Vraag
Reacties
Oplossing
jordyresie
Level 2

Gebeld door Ziggo? 0527857048

Ik ben vanochtend gebeld door het volgende telefoonnummer: +31 527 85 70 48 omdat ik op mijn werk was kon ik de telefoon sowieso niet aannemen, echter kreeg ik daarna een SMS dat dit telefoonnummer van Ziggo afkomstig zou zijn.

Nu kijk ik op internet en wordt dit veelal aangeduid als scam, hoe zit dit precies?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @jordyresie,

Altijd goed om dit even extra te checken! Ik kan bevestigen dat +31527857048 een nummer van Ziggo is 🙂

Bekijk in context

25 Reacties 25
Pasi
Level 19

Hallo,

Geen idee of dit nummer van een bedrijf is dat voor Ziggo werkt ! Maar als ik daarop zoek, dan wordt dát nummer geheel niet gevonden ! Er wordt wel een ander nummer in de 0527 regio gevonden, maar aangezien tegenwoordig iedereen met wat software kan doen, alsof hij vanaf een bepaald nummer belt, is het daardoor maar afwachten of de beller inderdaad echt vanuit 0527 belt.

Persoonlijk zou ik ook niet terugbellen naar een onbekend/anoniem nummer, omdat het tegenwoordig voor iedereen ( met de juiste software ) heel simpel is, om te doen alsof men van een bepaald telefoonnummer belt/sms't ( terwijl het werkelijke eigen nummer een geheel ander is ). Waardoor de kans dat men dan bij een duur nummer uitkomt, beslist aanwezig is. Nog afgezien van de mogelijkheid, dat men dan zelf bij de dief aanbelt.

Het probleem, is dit nu wel of niet een Ziggo gelieerd bedrijf of is dit spam/phishing, is al jaren oud. Regelmatig wordt hier op dit forum navraag gedaan of een bepaald nummer nu wel of niet voor Ziggo werkzaam is. Ziggo op haar buurt reageert daar daar altijd bijzonder laconiek, als of het Ziggo geheel niets interesseert ( en dat doet het ook niet ! ) !

Regelmatig horen/zien we dat veel instanties en bedrijven ( zoals de overheid, politie, banken, internet bedrijven e.d. ) melden om waakzaam te zijn voor phishing en dergelijk, maar doen ze verder geheel niets om mensen een 'handvat' te geven, hoe men dat kan/moet doen.

Overigens zal phishing e.d. alleen maar toenemen, omdat o.a. de software die men daar voor nodig heeft, tegenwoordig voor iedereen te verkrijgen is en het zo wel erg eenvoudig wordt om o.a. andermans geld in handen te krijgen, zonder dat men daarvoor moet werken en/of moe wordt.

Al heel vaak is aan Ziggo gevraagd of er b.v. een actuele lijst met telefoonnummers op dit forum kan worden gezet, zodat men snel ( desnoods tijdens het bellen met dat nummer ) kan controleren of het wel/niet een 'Ziggo' nummer is. Ziggo's reactie komt standaard altijd een paar dagen later, waardoor men vaak geheel niets meer aan die informatie heeft, omdat het dan al te laat is. Maar ook dat zal Ziggo weinig ( niets ) interesseren !

jordyresie
Level 2
Topicstarter

Ik heb enkel het telefoonnummer ingetoetst en kwam toen op de volgende link terecht:

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31527857048

0 Kudos
Pasi
Level 19

@jordyresie  schreef:

Ik heb enkel het telefoonnummer ingetoetst en kwam toen op de volgende link terecht:

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/31527857048

Er zijn meerdere websites waar men een telefoonnummer kan 'controleren'. Helaas vaak met allemaal verschillende resultaten, waardoor men zelden echt iets wijzer wordt.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Dit is inderdaad een nummer van Ziggo lees ik in andere topics.

0 Kudos
jordyresie
Level 2
Topicstarter

Kan je aangeven waar je dit gevonden hebt? Ik zoek hier in de community op het telefoonnummer en kom hem niet tegen. Via Google kwam een ander telefoonnummer te voorschijn

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik kan het niet meer vinden, het zoeken op internet is een lastige, soms komt het wel boven en soms niet.

Ik zie dit nummer al sinds minstens 2015 al door Ziggo gebruikt.

0527857048 ziggo - Google Zoeken

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @jordyresie,

Altijd goed om dit even extra te checken! Ik kan bevestigen dat +31527857048 een nummer van Ziggo is 🙂

jordyresie
Level 2
Topicstarter

Thnx voor de reactie. ik ben nog niet teruggebeld, maar zal dit dan even oppakken.

