1
Vraag
2
Reacties
ZigMCV

Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Facturatie verloopt niet correct

Goedemorgen,

 

Ik hoop dat hier een Ziggo-medewerker meekijkt die de puzzel van mijn verkeerde facturatie wél kan oplossen. Wat is er aan de hand:

 

Ik ben per 11 maart nieuwe klant van Ziggo en heb de actie 12 maanden lang 50% korting op internet en tv. Mijn abonnement is ingegaan op 11 maart. Maar, toen ik het pakket had ontvangen bleek dat wij de mediabox xl niet kwijt konden en daarop mocht ik de box omruilen voor een ci+ module. Deze module is per 15 maart geactiveerd.

 

Voor de maanden maart en april heb ik twee pakketten die gefactureerd worden voor gekke bedragen, die mijns inziens ook helemaal niet overeenkomen met de gespecificeerde data van het abonnement. Voor de maand mei wordt er ook ineens een hoger tarief in rekening gebracht voor het pakket, met daarbij minder korting.

 

Om het heel simpel te maken: mijn pakket zou volgens het afgesloten contract 63,45 euro moeten kosten zonder korting, en met 50% korting dus 31,73. Naar mijn idee zou ik dan voor maart en april (de eerste factuur) 21,49 + 31,73 = 53,22 euro moeten betalen.

 

En in mei wordt er ineens een abonnement van 63,95 berekend, wat niet volgens het contract is. Daarbij wordt een korting gehanteerd van 28,33, wat ook ineens niet meer de 50% korting is. Voor de tweede factuur zou ik dus al netjes 31,73 moeten betalen, maar dat is nu ineens 37,50. 

 

Ik blijf zoeken naar iets waardoor ik het blijkbaar verkeerd zie, maar de bedragen maken dat ik toch denk dat er ergens een fout moet zitten. Zeker omdat ook ineens het abonnement duurder is dan wat we zijn overeengekomen en het kortingspercentage verlaagd is. 

 

Kan iemand van Ziggo met mij meekijken?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @ZigMCV


Welkom op de Community. Leuk dat je erbij bent 🙂

 

Spijtig dat het na wijziging naar CI+ niet goed gaat met de factuur en korting.

Maar geen zorgen, dit lossen we op.

In de achterliggende systemen gaat het niet goed. Daar moeten we de korting correct toevoegen. Deze herstelactie zie je terug op de volgende factuur.

 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zij kunnen diep in de systemen, zien wat er allemaal gebeurt is en zo nodig zaken aanpassen.

Hier heb je ook een vast aanspreekpunt.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @ZigMCV


Welkom op de Community. Leuk dat je erbij bent 🙂

 

Spijtig dat het na wijziging naar CI+ niet goed gaat met de factuur en korting.

Maar geen zorgen, dit lossen we op.

In de achterliggende systemen gaat het niet goed. Daar moeten we de korting correct toevoegen. Deze herstelactie zie je terug op de volgende factuur.

 

ZigMCV
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Hi Jamyla,

 

Hartelijk dank voor je reactie. Fijn dat er even meegekeken is. Alleen, uit je reactie maak ik op dat alleen het kortingsgedeelte gecorrigeerd wordt. Maar hoe zit het nu met die dubbele maanden? Want beide pakketten lopen in maart dus door.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Ik zie geen dubbele periode @ZigMCV

 

Op de eerste factuur staan de kosten van maart t/m eind april. De vervolg factuur is correctie april voor de Mediabox + herberekening van de CI+ en het nieuwe abonnement voor mei.

ZigMCV
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Op de eerste factuur staan twee pakketten. De ene wordt gefactureerd van 11 t/m 31 mrt en de ander van 15 t/m 31 mrt. Dat zou toch van 11 t/m 14 (mediabox xl) en van 15 t/m 31 mrt (ci+) moeten zijn? De ene stopt niet. En zoals ik in mn eerste post schreef als je alleen al naar de bedragen kijkt die nu zijn betaald klopt dat gewoon niet.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Dat komt omdat het ene deel voor TV is en het andere deel voor internet. Het staat los gespecificeerd op de factuur, maar er is niet dubbel gerekend. Het pakket wordt hersteld incl. de juiste kortingen en staat volgende maand correct op de factuur.

ZigMCV
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Toch nog even checken hoor, ondanks dat er bij allebei kabel tv en internet complete staat? 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Bij de 1 zie je TV Standaard staan en bij het andere kopje niet 🙂 

 

ZigMCV
Topicstarter
Level 4
  • 33Posts
  • 3Oplossingen
  • 8Likes

Verrek... inderdaad. De titels maken het dan juist extra onduidelijk eigenlijk. Je bent wel de eerste die ik spreek die dit nu zo weet toe te lichten hoor. Dank je wel daarvoor. 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Graag gedaan @ZigMCV

Je zal de correctie volgende maand terug zien op je factuur.

doubleyou

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb per april een abonnement afgesloten voor 12 maanden met een korting van 50%.

nu krijg ik bericht dat dit per 1 juli met 2 euro wordt verhoogd.

ik vindt dat ik dan ook 50% korting behoor te krijgen op de verhoging die ziggoklanten krijgen die een vast abonnement hebben, ik weet 't niet maar ik kan me niet voorstellen dat voor deze groep de verhoging 4 euro is. ik vindt een contract is een contract en ik heb 't net afgesloten voor 12 maanden, mijn gas en electra prijs staat ook voor een jaar vast, daar komt geen speld tussen.

gr,..doubleyou

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

@doubleyou 50% korting is 50% korting, de aankondiging van de verhoging gaat over het hele bedrag.

Ik zou de factuur even afwachten.

doubleyou

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dank U voor de reactie

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic