snap de punten die je aangeeft heel goed. We zouden toch wel heel graag je nummer ontvangen zodat we 100% zeker de juiste hebben te pakken. Dan kan ik hierop meteen actie ondernemen en je op de blacklist laten plaatsen. 

0 Kudos
Marcurios002
Level 2

Kijk maar in mijn "Mijn Ziggo", dan weet je het..

0 Kudos
Krista
Community Moderator
Community Moderator

Ik heb je op de blacklist gezet, @Marcurios002. Hou er wel rekening mee dat dit nog verwerkt moet worden, dus geef het even een week de tijd. Daarna zou je niet meer gebeld moeten worden. 

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Krista  schreef:

Ik heb je op de blacklist gezet, @Marcurios002. Hou er wel rekening mee dat dit nog verwerkt moet worden, dus geef het even een week de tijd. Daarna zou je niet meer gebeld moeten worden. 



Zover ik weet, is dat de enig keer dat 'iemand op een blacklist zetten' een positieve uitkomst heeft, voor de betreffende persoon 😉. Het heet natuurlijk niet voor niets een blacklist.


Overigens, blijf ik het vreemd vinden, dat klanten zo ver moeten gaan, om niet lastiggevallen te worden door het bedrijf waarvan ze klant zijn ! Blijkbaar heeft 'klant zijn' bij Ziggo toch een andere betekenis, dan men verwacht.

0 Kudos
Marcurios002
Level 2

Exact, ze snappen blijkbaar ook geen Engels bij Ziggo, dan snap ik wel waarom het zo'n boeltje is.
Als het goed zou zijn hebben ze me namelijk op een whitelist gezet, geen blacklist, dat zou betekenen dat ze hun klanten juist lastig gaan vallen..
Misschien is dat ook wel zo, dat moeten we nog even afwachten..

Of misschien willen ze het hele zwart-wit verhaal een positieve draai geven, dan hadden ze dat er eigenlijk bij uit moeten leggen.

En helemaal mee eens, ik ben in het verleden 3x eerder klant geweest bij Ziggo, en eigenlijk is het niet 1 keer goed gegaan, niet alleen
met telefonisch lastig vallen, maar ook de betrouwbaarheid van de dienst en de laksheid in het oplossen van de slecht werkende dienst.
Ik ga er verder niet meer op in, kost teveel tijd, maar duidelijk is dat ik eigenlijk gewoon niet meer terug moet komen bij Ziggo.
Toch geef je ze elke keer het voordeel van de twijfel, en dan zit je er weer een jaar aan vast..

0 Kudos
Pasi
Level 19


Misschien is het beter om te zeggen dat de 'menselijke' en technisch opvatting van 'blacklist' en 'whitelist' kunnen botsen 🤔. Waarbij, als de kleur een belangrijker rol gaat spelen, het gehele woord een andere betekenis krijgt.

Een Whitelist is een technische benaming voor een lijst met items, die iets wel mogen of waarmee wel iets gedaan mag worden.

 

Een Blacklist is een technische benaming voor een lijst met items, die iets niet mogen of waarmee niet iets gedaan mag worden.


of zo iets .... 🤔😉.

 

0 Kudos