1
Vraag
2
Reacties
jordyresie

Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gebeld door Ziggo? 0527857048

Ik ben vanochtend gebeld door het volgende telefoonnummer: +31 527 85 70 48 omdat ik op mijn werk was kon ik de telefoon sowieso niet aannemen, echter kreeg ik daarna een SMS dat dit telefoonnummer van Ziggo afkomstig zou zijn.

Nu kijk ik op internet en wordt dit veelal aangeduid als scam, hoe zit dit precies?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9260Posts
  • 1087Oplossingen
  • 4163Likes

Hi @jordyresie,

Altijd goed om dit even extra te checken! Ik kan bevestigen dat +31527857048 een nummer van Ziggo is 🙂

Bekijk in context

8 Reacties 8
Pasi

Level 19
  • 10428Posts
  • 506Oplossingen
  • 5824Likes

Hallo,

Geen idee of dit nummer van een bedrijf is dat voor Ziggo werkt ! Maar als ik daarop zoek, dan wordt dát nummer geheel niet gevonden ! Er wordt wel een ander nummer in de 0527 regio gevonden, maar aangezien tegenwoordig iedereen met wat software kan doen, alsof hij vanaf een bepaald nummer belt, is het daardoor maar afwachten of de beller inderdaad echt vanuit 0527 belt.

Persoonlijk zou ik ook niet terugbellen naar een onbekend/anoniem nummer, omdat het tegenwoordig voor iedereen ( met de juiste software ) heel simpel is, om te doen alsof men van een bepaald telefoonnummer belt/sms't ( terwijl het werkelijke eigen nummer een geheel ander is ). Waardoor de kans dat men dan bij een duur nummer uitkomt, beslist aanwezig is. Nog afgezien van de mogelijkheid, dat men dan zelf bij de dief aanbelt.

Het probleem, is dit nu wel of niet een Ziggo gelieerd bedrijf of is dit spam/phishing, is al jaren oud. Regelmatig wordt hier op dit forum navraag gedaan of een bepaald nummer nu wel of niet voor Ziggo werkzaam is. Ziggo op haar buurt reageert daar daar altijd bijzonder laconiek, als of het Ziggo geheel niets interesseert ( en dat doet het ook niet ! ) !

Regelmatig horen/zien we dat veel instanties en bedrijven ( zoals de overheid, politie, banken, internet bedrijven e.d. ) melden om waakzaam te zijn voor phishing en dergelijk, maar doen ze verder geheel niets om mensen een 'handvat' te geven, hoe men dat kan/moet doen.

Overigens zal phishing e.d. alleen maar toenemen, omdat o.a. de software die men daar voor nodig heeft, tegenwoordig voor iedereen te verkrijgen is en het zo wel erg eenvoudig wordt om o.a. andermans geld in handen te krijgen, zonder dat men daarvoor moet werken en/of moe wordt.

Al heel vaak is aan Ziggo gevraagd of er b.v. een actuele lijst met telefoonnummers op dit forum kan worden gezet, zodat men snel ( desnoods tijdens het bellen met dat nummer ) kan controleren of het wel/niet een 'Ziggo' nummer is. Ziggo's reactie komt standaard altijd een paar dagen later, waardoor men vaak geheel niets meer aan die informatie heeft, omdat het dan al te laat is. Maar ook dat zal Ziggo weinig ( niets ) interesseren !

jordyresie
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb enkel het telefoonnummer ingetoetst en kwam toen op de volgende link terecht:

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31527857048

Pasi

Level 19
  • 10428Posts
  • 506Oplossingen
  • 5824Likes

@jordyresie  schreef:

Ik heb enkel het telefoonnummer ingetoetst en kwam toen op de volgende link terecht:

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31527857048

Er zijn meerdere websites waar men een telefoonnummer kan 'controleren'. Helaas vaak met allemaal verschillende resultaten, waardoor men zelden echt iets wijzer wordt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76893Posts
  • 5228Oplossingen
  • 22738Likes

Dit is inderdaad een nummer van Ziggo lees ik in andere topics.

jordyresie
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Kan je aangeven waar je dit gevonden hebt? Ik zoek hier in de community op het telefoonnummer en kom hem niet tegen. Via Google kwam een ander telefoonnummer te voorschijn

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76893Posts
  • 5228Oplossingen
  • 22738Likes

Ik kan het niet meer vinden, het zoeken op internet is een lastige, soms komt het wel boven en soms niet.

Ik zie dit nummer al sinds minstens 2015 al door Ziggo gebruikt.

0527857048 ziggo - Google Zoeken

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9260Posts
  • 1087Oplossingen
  • 4163Likes

Hi @jordyresie,

Altijd goed om dit even extra te checken! Ik kan bevestigen dat +31527857048 een nummer van Ziggo is 🙂

jordyresie
Topicstarter
Level 2
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Thnx voor de reactie. ik ben nog niet teruggebeld, maar zal dit dan even oppakken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic