1
Vraag
2
Reacties
Greggg

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Extra kosten, niet aangegeven in contract!!!

Het is echt schandalig hoe ik vandaag door Ziggo ben te woord gestaan.

 

Mijn contract dat ik heb afgesloten met een Ziggo verkoper wordt langs geen enkele manier gevolgd zoals ondertekend!

1ste fout, Ziggo regelt geen overstapservice ondanks duidelijk in mijn contract aanwezig!

2de fout, de afgesproken installatiedatum van 14 December stond ook niet doorgegeven, gevolg 5 dagen later pas kunnen installeren.

3de fout, na contact met Ziggo over de opstapservice kreeg ik te horen dat, ondanks mijn contract dit duidelijk aangeeft, het mijn probleem was en dat ik het maar met KPN moest gaan regelen!!??? Werkelijk?

3de fout, Ziggo heeft ons tijdens de verkoop nooit aangegeven dat je via google chromecast en de ziggo app enkel maar Live kan kijken en niets kan terugkijken.

4de fout, ik krijg net een 1ste factuur van 180 euro, terwijl ik een abo heb afgesloten van €69/maand zonder aansluitkosten!!! Als ik dan na een rondje robotstemmetjes luisteren, hebben we uberhaut iets beter te doen??, krijg ik te horen dat ik mezelf maar moet gaan bewijzen.

Dit terwijl alles van dag 1 helemaal fout loopt? Moet ik er alles aa gaan doen om de fouten van Ziggo te gaan aanvechten? Werkelijk?

 

Een grote schande is het! En als ik wil opzeggen omdat Ziggo alles fout doet en mij zaken aanrekend die niet zijn afgesproken, krijg ik te horen dat ik het hele jaar moet betalen. Kwestie van de klant even onder druk te zetten, want dat gaat hij toch niet doen!

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Getver, dat is wel het lastige aan een telefoongesprek. Als je wordt doorverbonden dan sta je op repeat om de boel weer uit te leggen en ik snap dat dit frustrerend is. Goed dat je ons via deze weg hebt gevonden! 

Het klopt helemaal dat Ziggo Sport Totaal werkt en goed staat en het is mij nu ook duidelijk dat je hebt gekozen voor de 3 gratis wifiboosters in plaats van een welkomskorting   Gelukkig staat het pakket dan verder goed! 

Dat je nu geen gebruik kan maken van terugkijken in jullie tuinwoning, is ontzettend zuur. Het is echter wel mogelijk om opgenomen programma's af te spelen via Ziggo Go in combinatie met een Chromecast. Ik maak feedback aan voor mijn collega zodat dit in het vervolg wordt meegenomen! Thanks voor je toelichting hierover. 

Wat betreft de monteur, wat rot ook dat dit er nog eens bij komt! Een monteur die met het verkeerde been uit bed is gestapt, ik hoop dat we je hier op de Community wel een andere ervaring meegeven. Wat de monteur allemaal doet binnen de installatiegarantie vind je hier. Het instellen van de Deco set, hoort hier niet bij en gaten boren/kabels trekken ook niet. Wel is het is gek dat de monteur dit niet van te voren met je heeft overlegd en transparant de kosten heeft gesproken. 

Alles bij elkaar is het niet tof dat het zo is gelopen, je zelf de oude provider op hebt moeten zeggen, er geen goede info is gegeven en er niet altijd transparant is gesproken over bepaalde kosten. Ik heb daarom als uitzondering het complete bedrag van € 60,- wat in rekening is gebracht voor de monteur vergoed en daarnaast ook de eenmalige kosten van € 19,95. Dit wordt verrekend met je komende factuur. Ik hoop dat we zo met een schone lei kunnen beginnen!

Bekijk in context

9 Reacties 9
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Greggg 

Hoi welkom op de klanten helpen klanten forum.

Wel een triest verhaal en vervelend dat je er niet uit komt met de klantenservice.

Zorg er voor dat je postcode en huisnummer in je profiel staat.

 

https://community.ziggo.nl/settings/profile

 

Ik ga jou verhaal even melden bij het moderator team van Ziggo en die zullen er hier op terug komen. 

Hou het even bij je contacten hier en bellen met de klantenservice na nu kan verstorend werken , heb even geduld er komt actie

 

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Goedemiddag @Greggg en welkom op onze Community, 

Jeetje, wat een verhaal en wat een gedoe! Dat is absoluut niet de ervaring die we je mee willen geven, dit is intussen een hele strijd aan het worden en kost je meer dan het je oplevert. 

Ik help je ontzettend graag hiermee als je daar nog voor open staat. Allereerst het abonnement, ik zie dat er geen korting is berekend en je enkel 12 maanden gratis Ziggo Sport Totaal krijgt. Is dit ook wat er is afgesproken? Zo niet, wat is er wel afgesproken? De eenmalige kosten kan ik sowieso voor je vergoeden, dat is geen probleem maar ik wacht je antwoord eerst af. 

Dan de factuur, logisch dat je schrikt van zo'n hoog bedrag! Als je de factuur opent via Mijn Ziggo dan zie je dat deze factuur gaat over een periode van langer dan 1 maand. Dit komt omdat je bij Ziggo een maand vooruit betaald. Jouw factuur gaat over de periode van 18 december t/m 28 februari (een halve maand, de maand waar we nu in zitten en 1 maand vooruit) Daarbij is er € 60,- berekend voor monteurskosten. Dit is berekend voor het instellen van de Deco's en het trekken van een coax kabel lees ik in de monteursbon. Op deze factuur vind je ook nog een vergoeding van € 69,- die mijn collega heeft aangemaakt omdat het mis is gelopen met het opzeggen van KPN zodat je geen dubbele kosten hebt voor de eerste maand. 

Dat het alles behalve een vliegende start is, ben ik helemaal met je eens. Sorry dat de communicatie ook alles behalve soepel verloopt. Ik hoop dat ik zo wat duidelijkheid heb kunnen scheppen en ik zie je reactie graag verschijnen. 

Greggg
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Ziggo,

 

Bedankt voor de snelle reactie, dit klinkt al iets fijner dan mijn gesprek van deze ochtend met jullie, waar ik ook nog een keer gewoon ben afgewimpeld geweest: "een moment aub, ik bespreek het even" vervolgens kreeg ik iemand aan de lijn die helemaal van niets wist en kon ik opnieuw heel het verhaal doen. Totale gespreksduur was 35minuten! En uiteindelijk moest ik me maar effe gaan bewijzen...

Het klopt dat ik voor het pakket Ziggo sport totaal heb gekozen en naar mijn vermoeden is dit ook gewoon beschikbaar?!

Ik heb het pakket internet complete & tv complete van Ziggo, incl. 3 Gratis wifiboosters besteld. 

Waar ik echter wel een probleem mee heb en wat besproken is geweest voor het tekenen van het contract maar nooit vernoemd is geweest door de verkoper, is dat de app en google chrome niet echt de beste vrienden zijn, terwijl ik vroeger met een box in onze tuinwoning, wel alle mogelijkheden van TV kijken had. Nu rest me enkel nog de mogelijkheid tot live kijken via de app... anyhow.

Op mijn contract staat nergens iets te lezen van een installatiekost en dit is mij ook nooit meegedeeld door de monteur op het moment zelf. Jullie hadden hier dus eender wat kunnen vragen... Als je ergens een meerkost hebt tov wat er contractueel is afgesproken, dan maak je daar afspraken rond, alvorens een factuur te sturen. De monteur was trouwens enorm geirriteerd in het uitvoeren van zijn job en naar zijn collega's toe ook zeer onvriendelijk. En we hebben kofie aangeboden hoor!

De kabel die getrokken is was nog geen 4m en 1 gaatje geboord... dat lijkt met toch een vrij basisinstallatie?

Mij is verteld geweest dat de installateur pas vertrekt wanneer de installatie, incl. Deco volledig werkzaam zou zijn. Nooit is hier sprake geweest van een kostprijs hiervoor, tenzij er buitensporige zaken zouden voorvallen, maar dat is absoluut niet het geval geweest.

 

Alvast bedankt voor de reactie!

 

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Getver, dat is wel het lastige aan een telefoongesprek. Als je wordt doorverbonden dan sta je op repeat om de boel weer uit te leggen en ik snap dat dit frustrerend is. Goed dat je ons via deze weg hebt gevonden! 

Het klopt helemaal dat Ziggo Sport Totaal werkt en goed staat en het is mij nu ook duidelijk dat je hebt gekozen voor de 3 gratis wifiboosters in plaats van een welkomskorting   Gelukkig staat het pakket dan verder goed! 

Dat je nu geen gebruik kan maken van terugkijken in jullie tuinwoning, is ontzettend zuur. Het is echter wel mogelijk om opgenomen programma's af te spelen via Ziggo Go in combinatie met een Chromecast. Ik maak feedback aan voor mijn collega zodat dit in het vervolg wordt meegenomen! Thanks voor je toelichting hierover. 

Wat betreft de monteur, wat rot ook dat dit er nog eens bij komt! Een monteur die met het verkeerde been uit bed is gestapt, ik hoop dat we je hier op de Community wel een andere ervaring meegeven. Wat de monteur allemaal doet binnen de installatiegarantie vind je hier. Het instellen van de Deco set, hoort hier niet bij en gaten boren/kabels trekken ook niet. Wel is het is gek dat de monteur dit niet van te voren met je heeft overlegd en transparant de kosten heeft gesproken. 

Alles bij elkaar is het niet tof dat het zo is gelopen, je zelf de oude provider op hebt moeten zeggen, er geen goede info is gegeven en er niet altijd transparant is gesproken over bepaalde kosten. Ik heb daarom als uitzondering het complete bedrag van € 60,- wat in rekening is gebracht voor de monteur vergoed en daarnaast ook de eenmalige kosten van € 19,95. Dit wordt verrekend met je komende factuur. Ik hoop dat we zo met een schone lei kunnen beginnen!

Edwin010

Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 33Likes
Mariska Ziggo wrote:

Het is echter wel mogelijk om opgenomen programma's af te spelen via Ziggo Go in combinatie met een Chromecast.

Hoe werkt dit dan, ik vind dit nergens terug?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Edwin010 Dat kan als je ook een mediabox Next hebt.

Edwin010

Level 6
  • 133Posts
  • 2Oplossingen
  • 33Likes
Be rt wrote:

@Edwin010 Dat kan als je ook een mediabox Next hebt.


Ah, vandaar.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Edwin010 wrote:
Mariska Ziggo wrote:

Het is echter wel mogelijk om opgenomen programma's af te spelen via Ziggo Go in combinatie met een Chromecast.

Hoe werkt dit dan, ik vind dit nergens terug?

Be rt wrote:

@Edwin010 Dat kan als je ook een mediabox Next hebt.

@Edwin010 je stelt opnames in via de Next en via de app bij bewaard terugkijken. Zover ik weet kan je geen opnames inplannen via de app.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

“Zover ik weet kan je geen opnames inplannen via de app.”

Via de app, in de gids kun je, als je een Next hebt, losse programma opnames en series inplannen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic