1
Vraag
2
Reacties
roco72

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Extra zenders opgezegd, toch betalen

Ik heb op de factuur van 20 december over de periode van Januari nog een post staan voor het sport compleet pakket, maar daar heb ik sinds 16 december geen toegang meer toe omdat ik die 16 November al heb opgezegd, wat ook per mail bevestigd is. Tevens zou er ook een restitutie moeten plaatsvinden over december, waarvoor met de factuur in november ook nog voor heel december betaald is voor het sport compleet pakket.

ik heb via de chat dit ook al aangekaart, maar moet kennelijk nóg een maand wachten op geld dat ik in november al betaald heb voor een dienst waar ik geen gebruik meer van maak, en wat jullie ook al ruim een maand weten.

Ik vind het principiëel onjuist dat jullie een dienst over januari 2022 in rekening brengen op factuurdatum we 20 december, die ik op méér dan een maand eerder heb opgezegd, en waar jullie dus ook al weten dat de factuur onjuist is. Dat riekt naar valsheid in geschrifte dan wel oplichting. Eigenlijk zouden jullie me nu al het geld terug moeten betalen dat ik in november teveel heb vooruitbetaald voor dit abonnement.

De factuur die ik in november heb betaald gaat immers over de periode december, en jullie hebben er al een maand over na kunnen denken hoe jullie me de teveel betaalde abonnementsgelden op deze factuur over de periode van 17 tot en met 31 december kunnen gaan restitueren. In plaats daarvan brengen jullie doodleuk nóg een maand in rekening.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 683Likes

Hallo en welkom @roco72,

Het facturatiesysteem werkt inderdaad (helaas) precies zoals jij het schetst. Op 16 december is je zenderpakket dan wel helemaal opgezegd, maar dit is waarschijnlijk geweest nadat de factuur helemaal is opgesteld. Dit gebeurt meestal een week eerder dan je factuurdatum (dus pak m beet 13 december, maar kan er een dag of wat naastzitten). Dat is dus vóór de daadwerkelijke opzegging van het pakket op 16 december, en daarom is die opzegging nog niet in de factuur van december te vinden. De feitelijke opzegging (en teruggaaf) zal je dus inderdaad in de factuur van januari terugzien.

Ik heb het ook altijd wat krom gevonden dat het systeem niet rekening kan houden met de maand opzegtermijn, en dat klanten niet duidelijk op de hoogte worden gehouden. Een simpel seintje zou genoeg moeten zijn: 'Let op: omdat ons facturatiesysteem je factuur van <maand> op de datum XX-XX opmaakt, zal je opgezegde pakket YY nog zichtbaar zijn op de factuur van <maand>. Op <maand+1> zal de opzegging van pakket YY zijn verwerkt, inclusief eventuele restitutie".

Lijkt me niet echt moeilijk om in elkaar te knutselen.. 🙂

Bekijk in context

1 Reactie 1
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 683Likes

Hallo en welkom @roco72,

Het facturatiesysteem werkt inderdaad (helaas) precies zoals jij het schetst. Op 16 december is je zenderpakket dan wel helemaal opgezegd, maar dit is waarschijnlijk geweest nadat de factuur helemaal is opgesteld. Dit gebeurt meestal een week eerder dan je factuurdatum (dus pak m beet 13 december, maar kan er een dag of wat naastzitten). Dat is dus vóór de daadwerkelijke opzegging van het pakket op 16 december, en daarom is die opzegging nog niet in de factuur van december te vinden. De feitelijke opzegging (en teruggaaf) zal je dus inderdaad in de factuur van januari terugzien.

Ik heb het ook altijd wat krom gevonden dat het systeem niet rekening kan houden met de maand opzegtermijn, en dat klanten niet duidelijk op de hoogte worden gehouden. Een simpel seintje zou genoeg moeten zijn: 'Let op: omdat ons facturatiesysteem je factuur van <maand> op de datum XX-XX opmaakt, zal je opgezegde pakket YY nog zichtbaar zijn op de factuur van <maand>. Op <maand+1> zal de opzegging van pakket YY zijn verwerkt, inclusief eventuele restitutie".

Lijkt me niet echt moeilijk om in elkaar te knutselen.. 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic