1
Vraag
2
Reageer en help mee
HBO Fan

Level 7
  • 176Posts
  • 5Oplossingen
  • 92Likes

Ervaringen Gezocht - Abonnementsadvies vanuit Ziggo ivm (inflatie) verhoging abonnementskosten.

Beste Lezer(s),

Afgelopen weken lees je hier, op social media, en verschillende nieuws sites de verschillende ervaringen van klanten over hun contacten met de Ziggo Klantenservice. Zelf heb ik ook ervaren hoe dat gaat en deze ook al gedeeld, maar worden soms in twijfel getrokken.  Wat waarschijnlijk voortkomt uit de ervaringen die die betreffende klant heeft.

Het valt mij, en waarschijnlijk andere ook, op dat de uitkomsten van deze contacten met de organisatie Ziggo best uiteenlopen. Daar waar de ene klant de deur gewezen wordt krijgt de ander maanden aan kortingen voorgesteld.

Om te zorgen dat een iedere het juiste beeld krijgt, hoop ik dat er klanten zijn die hun verhaal willen delen. Hoeft helemaal niet in details en zeker niet met namen etc. 

Dus mijn oproep is:

Maar mocht je naar aanleiding van de aankomende "inflatie" verhoging in contact getreden zijn met ZIggo over aanpassingen, dan hoop ik dat je dit wilt delen.

Positief of Negatief, dat maakt niet uit als het maar het eerlijke verhaal is.

Het moet een duidelijker beeld opleveren waar je als klant staat.

----

Mijn persoonlijke ervaring is niet zo als ik had gehoopt.

Kant sinds oprichting van Ziggo.

Altijd de volle bedragen betaald.

Altijd met de verhogingen meegegaan, maar leuk is anders.

TV Max Next + Internet Compleet, plus enkele extra opties zoals oa. WiFi pods.

In mijn contacten met Ziggo, via telefoon en chat, netjes gevraagd welke opties er zijn om de kosten beheersbaar te houden.

Drie opties gekregen:

- aanpassen abonnement (spullen eruit halen die je niet nodig hebt) waardoor vaste kosten zakken.

- Accepteren van de flinke (te hoge) verhoging

- Vertrekken

Gevraagd of het mogelijk is, omdat je dat vaak leest/hoort, om in aanmerking te komen voor een beter aanbod in de vorm van korting of weet ik veel wat. Dit was niet mogelijk voor vaste klanten, dat kan alleen voor nieuwe klanten. Ook bij vermelden dat ik dat nooit eerder heb ontvangen, Ziggo heeft me overgenomen toen ze ontstonden, maakte dat niet uit. "U bent al heel lang klant, dus dan heeft u pech".

En dat is verder prima en dat hoor ik ook veel om me heen. Toch zijn er ook verhalen dat mensen dus wel een aanbod krijgen, x maanden x% korting, als ze voor een jaarcontract tekenen. Of pakket opschroeven naar duurder abonnement, waarbij ze het eerste jaar toch gelijk blijven met huidige kosten. Ze worden zo goed als een nieuwe klant voor Ziggo. 

Nu kan dat allemaal grootspraak zijn, daarom ook dit topic. In de hoop dat we hier de echte ervaringen van klanten kunnen lezen. Zoals dit in de praktijk dus gaat en dus weten of het voor bepaalde klanten wel mogelijk is een aanbod te krijgen en voor andere klanten dit dus niet op gaat. 

Laten we het alleen wel netjes verwoorden, gewoon ter informatie voor alle klanten, en mocht blijken dat de ervaringen heel sterk uiteenlopen dan hoop ik dat dit voeding is voor het Ziggo Team om daar toch eens naar te kijken.

Hoop dat er klanten zijn die dit willen delen en dat het toegelaten is volgens de Community regels om dergelijke onderzoeken te starten. 

---

Disclaimer: Het is niet mijn bedoeling om hier Ziggo in een kwaad daglicht te zetten, ik ben alleen maar op zoek naar of het willekeur is waarmee klanten te maken hebben of toch een vorm van grootspraak. 
Persoonlijk verwacht ik dat het voor alle vaste klanten zo is dat er geen kortingsaanbod gedaan wordt, met een eventueel jaarcontract, zodra je in contact gaat over je abonnementskosten.

Dit is namelijk mijn ervaring met de klantenservice, vaste klanten kunnen alleen pakketten wijzigen om kosten te reduceren. Aanbiedingen zijn niet mogelijk.
0 Reacties 0
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Kijk jij je favoriete programma het liefst live of op een later moment?

Uitgelicht topic