Marcurios002
Level 2

Ik ben in de laatste 2 maanden voortdurend gebeld door onbekende nummers, en elke keer als ik dat nummer intyp bij Google kom ik op dit forum terecht en lees ik dat een medewerker van Ziggo aangeeft dat het een partner van Ziggo of nummer van Ziggo is, what the **bleep** is dat voor een idioterie ?
Waar is Ziggo toch mee bezig om allerlei partners de telefoonnummers van hun klanten te geven en lastig te laten vallen ?
Ik sta ingeschreven bij bel me niet register en nu word ik constant lastig gevallen door onbekende nummers die via Ziggo lijken te werken, ik krijg zo langzamerhand een enorme hekel aan Ziggo.
Ik weet wel dat dit de laatste keer is geweest dat ik klant ben van Ziggo, ben meermaals weggeweest en teruggekomen, maar het is nu wel duidelijk, met Ziggo moet je niets te maken hebben. Waardeloos internet met slechte load verdeling, waardeloze televisie service, waardeloze oplossingsgerichtheid, en constant lastig gevallen worden door partners..

0 Kudos
Steefb
Level 20
Karel.
Level 17

Je kan in de Mijn Ziggo omgeving aangeven hoe Ziggo contact met je mag opnemen.

IMG_0862.png

en/of Recht van verzet invullen op:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/gegevens-wijzigen/recht-van-verzet

0 Kudos
Marcurios002
Level 2

Bedankt Steef, ik had dat wel gehoord dat het opgeheven was maar om dan wel 20x gebeld te worden door partners van Ziggo daar klopt natuurlijk niets van, ik ben klant van Ziggo, niet van hun partners.

En ik heb al een aantal van de dingen geprobeerd die er op de site staat die je linkte, maar dat heeft dus niets geholpen.
Het is ook elke keer een andere partner met een ander nummer, ik heb er nu dus al 4 geblokkeerd.
maar dan gaan ze dus voice-mail sturen zonder iets in te spreken, het zijn echt varkens die partners..
dan zie je dus toch dat nummer weer opduiken wat je de dag daarvoor geblokkeerd hebt.

wat ik gewoon niet zo goed snap is dat zulk soort dingen overal gebeurt, dat er nooit iets wezenlijks gedaan word met mensen hun klachten omdat het zowel de bedrijven als de beleidsmakers het eigenlijk gewoon niets kan schelen wat een klant wil, dat blijkt ook uit die link die je stuurde, ik weet namelijk zeker dat als ik alles zou doen wat daar beschreven staat, dat niets zal werken om  het te stoppen, en als je dan uiteindelijk een melding ervan maakt krijg je een bevestigingsmail en hoor je nooit meer wat en gaat het gewoon door.

Dat weet ik omdat ik al 60 jaar leef, en ik loop mijn hele leven al tegen dit stompzinnige gedrag van bedrijven en overheden aan.

Dus het enige wat je kan doen is het nummer blokkeren, voice mail heb ik ook uitgezet en gewoon op het Internet wat slechte reviews over Ziggo plaatsen, en gewoon nooit meer Ziggo nemen, wnat hun service is ook altijd waardeloos geweest bij mij, toen het nog UPC was werkte het tenminste gewoon goed, al hadden die weer elke keer dat ze dubbele rekeningen en dreigbrieven stuurden, en dat heeft me meer dan een jaar gekost met brieven schrijven, bellen en met een 3 tal bezoekjes aan hun hoofdkantoor erbij voordat ze het eindelijk oplosten en de deurwaarders had ik al uitgelegd hoe het zat en die hadden de hele zaak al gedropt, maar UPC bleef maar volhouden..

En dat soort dingen maak ik zon beetje met elk bedrijf mee waar ik een dienst van afneem, ik snap best dat er af en toe iemand doordraait en de hele tent ergens lek schiet, want ik weet zeker dat ik niet de enige ben die zo vaak met dat idiote gedrag te maken heb.

Marcurios002
Level 2

Bedankt Karel, ben benieuwd of dat idd werkt.

Wat wel apart is is dat je bij dat formulier uitkomt als je moe wordt van al die contactvormen, en dan vragen ze aan het einde je telefoonnummer.
Dat was gelukkig geen verplichte optie om in te vullen, maar ja, dat nummer hebben ze toch al.
je vraagt je wel af of ze je dan op gaan bellen om te vragen waarom gaat u in verzet ?

Als dat zo is dan scheld ik ze verrot.

Jos
Community Moderator
Community Moderator

@Marcurios002 Als je al klant bent, is de goede tip van @Karel. het beste om in Mijn Ziggo te doen op deze pagina. Ik heb je voorkeuren hierbij ook aangepast en is de uitnodiging aan jou om te kijken welke voorkeuren je wel prettig vindt. Dat we externe partners inhuren om voor ons te bellen, kan dat ook vaak een andere reden is dan verkoop. Het kan bijvoorbeeld gaan om hoe de diensten bevallen. We hopen dat je er in ieder geval duidelijkheid mee krijgt hoe je de contactvoorkeuren inzet. 

Vanzelfsprekend vraagt het recht van verzet formulier om je nummer 😉 want hoe kunnen we je gegevens anders van de te bellen lijst afhalen?!

Het is jammer dat je het ervaart als een slecht iets en vooral er zoveel over opwindt. Wie weet krijg je een echt supertof iemand aan de lijn en heb je er een leuk gesprek mee! Laat je je er gewoon niet door beïnvloeden, dat scheelt een hoop frustratie. Er is al genoeg negativiteit en evenveel reviews, daar kun je gewoon ook iets anders doen! Ga vooral eens na: gaat alles dan echt zo slecht? 

Zoals je merkt luisteren we zeker wel naar onze klanten. We proberen daarbij duidelijkheid te scheppen en ook te kijken waar dingen beter kunnen. Ik reken erop dat je hier ook een stukje geruststelling hebt gekregen. 

0 Kudos
Karel.
Level 17

Heb zelf niet zo’n vertrouwen in de instellingen en het formulier. Vind het zelf niet de beste tip maar is het enige wat Ziggo te bieden heeft. Had al jaren in Mijn Ziggo staan dat alleen per post contact mocht worden opgenomen. En dan ineens gaat het los met telefoontjes. Na het 14e telefoontje heb ik hem ook verrot gescholden en dat ie z’n eigen familie maar moest oplichten. Sindsdien is het pas weer rustig.

0 Kudos
Jos
Community Moderator
Community Moderator

Dat is echt niet oké, @Karel. Zo ga je niet met je medemens om. Natuurlijk snap ik jouw situatie ook, want contactvoorkeuren zijn voor ons gewoon leidend. Wat daar dan anders was? Weet je nog het telefoonnummer? Dan zoeken we uit wat hier de oorzaak van is geweest en hoe dit misverstand aan onze kant is ontstaan. 

0 Kudos
Karel.
Level 17

Het is ook niet oké van die callcenters dat ze je maar lastig blijven vallen, alleen maar om provisies binnen te harken. En dat Ziggo met deze partijen die geen enig respect voor privacy hebben maar blijft samenwerken is te triest voor woorden.

Helaas waren bij Ziggo de contactvoorkeuren niet leidend, deze werden immers niet gerespecteerd. 

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Zijn-312089498xx-telefoonnummers-van-Ziggo-of-Ziggo-partners/t...

Jos
Community Moderator
Community Moderator

Ben ik ook met je eens en zo te zien had ik nu niet verder gekeken dan mijn neus lang was omdat je dit al keurig in een topic had gegoten. De interventie van Judith heeft hier ook zeker geholpen, daarom ook onze excuses dat dit zo gebeurde. Het blijft wel raadzaam om de contactvoorkeuren op orde te hebben, precies zoals jij al had. 

Marcurios002
Level 2

Zeg Jos, heb jij een roze bril op ?
Je vraagt of alles echt nu zo slecht gaat, volg jij het nieuws wel ?
Het gaat mij niet om mezelf als ik hierover klaag, het gaat mij erom dat Ziggo zo met hun klanten omgaat, waar ik er toevallig 1 van ben.
Ik ben het volledig eens met Klaas, veel bedrijven hebben overigens zo'n werkwijze, en we weten inmiddels allemaal dat het jullie helemaal niets kan schelen of klanten er wel of niet van gediend zijn, anders zou je dat namelijk wel van tevoren vragen of het goed is als jullie partners ons gaan bellen,
of ben ik nou gek ? Neeeee, ik ben me vrij bewust van de dingen..

Het bewijs daarvoor zal ik je nu direct leveren, jij zegt dat ik mijn nummer in moet vullen zodat Ziggo weet welk nummer niet meer gebeld mag worden, dat nummer hebben jullie allang anders kan ik nooit 20x gebeld zijn in 1 week tijd door 4 verschillende partners..dat nummer staat bij Ziggo ook in mijn Ziggo dus ga me nu niet wijsmaken dat je dat nog nodig hebt, dat heb ik overigens al gezegd voor dat je erop reageerde, dus dat zegt mij dat je echt een probleem hebt met begrijpend lezen.

En dat is geen klagen wat ik nu doe, dat is een constatering die ik maak.
dat ik dat op een manier verwoord die jou niet aanstaat, dat is een ander ding, ik heb een tip voor je,
Misschien kun je er je voordeel mee doen en iets hier van leren, i.p.v. gelijk tegen een ander te zeggen dat ie loopt te klagen, want je hebt nu dus al tegen 2 klanten lopen ouwehoeren dat ze lopen te klagen, slechte zaak imo.

0 Kudos