Music19

Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes

Film1 opgezegd en toch wordt er nog geld geïncasseerd?

Hallo,
Is er een webcare medewerker die mij kan vertellen waarom Ziggo een maand na opzegging (ook bevestigd door Ziggo) nog het abonnementsgeld incasseert voor de maand april?

Op 27/2 bevestigd dat Film1 per 1/4 beëindigd wordt. Lijkt me dat Ziggo royaal de tijd heeft om een correcte factuur op te maken. Ik kan begrijpen dat een incasso al klaar staat bijv. 2 weken voor incasso, maar 4 weken?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Music19 . Ik ben er even ingedoken en heb de uitleg voor je :-).

De opzegging vindt inderdaad plaats op 1 april. Dus deze wijziging staat "in de wacht". De factuur wordt aangemaakt en deze houdt geen rekening met wijzigingen die "in de wacht" staan. Handig? Nee, absoluut niet. Maar dit is wel al een tijd hoe de facturering bij ons loopt.
Wat er nu dus gebeurt is, is dat de factuur werd aangemaakt en hierbij wordt puur gekeken naar wat er op dat moment in het abonnement zit.
Op 1 april, als het film1 abonnement daadwerkelijk stopt, wordt er gekeken naar de betalingen. Dan herkent het systeem dat er betaald is voor april, en wordt dit automatisch in het systeem vergoed.

Om deze reden kan ik het momenteel dus ook niet handmatig aanpassen op je factuur. De automatische verrekening zal namelijk sowieso ook plaatsvinden en dan zou het dubbel vergoed worden (voor jou wel leuk, voor ons minder 😉 ).
Op de volgende factuur zal Film1 dus niet meer staan en zie je ook de verrekening van deze maand :-).

Bekijk in context

13 Reacties 13
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Je kan ook de Zender stoppen in Mijn Ziggo

Log in op https://account.ziggo.nl
Ga naar tabblad Producten en vervolgens naar Televisie
Daar zie je extra Zenders beheren staan en hier kan je Film1 opzeggen.

Enige wat ik niet kan doen is inzien of het gestopt is, maar kan ik navragen bij een moderator.
Music19
Topicstarter
Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
xGarfieldx-Dave Op die manier heb ik op 27/2 al opgezegd. Daarvan dezelfde dag bevestiging ontvangen via mail. En toch wordt nu voor 1/4 geïncasseerd?
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Ik ga dit probleem voorleggen dan komt een moderator vanzelf in dit topic je van uitleg voorzien.
Music19
Topicstarter
Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Music19 . Welkom hier!
Zonder je factuur en dergelijke in te zien, durf ik hier geen duidelijkheid over te geven. Maar duidelijk moet er vast en zeker kunnen komen :-).
Zou je je postcode en huisnummer in je profiel willen opnemen? Dan duik ik er voor je in! :swimmer_tone2:
Music19
Topicstarter
Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
Lycke Ziggo Dank voor reactie, maar postcode + huisnr. wil ik zeker niet in mijn profiel zetten. Via PB wil ik het wel geven natuurlijk.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Waarschijnlijk hebben de opzegging en de (nieuwe) factuur elkaar gekruist, Het teveel betaalde zal dan natuurlijk als korting worden verrekend met de volgende factuur.

Overigens kunnen alleen moderators postcode+huisnummer in het profiel zien 🙂
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Dat mag natuurlijk ook. Je postcode en huisnummer kunnen overigens enkel door ons moderators worden ingezien hoor :-). Maar je mag me een privébericht sturen.
Music19
Topicstarter
Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
Lycke Ziggo Gevraagde info staat in mijn profiel. Wist niet dat alleen moderators dat konden inzien.
Music19
Topicstarter
Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
AlexHelpt Gekruist is onmogelijk, er zit nl. precies 1 maand tussen.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
Ah, verkeerd gelezen. Wat waarschijnlijk aan de hand is: facturen 'starten' niet op de eerste van de maand, maar op een andere dag (bijvoorbeeld 20 maart). Je wordt gefactureerd voor een hele maand (20 maart-20 april) en het te veel betaalde (1 april-20 april) wordt daarna verrekend op de volgende factuur.

Eens kijken of Lycke er nog iets leuks uit weet te halen 😉
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Music19 . Ik ben er even ingedoken en heb de uitleg voor je :-).

De opzegging vindt inderdaad plaats op 1 april. Dus deze wijziging staat "in de wacht". De factuur wordt aangemaakt en deze houdt geen rekening met wijzigingen die "in de wacht" staan. Handig? Nee, absoluut niet. Maar dit is wel al een tijd hoe de facturering bij ons loopt.
Wat er nu dus gebeurt is, is dat de factuur werd aangemaakt en hierbij wordt puur gekeken naar wat er op dat moment in het abonnement zit.
Op 1 april, als het film1 abonnement daadwerkelijk stopt, wordt er gekeken naar de betalingen. Dan herkent het systeem dat er betaald is voor april, en wordt dit automatisch in het systeem vergoed.

Om deze reden kan ik het momenteel dus ook niet handmatig aanpassen op je factuur. De automatische verrekening zal namelijk sowieso ook plaatsvinden en dan zou het dubbel vergoed worden (voor jou wel leuk, voor ons minder 😉 ).
Op de volgende factuur zal Film1 dus niet meer staan en zie je ook de verrekening van deze maand :-).
Music19
Topicstarter
Level 1
  • 392Posts
  • 8Oplossingen
  • 61Likes
Lycke Ziggo Bedankt voor het checken. Ik wacht de komende factuur dus maar even af.

Uitgelicht topic