Gijsblokje

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Extra Mediabox Next - wanneer?

Ik vraag me nu onderhand eens af wanneer 2de next media box te bestellen is ik las in een ander topic 

Een 2e Next kreeg/krijg je wel als je het kleine broertje/zusje hebt/had staan van de Mediabox XL ( Horizon XL ) dit omdat de ondersteuning van de kleine box weg is gevallen en die niet meer leverbaar is als hij zou moeten worden vervangen als hij stuk is.

dat is een dikke leugen met mij hebben ze geen contact gehad en heb ook geen tweede gekregen en ik moest het maar tijdelijk met een ci module doen heb daarvoor nog gvd een nieuwe tv voor moeten kopen vind het jammer ik had de mediabox xl met het broertje voor de slaapkamer toen kwam de nieuwe next en daar werd belooft dat er ook 2 mediaboxen konden helaas ben ik er ingetrapt en moet ik het met eentje doen. De volgende keer stap ik niet zomaar meer over

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

waneer de extra mediabox next weer verkrijgbaar is dat is nog niet bekent  

maar let een beetje op je taal gebruik

hoe lang is het geleden dat je de mediabox xl extra heb laten omruilen voor een ci module?

Bekijk in context

18 Reacties 18
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

waneer de extra mediabox next weer verkrijgbaar is dat is nog niet bekent  

maar let een beetje op je taal gebruik

hoe lang is het geleden dat je de mediabox xl extra heb laten omruilen voor een ci module?

Criemie

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Wacht al bijna 1 ½ tot 2 jaar op die extra next box, had eerst de horizon met het kleinere exemplaar als 2e decoder. De laatste ging stuk, werd meegenomen door de monteur, kreeg er niks voor in de plaats. Heb daarna als “vergoeding “ de next box gekregen. Bittere nasmaak geeft dat als ik met mijn 2 decoders op de next had gewacht dat ik er dan wél 2 had gekregen(next box) zie nu dat er veel meer mensen met dit probleem kampen. Misschien met z’n allen overstappen naar KPN die dit al jaren wél voor elkaar heeft. Misschien dat ze dan wel over de brug komen. Zit helaas nog tot mei aan mijn contract !

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Criemie wrote:

Wacht al bijna 1 ½ tot 2 jaar op die extra next box, had eerst de horizon met het kleinere exemplaar als 2e decoder. De laatste ging stuk, werd meegenomen door de monteur, kreeg er niks voor in de plaats. Heb daarna als “vergoeding “ de next box gekregen. Bittere nasmaak geeft dat als ik met mijn 2 decoders op de next had gewacht dat ik er dan wél 2 had gekregen(next box) zie nu dat er veel meer mensen met dit probleem kampen. Misschien met z’n allen overstappen naar KPN die dit al jaren wél voor elkaar heeft. Misschien dat ze dan wel over de brug komen. Zit helaas nog tot mei aan mijn contract !

hoelang is het geleden dat die 2e decoder stuk ging

Criemie

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik denk zo’n 2 a 2 ½ jaar geleden, de nextbox was er net wel of net niet. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Criemie wrote:

Ik denk zo’n 2 a 2 ½ jaar geleden, de nextbox was er net wel of net niet. 

de next is pas sinds juni 2019 te bestellen bij een abonnement https://www.totaaltv.nl/nieuws/het-is-eindelijk-zover-ziggo-levert-mediabox-next-aan-alle-klanten/

in juli 2019 https://www.totaaltv.nl/nieuws/extra-mediabox-next-verkrijgbaar-bij-ziggo-/ kon je toen een extra next bestellen  sinds eind september begin oktober 2019 is dat niet meer mogelijk https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-mediabox-next-groot-succes-uitlevering-wordt-beperkt/

voor juni 2019 was die nog in testfase 

Criemie

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Oké dan zal

ik qua jaren fout zitten, maar het lijkt veel langer, ik heb sinds die tijd zeker 4x om een 2e gevraagd en steeds nul op mijn rekest gekregen.  

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
Criemie wrote:

Oké dan zal

ik qua jaren fout zitten, maar het lijkt veel langer, ik heb sinds die tijd zeker 4x om een 2e gevraagd en steeds nul op mijn rekest gekregen.  

iets meer dan een jaar lijkt langer dan het is idd

ik heb er ook al vaak om gevraagd steeds het  zelfde antwoord dat het niet leverbaar is

WimSt

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook mij is begin 2020 toen ik overstapte naar het uitgebreide pakket toegezegd dat de tweede media box ongeveer 3 maanden later geleverd zou worden. 

Mede daarom ook overgegaan en de duurdere prijs voor lief genomen. Nu bijna een jaar en vele telefoontjes en berichten verder, nog steeds niets ontvangen en nog steeds dezelfde smoes : te weinig voorraad !!

Maar als je een zakelijke klant bent dan kan je gewoon online een 2e Next bestellen, heb geïnformeerd en tot mijn grote verbazing als antwoord gekregen dat er voldoende op de plank liggen en dus gewoon geleverd kan worden (zakelijk dan). Voor particulieren liggen er volgens klantenservice te weinig…..geloof er niets meer van. Als Ziggo zijn voorraadbeheer nou eens op orde zou brengen dan hoeven ze klanten niet jaren met rotsmoezen aan het lijntje te houden.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes
WimSt wrote:

Ook mij is begin 2020 toen ik overstapte naar het uitgebreide pakket toegezegd dat de tweede media box ongeveer 3 maanden later geleverd zou worden. 

Mede daarom ook overgegaan en de duurdere prijs voor lief genomen. Nu bijna een jaar en vele telefoontjes en berichten verder, nog steeds niets ontvangen en nog steeds dezelfde smoes : te weinig voorraad !!

heb je daar zwart op wit bewijs van

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239/extra-mediabox-next-niet-leverbaar-45168

De situatie een jaar geleden blijkbaar waren er zelfs  heel even drie Next ontvangers mogelijk.

Heeft de productie zoveel vertraging opgelopen, door diverse zaken die het afgelopen jaar zijn gebeurd? Waren er gewoonweg zo weinig door Liberty Global aan VodafoneZiggo toegewezen?

HMaas

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bel ze maar dan weet je het ...maar dan het zakelijk nummer bellen en laten doorschemeren dat je een bedrijf bent dat een extra mediabox next wenst.

Bovenstaande reactie van WimSt klopt helemaal.

 

En dan te bedenken waar in hemelsnaam een bedrijf dit voor nodig heeft...Bij mijn werkgever kan ik beslist geen tv kijken hoor.    

 

Het is de monopolie positie die providergiganten tegenwoordig koesteren. Als consument heb je maar een recht ....BETALEN of ze sluiten je af.

Wordt vervolgd denk.

Groet, Henk.

mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes

Zakelijke klanten kunnen een tweede Next bestellen, dit is al lange tijd zo. Dit alles heeft niets meer met voorraad perikelen te maken, maar een simpele verdeelsleutel. 

Je koestert je zakelijke klant en de consument laat je zitten. Sorry mensen, maar ik kan het niet anders zien.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@mathijse  schreef:

Je koestert je zakelijke klant en de consument laat je zitten. Sorry mensen, maar ik kan het niet anders zien.

 


Daar lijkt het inderdaad wel op.

pjz

Level 8
  • 184Posts
  • 0Oplossingen
  • 27Likes

Mij bekruipt het gevoel dat er waarschijnlijk nooit meer een 2e NExt voor "gewone" abonnees.

Heb in het verleden ook al meermaals met een afgeschermd nummer gebeld naar de klantenservice en was uiterst verbaasd dat wanneer ik aangaf over te willen stappen naar Ziggo er nog steeds verkopers waren die doodleuk aangaven dat als je een particulier jaarabonnement neemt 2 Next boxen geen probleem zijn. Dit is dus absoluut onwaar en riekt naar .....vul maar in.

Ik dacht de laatste keer het gesprek van ongeveer een half jaar geleden met verkoop te hebben opgenomen maar helaas liet mijn telefoon me in de steek anders had ik dit gesprek zeker intern naar Ziggo doorgezet. Ik raad trouwens iedereen aan telefonische verkoopgesprekken met welk bedrijf dan ook op te nemen zodat je altijd terug kunt vallen op gemaakte afspraken en beloftes.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

zakelijk zou kunnen in een sporthal waar tv’s hangen cafe etc

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@HMaas zonder KVK nummer heeft iets laten doorschemeren geen nut.

 

Pietervdsande

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben recent overgegaan van een Mediabox naar een mediabox next. De dame aan de telefoon vertelde mij dat ik de mediabox Next + mediabox Next extra geleverd zou krijgen (ik ben particulier). Ze sturen vervolgens drie dozen af en jawel hoor geen mediabox Next extra maar een andere. Als je dan belt, sorry leverings problemen. Hoe lang duurt dit nog? Waarom vertel je dit niet meteen bij de bestelling? 

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Goede vraag, @Pietervdsande en welkom hier op de Ziggo Community!

Waarom dit je niet eerder is verteld durf ik je helaas ook niet te zeggen.

Het is bekend dat er nog steeds geen Extra Next geleverd kan worden. Dit moet elke collega dan ook wel weten. Mocht je in dit geval af willen zien van de Extra Mediabox, dan begrijp ik dat volledig. Wil je jouw gegevens in te vullen op jouw profiel (enkel wij, Moderators kunnen dit zien) dan maak ik dat voor je in orde.

Uitgelicht topic