HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Sinds 8 april abonnement in begin ging alles goed nu regelmatig fotocode en is de decoder offline. Nieuwe kabel en splitter toegestuurd gekregen en geïnstalleerd. Ging paar dagen goed op zaterdag avond echter weer fotocode en de decoder weer offline. Twee keer in 15 minuten tijd.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
Misschien iets teveel jargon, ik zal proberen het eenvoudig uit te leggen:
De Mediabox XL beschikt over een ingebouwd modem. Net als het SmartWifi modem wordt gebruikgemaakt van downstream- en upstream-kanalen voor het resp. ontvangen en verzenden van gegevens in zogenaamde codewords. Tot op zekere hoogte kunnen codewords worden hersteld. Wanneer deze echter onherstelbaar beschadigd aankomen of beschadigd raken terwijl ze worden verzonden, dan levert dat problemen op met de internetverbinding. Door de instraling van 5G (dus van een mast buitenshuis) ontvangen twee kanalen onherstelbaar beschadigde codewords met gegevens naar het modem.
Omdat het AOP (de contactdoos aan de muur) verouderd en onvoldoende afgeschermd is, mede door de open radio-aansluiting, kan deze instraling ontstaan. Daarom moet er een nieuw AOP worden geplaatst.
De afspraak staat in gepland voor dinsdag tussen 8.00 en 13.00 en ik hoop dat het euvel daar mee opgelost is
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
Ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is
Het AOP (GUT 14D) is verouderd, maar dat verklaart op zich de foutcode niet.
Zou je de downstream/upstream/historie-gegevens van het modem willen plaatsen volgens deze instructies? Deze geven een goede indruk van het signaal op de Mediabox XL.
Ga ik proberen
Ik snap niet wat ik moet doen kun je verdere uitleg geven
is dit wat u bedoeld
Via de SmartWifi app zijn de gegevens niet zichtbaar. Hieronder de instructies:
Stap 1:
Log in op je modem. Heb je geen idee hoe? Volg dan dit stappenplan op onze website. Als je bent ingelogd op je modem kom je in het beginscherm terecht. In dat geval is het tijd voor stap 2.
Staat je modem in bridge? Gebruik dan http://192.168.100.1/ om de Web Pages te kunnen openen van je modem/router.
Stap 2:
Klik links op de pagina op
‘Geavanceerde instellingen’
Stap 3:
Klik op
‘Hulpmiddelen’
Stap 4:
Klik op
‘Netwerk status’
Stap 5:
Klik boven aan de pagina op
‘Downstream’ of
‘Upstream’
Stap 6:
Het is gelukt! Je ziet nu de up- en downstreamwaarden van je modem. Deze kan je kopiëren en plakken in je topic. Daar helpt de Community je graag verder.
Vooralsnog zie ik geen duidelijke problemen, de waarden zijn goed in zowel in zowel downstream als upstream.
Het zendvermogen (upstream) zou op de Mediabox XL net te hoog kunnen zijn. Op zowel mijn Mediabox XL als die van anderen ligt het vermogen 2~3 dBmV hoger dan op het modem, terwijl beide op dezelfde splitter aangesloten zijn. Bij een zendvermogen hoger dan 51 dBmV gaat partial bonding (kanaaluitval) optreden.
Zou je de volledige twee downstream-tabellen willen plaatsen?
Taal EngelsTsjechischPoolsSloveensFransItaliaansDuitsTurksRoemeensHongaarsNederlands |
Home
Verbonden apparaten
Geavanceerde instellingen
Beheer
Status | Downstream | Upstream | Configuratie | Netwerk historie |
1 | 634000000 | 2 | 38 | 256qam | 5 |
2 | 618000000 | 2 | 38 | 256qam | 3 |
3 | 626000000 | 2 | 38 | 256qam | 4 |
4 | 610000000 | 2 | 38 | 256qam | 2 |
5 | 642000000 | 2 | 38 | 256qam | 6 |
6 | 650000000 | 1 | 38 | 256qam | 7 |
7 | 658000000 | 2 | 38 | 256qam | 8 |
8 | 666000000 | 2 | 38 | 256qam | 9 |
9 | 682000000 | 2 | 38 | 256qam | 11 |
10 | 698000000 | 2 | 38 | 256qam | 13 |
11 | 706000000 | 2 | 38 | 256qam | 14 |
12 | 714000000 | 2 | 38 | 256qam | 15 |
13 | 730000000 | 2 | 38 | 256qam | 17 |
14 | 738000000 | 2 | 38 | 256qam | 18 |
15 | 746000000 | 2 | 38 | 256qam | 19 |
16 | 754000000 | 2 | 38 | 256qam | 20 |
17 | 762000000 | 2 | 38 | 256qam | 21 |
18 | 770000000 | 2 | 38 | 256qam | 22 |
19 | 778000000 | 1 | 37 | 256qam | 23 |
20 | 786000000 | 1 | 36 | 256qam | 24 |
21 | 826000000 | 1 | 37 | 256qam | 29 |
22 | 834000000 | 1 | 37 | 256qam | 30 |
23 | 842000000 | 1 | 37 | 256qam | 31 |
24 | 850000000 | 1 | 37 | 256qam | 32 |
1 | Goed (Locked) | 38.605 | 18078349663 | 377 |
2 | Goed (Locked) | 38.605 | 18108004382 | 399 |
3 | Goed (Locked) | 38.983 | 18105689776 | 383 |
4 | Goed (Locked) | 38.983 | 18126806424 | 370 |
5 | Goed (Locked) | 38.605 | 18081838935 | 419 |
6 | Goed (Locked) | 38.605 | 18106406484 | 453 |
7 | Goed (Locked) | 38.605 | 18096094326 | 456 |
8 | Goed (Locked) | 38.605 | 18117079372 | 403 |
9 | Goed (Locked) | 38.605 | 18090916343 | 389 |
10 | Goed (Locked) | 38.605 | 18126797630 | 472 |
11 | Goed (Locked) | 38.983 | 18039017923 | 457 |
12 | Goed (Locked) | 38.605 | 18056466815 | 458 |
13 | Goed (Locked) | 38.605 | 18066696777 | 479 |
14 | Goed (Locked) | 38.605 | 18083960411 | 601 |
15 | Goed (Locked) | 38.605 | 18039435719 | 712 |
16 | Goed (Locked) | 38.983 | 18088024183 | 680 |
17 | Goed (Locked) | 38.605 | 18107356984 | 731 |
18 | Goed (Locked) | 38.605 | 18117413419 | 854 |
19 | Goed (Locked) | 37.636 | 13482334712 | 110299261 |
20 | Goed (Locked) | 36.844 | 9352912359 | 102620719 |
21 | Goed (Locked) | 37.636 | 18105844042 | 1628 |
22 | Goed (Locked) | 37.636 | 18046659922 | 1599 |
23 | Goed (Locked) | 37.636 | 18078386349 | 1547 |
24 | Goed (Locked) | 37.356 | 18052255670 | 1726 |
Ik hoop dat wat ik plaats dat degene is wat u gedoeld want ik miet eerlijk bekennen dat ik er totaal geen verstaan van heb
Dit zijn precies de bedoelde gegevens.
Er is duidelijk instraling van 5G aanwezig, zichtbaar aan de hoge aantallen (correctable) RS errors op kanaal 19 en 20. De kans is vrij groot dat de Mediabox XL deze kanalen ook gekoppeld heeft.
Een monteursafspraak voor het vervangen van het AOP door een btv 01-SET is de volgende stap.
Wat houd dat in
Misschien iets teveel jargon, ik zal proberen het eenvoudig uit te leggen:
De Mediabox XL beschikt over een ingebouwd modem. Net als het SmartWifi modem wordt gebruikgemaakt van downstream- en upstream-kanalen voor het resp. ontvangen en verzenden van gegevens in zogenaamde codewords. Tot op zekere hoogte kunnen codewords worden hersteld. Wanneer deze echter onherstelbaar beschadigd aankomen of beschadigd raken terwijl ze worden verzonden, dan levert dat problemen op met de internetverbinding. Door de instraling van 5G (dus van een mast buitenshuis) ontvangen twee kanalen onherstelbaar beschadigde codewords met gegevens naar het modem.
Omdat het AOP (de contactdoos aan de muur) verouderd en onvoldoende afgeschermd is, mede door de open radio-aansluiting, kan deze instraling ontstaan. Daarom moet er een nieuw AOP worden geplaatst.
Oké dat snap ik gelukkig hoe kan ik zo'n monteurafspraak regelen en wat gaat me dat kosten
Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een monteursafspraak inplannen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.
Het AOP valt onder de verantwoordelijkheid van Ziggo en vervangen is kosteloos.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.