Vraag
Reacties
Oplossing
Jan Postema
Level 3

Film1 zenders niet beschikbaar maar op extra CI+ module

Ik heb een abo op Film1.

Het was redelijk chaotisch om dit te verwerken. Verwerkt, er weer vanaf, voor een kortere abo termijn en er weer af. Geen probleem want per 4 oktober gaat het goed zijn.

Nee dus, ziggo go wel, mijn mediaboxnext ook maar niet op de ci plus.

Aantal malen al gereset tv, opnieuw gehaald, opnieuw gestuurd. 

Kreeg net bij de helpdesk 1200 nummer het volgende te horen.

Ziggo heeft problemen om bepaalde signalen naar de ci+ module te sturen. Niet alleen bij mij maar bij meerdere klanten in Nederland. De melding ziggo weet het ook niet en het is niet bekend of danwel wanneer het opgelost is.

Nog gevraagd of de next mini wellicht een oplossing is wordt eigenlijk niet beantwoord. Denk dat ik dan huur moet betalen. Ci+ is van mij zelf.

We weten het niet en we kunnen er niks aan doen.

Het feit dat het een jaar gratis abo is maakt het inderdaad minder erg.

Maar je zou iets meer verwachte in kader van service en klant gerichtheid.

Meer klanten met dit probleem?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan Postema
Level 3
Topicstarter

Heb thuis een andere module en smart ingestoken.

Geen resultaat.

Daarna tv aan laten staan en de zenders opnieuw opgehaald.

Zenders zijn nu wel aanwezig.

Probleem opgelost.

Bekijk in context

18 Reacties 18
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

wat geeft de tv aan als je de tv op het kanaalnummer van een van de film1 zenders zet ?

0 Kudos
Jan Postema
Level 3
Topicstarter

20231004_191403.jpg

 onzin melding.

Niet in Abo is onzin  anders op de next ook niet.

Niet geactiveerd is ook onzin want espn etc heb ik wel op de ci plus

Karel.
Level 17

Wat je kan proberen door in te loggen op “Mijn Ziggo” en naar https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/producten/televisie

te gaan. Daar bij de desbetreffende smartcard of gewoon alle die je mogelijk in bruikleen/bezit hebt en dan zender aanbod opnieuw ophalen. En dit voorlopig elke dag herhalen. Ziggo zegt immers dat zij een storing hebben om deze gegevens op je smartcard via de CI+ module te kunnen plaatsen.

0 Kudos
Jan Postema
Level 3
Topicstarter

Al 10 keer in de afgelopen periode gedaan.

Kan het uiteraard elke dag doen.

Hoelang moet je daarmee doorgaan.

Tot dat het goed is.

Maar als je als een bedrijf een produkt verkoopt dat niet aankomt op de plaats van levering dan ga je als bedrijf toch niet zeggen kijk elke dag maar even buiten of het nu wel lukt.

Maar doe dat maar wel want wij weten ook niet waarom we niet leveren en voorlopig kunnen we daar ook niets aan doen.

0 Kudos
Jan Postema
Level 3
Topicstarter

Heeft een moderator wellicht een advies of tip?

Al vast bedankt.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

ik denk dat het wachten is tot de storing is opgelost,

misschien kan een moderator het forceren zodat te gegevens opnieuw worden opgehaald,

met een extra next mini gaat film1 zeker werken maar ook met een ci+ module zou het moeten werken

Jan Postema
Level 3
Topicstarter

Zal de vraag afsluiten. Verwacht helaas geen oplossing.

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@Jan Postema houd moed, want ik ben er ook nog even ingedoken. Ik zie wel degelijk de moeite die wordt gedaan om dit op te lossen, de systemen zijn echter helaas wel eens .. lastig.

Houd het even in de gaten en meld hier als het over pakweg twee dagen nog niet werkt. Akkoord?

0 Kudos
Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@Jan Postema en zo zijn we weer wat dagen verder, waar ik nu opeens toch een Film1 abonnement onder je diensten voorbij zie komen.

Kan je ons aangeven of het werkt? Ik zie ook dat er echt aan gewerkt is/wordt, dus ik houd even een slag om de arm qua status van de aanvragen. 

0 Kudos
Jan Postema
Level 3
Topicstarter

20231012_121130.jpg

 jammer maar helaas.

Zoals ik al zei wel op nexten ziggo go.

0 Kudos
Jan Postema
Level 3
Topicstarter

Maandag was er weer een bestelling ingeschoten. Nogmaals gemeld.

Ja was niet de bedoeling. Systeem migratie problemen. Zouden hun best doen. Nogmaals de next mini als oplossing aangedragen. Maar ik kan eigenlijk niet iets bestellen voordat de vorige bestelling is verwerkt en dat gaat juist niet goed.

Weet niet meer wie ik heb gesproken maar zou worden teruggebeld. Is nog niet gebeurd. Misschien kan jij dit zien.

Ben blij dat je e.e.a. monitort maar hwt loopt echt niet daar.

Denk dat ik tegen de 7 keer probleem gemeld heb maar ziggo is niet in staat om het op te lossen.

0 Kudos
Jan Postema
Level 3
Topicstarter

Zie film1 ook staan. Grappig is dat het toegezegde 1 jaar nu tot 2 keer verkort is naar 6 maanden.

1 keer zie ik het hier en 1 keer is het mij door de administratie verteld door een man.

Opgeteld is deze uitvoering vande werkzaamheden dramatisch.

Behalve dat ik er achteraan moet hou ik ook diverse medewerkers van het werk dat niet zou moeten.

En ik geloof echt wel dat iedereen zijn of haar best doet. Dat dingen fout gaan is niet erg maar Murphy mag wel weg blijven toch. Van de buitenkant lijkt het fundamenteel.

0 Kudos
Jan Postema
Level 3
Topicstarter

 Ze hebben net weer een nieuwe bestelling ingeschoten. Nu voor 12 maanden.

Zou de actie binnen Ziggo zich niet moeten richten in het zorgen dat het reeds doorgegeven signaal (op de next komt het binnen) ook op ci + binnen komt?

**Moderator: afbeelding verwijderd i.v.m. vermelden adresgegevens**

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

het is niet slim en tegen de algemene huisregels om privégegevens zoals adres postcode huisnummer etc te delen in een reactie en of via een printscreen,

in geval van een order bevestiging kun je beter de privégegevens blurren

0 Kudos
Jan Postema
Level 3
Topicstarter

Thx, zal beter opletten

Frustratie heeft geleid tot onachtzaamheid.

Niet goed

Jan Postema
Level 3
Topicstarter

Thx, zal beter opletten

Frustratie heeft geleid tot onachtzaamheid.

Niet goed

MR_CHIP
Level 19

m.i lijkt de ci module en smartcard omruilen voor een nieuw exemplaar een goede volgende stap

Jan Postema
Level 3
Topicstarter

Heb thuis een andere module en smart ingestoken.

Geen resultaat.

Daarna tv aan laten staan en de zenders opnieuw opgehaald.

Zenders zijn nu wel aanwezig.

Probleem opgelost.