Bottonneke

Level 5
  • 60Posts
  • 5Oplossingen
  • 15Likes

Factuur cliënt zorginstelling binnen collectief contract.

Goedenavond,

 

Ik wordt helemaal gek van de servicedesk, zowel particulier als zakelijk.

Een cliënt van een zorginstelling gebruikt sinds 200? digitale TV. Hiervoor heeft deze cliënt destijds zelf een smartcard moeten kopen om dit te kunnen activeren. Vorig jaar werd over december plotsklaps een factuur in rekening gebracht:

Pakket van 1 december t/m 31 december:  Totaal abonnementskosten 19,95

Pakket van 1 januari t/m 31 januari            :  Totaal abonnementskosten 19,95 en een verrekening -/- € 19,95

Pakket van 1 februari t/m 28 februari        :  Totaal abonnementskosten 19,95

Na heel wat telefoontjes naar particulier en zakelijk zou dit "gecorrigeerd" worden

Vervolgens komt er een correctie met creditering voor:

Pakket 23 januari t/m 31 januari -5,80
Pakket 1 februari t/m 28 februari -19,95

Dus ik vanavond weer de particuliere servicedesk gebeld.

Mijnheer dit klopt helemaal niet. Een cliënt van een zorginstelling krijgt standaard kabel TV aangeboden van Ziggo. Voor digitale TV moet extra betaald worden. Als u dit niet wilt, moet u de kaart laten deactiveren. Maar ja dan wordt het analoog via de kabel.

Ik vraag mij dus af waar Ziggo die servicedesk medewerker gevonden heeft. Daar heeft zij volgens mij echt moeite voor moeten doen. Ik heb zijn voornaam. Meer hoefde hij volgens het Ziggo beleid niet te geven!

 

Maar volgens mij is het wel zo dat cliënten binnen een collectief contract meeliften voor digitale TV. Het lijkt mij dat alle facturenringen en crediteringen ongedaan gemaakt moeten worden, zodat het per saldo op 0 (nul) uit komt. Of het moet zijn dat er meer binnen het beleid veranderd is.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bottonneke
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 5Oplossingen
  • 15Likes

Vanochtend als wanhoopsdaad nogmaals de servicedesk gebeld. Een vriendelijke dame aan de lijn, die het probleem meteen begreep en gecorrigeerd heeft. Dus na een tiental telefoontjes en 4 maanden verder moet het opgelost zijn.

Bekijk in context

9 Reacties 9
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

zorginstelling krijgt standaard kabel TV

kabel tv is gewoon digitale tv maar dan free to air zenders https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

 

als er een smartcard actief was is dan heeft de zorginstelling waarschijnlijk een groot zakelijk abonnement waar die smartcard op geactiveerd is en zijn de koste vanuit de zorginstelling betaald 

het beste kun je even met de zorginstelling contact opnemen

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er zijn diverse varianten met instellingen.

Er zijn instellingen, en ik begrijp deze ook, waar de basis betaald wordt door de instelling, analoog of digitaal maakt niet uit, want analoog / digitaal is de standaard, analoog gaat eruit, dus voor digitaal hoeft in het geheel niet extra betaald te worden.

 

Extra's worden apart aan de klant gefactureerd zoals een huur CI+, maar daar is in dit geval geen sprake van, want je gebruikt je eigen gekochte CI+ module en smartcard.

 

Ik ben voor mijn moeder, zij gebruikte digitaal, ook maandenlang bezig geweest om veel medewerkers te vertellen hoe hun eigen systeem werkt en nog ging het niet goed tot ik de 6e keer iemand aan de lijn kreeg die het direct begreep, toen is alles rechtgezet en is alles maandenlang verrekend tot alles gecrediteerd was en de juiste factuur in orde bleef.

 

Conclusie: De basis wordt door de instelling aan Ziggo zakelijk betaald en de extra's min wat door de instelling aan Ziggo zakelijk betaald is, komt op de rekening van de particulier.

Maar in jouw geval is er niets extra's, dus er mag geen rekening komen.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, mogelijk morgen al langskomen in dit topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, met het postcode en huisnummer en mogelijk extra toevoeging tussen haakjes achter je eigen gegevens, b.v. (cliënt 1234AB 123 45) deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

 
Bottonneke
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 5Oplossingen
  • 15Likes

Bedankt voor de reacties,

Het probleem in dit geval is niet dat het niet opgelost zal worden. Mijn grootste probleem is dat het steeds lastiger wordt om de servicedesk te pakken te krijgen en om vervolgens nog een medewerker aan de lijn te krijgen die weet waarover hij praat. Ik vind het een hele kwalijke zaak dat ik dit op een forum moet zetten en hopen dat een medewerker dit oppikt.

Ziggo laat ook weten dat men via chat contact met hu op kan nemen, maar op de pagina waar de knop hoort te staan heb ik deze helaas nog nooit aangetroffen. De gegevens aanvullen is een beetje lastig. Op het moment dat ik mijn email aan wil passen krijg ik de melding dat dit al voor een ander account in gebruik is. Vermoedelijk iets uit het verleden.

Ik heb mijn juiste emailadres en het klantnr van de cliënt maar even in het opmerkingenveld geparkeerd.

Bottonneke
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 5Oplossingen
  • 15Likes

Vanochtend als wanhoopsdaad nogmaals de servicedesk gebeld. Een vriendelijke dame aan de lijn, die het probleem meteen begreep en gecorrigeerd heeft. Dus na een tiental telefoontjes en 4 maanden verder moet het opgelost zijn.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@Bottonneke niet meer bellen met de helpdesk. Als je via diverse kanalen e.e.a. probeert te regelen, dan gaan zaken langs elkaar heenlopen en wordt de chaos, en de frustratie,  alleen maar groter.

De moderators hier hebben meer mogelijkheden dan de helpdesk. Dus wachten op hun reactie is het devies.

@Bert heeft hen al een seintje gegeven.

 

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes

Hallo @Bottonneke, bedankt dat je dit namens de persoon die wij facturen hebben gestuurd aan het najagen bent. Zonder jouw hulp was dit niet gauw goedgekomen. Bij een complexe productsamenstellingen heb je ervaren medewerkers nodig. Sorry dat je die combinatie pas later te pakken kreeg aan de telefoon. Maar fijn dat de helpdesk zichzelf heeft kunnen verbeteren. Houd je ons hier op de hoogte over de oplossing?

Mocht je weer een complexe situatie tegenkomen bij dezelfde of een andere cliënt dan vraag ik je om meteen een berichtje op onze Community te plaatsen.


Bottonneke
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 5Oplossingen
  • 15Likes

@KBX458

Ik snap het helemaal, maar zoals ik het bekijk is:

  1. Eerst proberen het zelf op te lossen
  2. Fora raadplegen en kijken of daar een oplossing staat
  3. Lukt het dan nog niet dan bellen we de servicedesk

Omdat het laatste heel vaak een probleem is, allereerst om er tussendoor te komen en in tweede instantie omdat ik bijna traumatische ervaringen heb met servicedesk medewerkers van Ziggo en zeker na mijn contact gisteravond, heb ik gisteravond deze post geplaatst. Voor mij is posten op de Ziggo Community en überhaupt posten op een forum niet zozeer bedoeld als een oplossingsmiddel binnen een proces. Meer een wanhoopsdaad, omdat ik er zelf niet uit kan komen. Dat ik vanochtend alsnog de servicedesk gebeld heb is omdat ik vind dat Ziggo met de oplossing te komen. Ik ga er van uit dat medewerkers van Ziggo die deel uit maken van dit forum eerder vanuit persoonlijke belangstelling deel nemen aan dit forum en soms ook oplossingen aan kunnen dragen. Mogelijk zelfs nog in hun vrije tijd. En niet zozeer omdat ik vind dat ze bij het oplossingsproces van Ziggo problemen horen. Tenzij ze hiervoor ook betaald worden door Ziggo. Dus als ik deze forumleden kan "ontlasten" zal ik het niet nalaten.

 

Een simpel voorbeeld. 2 weken geleden moest ik aan een servicedesk medewerker uitleggen dat ik geen internet had en ik vastgesteld had dat de DHCP op mijn modem niet werkte en ook de DNS van het padje was. Met een vast IP adres en DNS 8.8.8.8 werkte het n.l. wel. Was zijn eerste reactie: "hoe spel je DHCP en DNS" en vervolgens: "Probeer eens een andere kabel".

Dan hoop ik dat je begrijpt dat ik geen hoge pet op heb van de servicedesk en dat de frustratie al weer start op het moment dat ik 1200 bel.

 

Dus dat ik hier iets gepost heb is puur omdat ik er niet meer aan uit kwam en op zoek was naar een advies. Als ik hiermee personen onnodig aan het werk heb gezet dan bij deze excuus. Ik zal het niet meer proberen te doen.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Voor de Ziggo medewerkers op de community is het gebeuren hier een betaalde baan en die doen ze niet in hun vrije tijd.  Die zijn met meerdere mensen en die hoef je dus niet te ontlasten. Ondergetekende en anderen helpen hier op vrijwillige basis.

Jouw voorbeeld van 2 weken geleden had je dus ook hier kunnen beschrijven. Er is een breed spectrum aan specialismen aanwezig.

De moderators hier hebben meer mogelijkheden en kortere lijnen naar andere afdelingen dan de helpdesk.

Kortom, als je tegen problemen aanloopt kun je je vraag hier in een nieuw te starten topic voorleggen.

Je hebt dus absoluut geen personen onnodig aan het werk gezet en jouw excuses zijn dus nergens voor nodig.

Je weet nu in voorkomende gevallen in de toekomst de community te vinden.

Fijne Paasdagen.

 

Bottonneke
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 5Oplossingen
  • 15Likes

Dat is in ieder geval duidelijk. Bedankt voor de uitleg en fijne Paasdagen

Uitgelicht topic