Ik ben vanochtend gebeld door het volgende telefoonnummer: +31 527 85 70 48 omdat ik op mijn werk was kon ik de telefoon sowieso niet aannemen, echter kreeg ik daarna een SMS dat dit telefoonnummer van Ziggo afkomstig zou zijn.
Nu kijk ik op internet en wordt dit veelal aangeduid als scam, hoe zit dit precies?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goedemiddag @Marcurios002,
Ik snap de punten die je aangeeft heel goed. We zouden toch wel heel graag je nummer ontvangen zodat we 100% zeker de juiste hebben te pakken. Dan kan ik hierop meteen actie ondernemen en je op de blacklist laten plaatsen.
Kijk maar in mijn "Mijn Ziggo", dan weet je het..
Ik heb je op de blacklist gezet, @Marcurios002. Hou er wel rekening mee dat dit nog verwerkt moet worden, dus geef het even een week de tijd. Daarna zou je niet meer gebeld moeten worden.
@Krista schreef:Ik heb je op de blacklist gezet, @Marcurios002. Hou er wel rekening mee dat dit nog verwerkt moet worden, dus geef het even een week de tijd. Daarna zou je niet meer gebeld moeten worden.
Zover ik weet, is dat de enig keer dat 'iemand op een blacklist zetten' een positieve uitkomst heeft, voor de betreffende persoon 😉. Het heet natuurlijk niet voor niets een blacklist.
Overigens, blijf ik het vreemd vinden, dat klanten zo ver moeten gaan, om niet lastiggevallen te worden door het bedrijf waarvan ze klant zijn ! Blijkbaar heeft 'klant zijn' bij Ziggo toch een andere betekenis, dan men verwacht.
Exact, ze snappen blijkbaar ook geen Engels bij Ziggo, dan snap ik wel waarom het zo'n boeltje is.
Als het goed zou zijn hebben ze me namelijk op een whitelist gezet, geen blacklist, dat zou betekenen dat ze hun klanten juist lastig gaan vallen..
Misschien is dat ook wel zo, dat moeten we nog even afwachten..
Of misschien willen ze het hele zwart-wit verhaal een positieve draai geven, dan hadden ze dat er eigenlijk bij uit moeten leggen.
En helemaal mee eens, ik ben in het verleden 3x eerder klant geweest bij Ziggo, en eigenlijk is het niet 1 keer goed gegaan, niet alleen
met telefonisch lastig vallen, maar ook de betrouwbaarheid van de dienst en de laksheid in het oplossen van de slecht werkende dienst.
Ik ga er verder niet meer op in, kost teveel tijd, maar duidelijk is dat ik eigenlijk gewoon niet meer terug moet komen bij Ziggo.
Toch geef je ze elke keer het voordeel van de twijfel, en dan zit je er weer een jaar aan vast..
Misschien is het beter om te zeggen dat de 'menselijke' en technisch opvatting van 'blacklist' en 'whitelist' kunnen botsen 🤔. Waarbij, als de kleur een belangrijker rol gaat spelen, het gehele woord een andere betekenis krijgt.
Een Whitelist is een technische benaming voor een lijst met items, die iets wel mogen of waarmee wel iets gedaan mag worden.
Een Blacklist is een technische benaming voor een lijst met items, die iets niet mogen of waarmee niet iets gedaan mag worden.
of zo iets .... 🤔😉.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.