1
Vraag
2
Reacties
Joop1954

Level 5
  • 42Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes

Foutcode CS2004 - decoder offline

Sinds 8 april abonnement in begin ging alles goed nu regelmatig fotocode en is de decoder offline. Nieuwe kabel en splitter toegestuurd gekregen en geïnstalleerd. Ging paar dagen goed op zaterdag avond echter weer fotocode en de decoder weer offline. Twee keer in 15 minuten tijd. 

20220716_222208.jpg

20220716_222337.jpg

20220716_224123.jpg

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75172Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

Misschien iets teveel jargon, ik zal proberen het eenvoudig uit te leggen:

 

De Mediabox XL beschikt over een ingebouwd modem. Net als het SmartWifi modem wordt gebruikgemaakt van downstream- en upstream-kanalen voor het resp. ontvangen en verzenden van gegevens in zogenaamde codewords. Tot op zekere hoogte kunnen codewords worden hersteld. Wanneer deze echter onherstelbaar beschadigd aankomen of beschadigd raken terwijl ze worden verzonden, dan levert dat problemen op met de internetverbinding. Door de instraling van 5G (dus van een mast buitenshuis) ontvangen twee kanalen onherstelbaar beschadigde codewords met gegevens naar het modem.

 

Omdat het AOP (de contactdoos aan de muur) verouderd en onvoldoende afgeschermd is, mede door de open radio-aansluiting, kan deze instraling ontstaan. Daarom moet er een nieuw AOP worden geplaatst.

Bekijk in context

Joop1954
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes

De afspraak staat in gepland voor dinsdag tussen 8.00 en 13.00 en ik hoop dat het euvel daar mee opgelost is

Bekijk in context

30 Reacties 30
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75172Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

Joop1954
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes

20220716_233042.jpg

Joop1954
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes

Ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is 

Joop1954
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes

20220716_233042.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

Het AOP (GUT 14D) is verouderd, maar dat verklaart op zich de foutcode niet.


Zou je de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies? Deze geven een goede indruk van het signaal op de Mediabox XL.

Joop1954
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes

Ga ik proberen

Joop1954
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes

Ik snap niet wat ik moet doen kun je verdere uitleg geven

Joop1954
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes

Screenshot_20220717-010213_SmartWifi.jpg

 is dit wat u bedoeld 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

Via de SmartWifi app zijn de gegevens niet zichtbaar. Hieronder de instructies:

 

Lees meer

Stap 1:
Log in op je modem. Heb je geen idee hoe? Volg dan dit stappenplan op onze website. Als je bent ingelogd op je modem kom je in het beginscherm terecht. In dat geval is het tijd voor stap 2.

Staat je modem in bridge? Gebruik dan http://192.168.100.1/ om de Web Pages te kunnen openen van je modem/router.

Stap 2:
Klik links op de pagina op
‘Geavanceerde instellingen’

tobiastheebe_0-1658015391979.jpeg

 


Stap 3:
Klik op
‘Hulpmiddelen’

tobiastheebe_1-1658015391984.jpeg

 



Stap 4:
Klik op
‘Netwerk status’

tobiastheebe_2-1658015391984.jpeg

 


Stap 5:
Klik boven aan de pagina op
‘Downstream’ of
‘Upstream’

tobiastheebe_3-1658015391985.jpeg

 


Stap 6:
Het is gelukt! Je ziet nu de up- en downstreamwaarden van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.

Joop1954
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes

Screenshot_20220717-015021_Chrome.jpg

Screenshot_20220717-014900_Chrome.jpg

Screenshot_20220717-014845_Chrome.jpg

  

Screenshot_20220717-014347_Chrome.jpg

Joop1954
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes

Screenshot_20220717-015548_Chrome.jpg

Screenshot_20220717-015539_Chrome.jpg

  

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

Vooralsnog zie ik geen duidelijke problemen, de waarden zijn goed in zowel in zowel downstream als upstream.

 

Het zendvermogen (upstream) zou op de Mediabox XL net te hoog kunnen zijn. Op zowel mijn Mediabox XL als die van anderen ligt het vermogen 2~3 dBmV hoger dan op het modem, terwijl beide op dezelfde splitter aangesloten zijn. Bij een zendvermogen hoger dan 51 dBmV gaat partial bonding (kanaaluitval) optreden.

 

Zou je de volledige twee downstream-tabellen willen plaatsen?

Joop1954
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes
Taal EngelsTsjechischPoolsSloveensFransItaliaansDuitsTurksRoemeensHongaarsNederlands
 
Status
 
Downstream
 
Upstream
 
Configuratie
 
Netwerk historie
 
Ververs gegevens
Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Frequentie (Hz) Vermogen (dBmV) SNR (dB) Modulatie Kanaalnummer
1634000000238256qam5
2618000000238256qam3
3626000000238256qam4
4610000000238256qam2
5642000000238256qam6
6650000000138256qam7
7658000000238256qam8
8666000000238256qam9
9682000000238256qam11
10698000000238256qam13
11706000000238256qam14
12714000000238256qam15
13730000000238256qam17
14738000000238256qam18
15746000000238256qam19
16754000000238256qam20
17762000000238256qam21
18770000000238256qam22
19778000000137256qam23
20786000000136256qam24
21826000000137256qam29
22834000000137256qam30
23842000000137256qam31
24850000000137256qam32

Gebundelde downstream-kanalen
Kanaal Locked Status RxMER (dB) Pre RS Errors Post RS Errors
1Goed (Locked)38.60518078349663377
2Goed (Locked)38.60518108004382399
3Goed (Locked)38.98318105689776383
4Goed (Locked)38.98318126806424370
5Goed (Locked)38.60518081838935419
6Goed (Locked)38.60518106406484453
7Goed (Locked)38.60518096094326456
8Goed (Locked)38.60518117079372403
9Goed (Locked)38.60518090916343389
10Goed (Locked)38.60518126797630472
11Goed (Locked)38.98318039017923457
12Goed (Locked)38.60518056466815458
13Goed (Locked)38.60518066696777479
14Goed (Locked)38.60518083960411601
15Goed (Locked)38.60518039435719712
16Goed (Locked)38.98318088024183680
17Goed (Locked)38.60518107356984731
18Goed (Locked)38.60518117413419854
19Goed (Locked)37.63613482334712110299261
20Goed (Locked)36.8449352912359102620719
21Goed (Locked)37.636181058440421628
22Goed (Locked)37.636180466599221599
23Goed (Locked)37.636180783863491547
24Goed (Locked)37.356180522556701726
Joop1954
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes

Ik hoop dat wat ik plaats dat degene is wat u gedoeld want ik miet eerlijk bekennen dat ik er totaal geen verstaan van heb

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

Dit zijn precies de bedoelde gegevens.

 

Er is duidelijk instraling van 5G aanwezig, zichtbaar aan de hoge aantallen (correctable) RS errors op kanaal 19 en 20. De kans is vrij groot dat de Mediabox XL deze kanalen ook gekoppeld heeft.

 

Een monteursafspraak voor het vervangen van het AOP door een btv 01-SET is de volgende stap.

Joop1954
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes

Wat houd dat in

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

Misschien iets teveel jargon, ik zal proberen het eenvoudig uit te leggen:

 

De Mediabox XL beschikt over een ingebouwd modem. Net als het SmartWifi modem wordt gebruikgemaakt van downstream- en upstream-kanalen voor het resp. ontvangen en verzenden van gegevens in zogenaamde codewords. Tot op zekere hoogte kunnen codewords worden hersteld. Wanneer deze echter onherstelbaar beschadigd aankomen of beschadigd raken terwijl ze worden verzonden, dan levert dat problemen op met de internetverbinding. Door de instraling van 5G (dus van een mast buitenshuis) ontvangen twee kanalen onherstelbaar beschadigde codewords met gegevens naar het modem.

 

Omdat het AOP (de contactdoos aan de muur) verouderd en onvoldoende afgeschermd is, mede door de open radio-aansluiting, kan deze instraling ontstaan. Daarom moet er een nieuw AOP worden geplaatst.

Joop1954
Topicstarter
Level 5
  • 42Posts
  • 5Oplossingen
  • 9Likes

Oké dat snap ik gelukkig hoe kan ik zo'n monteurafspraak regelen en wat gaat me dat kosten

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15499Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Het AOP valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo en vervangen is kosteloos.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic