W cborg
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Factuur bij verlenging abonnement

Beste Ziggo,

Ik ben een tevreden klant en heb daarom onlangs mijn abonnement bij jullie verlengd. Mijn nieuwe abonnement met ook nieuwe voorwaarden gaat 10 januari in. Nu krijg ik mijn laatste factuur en deze gaat over de periode 1 januari t/m 31 januari met daarbij het bedrag zonder korting van mijn nieuwe contract. Kunnen jullie voor mij uitzoeken waarom mijn laatste factuur niet t/m 9 januari geldt en vervolgens het afgesproken bedrag van het nieuwe abonnement van 10 t/m 31 januari?

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan Z
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10036Reacties
  • 710Oplossingen
  • 2956Likes

Welkom op de Ziggo Community @W cborg 

Je betaald je facturen altijd een maand vooruit. Daarom hebben we de maand januari nu in rekening gebracht op basis van je huidige abonnement.

Je nieuwe abonnement gaat vanaf 10-01-2021 in en er zal op de nieuwe factuur dan ook een verrekening plaatsvinden van 10 t./m 31 januari. 

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert!
Super Expert
Super Expert
  • 42113Reacties
  • 2411Oplossingen
  • 8853Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic, door de huidige drukte kan het een paar werkdagen langer duren.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.

Klik hier om je postcode en huisnummer in je profiel te zetten.
Op de pagina iets naar beneden scrollen.

Wil je sneller contact met Ziggo?

Zie de contact mogelijkheden op de contact pagina: https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact 

De Chatbox (24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken) komt rechtsonder in het scherm op onderstaande pagina tevoorschijn zodra er iemand beschikbaar is.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/chatonly 

Serkan Z
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10036Reacties
  • 710Oplossingen
  • 2956Likes

Welkom op de Ziggo Community @W cborg 

Je betaald je facturen altijd een maand vooruit. Daarom hebben we de maand januari nu in rekening gebracht op basis van je huidige abonnement.

Je nieuwe abonnement gaat vanaf 10-01-2021 in en er zal op de nieuwe factuur dan ook een verrekening plaatsvinden van 10 t./m 31 januari. 

Bekijk in context

W cborg
topicstarter
Ontdekker
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Serkan,

Na je antwoord heb ik gewacht op de volgende factuur om te zien of de verrekening inderdaad zal plaatsvinden. Tot mijn verbazing heeft er geen verrekening plaatsgevonden op de factuur van januari. Ik verwacht dus eerlijk gezegd dat er ook geen automatische verrekening meer zal plaatsvinden. Mijn vraag is dus om uit te zoeken waarom dit niet is meegenomen in de factuur van januari en wanneer dit wel opgelost om worden.

Marije Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 2033Reacties
  • 258Oplossingen
  • 355Likes

Ik ben gelijk met je gaan meekijken naar de facturen, @W cborg . Het is dus duidelijk niet gelopen zoals Serkan had verwacht. Het is anders aangepakt.

 

Je abonnement is namelijk hetzelfde gebleven. De verandering zit 'm in de korting die je nu hebt van 9 maanden voor € 29,95 per maand. Deze had dus eigenlijk van 10 januari t/m 10 oktober moeten lopen. 

Als ik de factuur er nu bij pak hebben ze de korting per 31 januari in laten gaan. De korting loopt dan ook een volledige 9 maanden door tot 3 oktober, waardoor je wel gewoon de hele kortingsperiode hebt. 

Op deze manier hoeft er geen correctie op de factuur plaats te vinden en blijft je factuur overzichtelijker. Vandaar ook dat je nu gewoon € 29,95 afgeschreven ziet worden 🙂 

Uitgelicht topic