Beste Ziggo
Klant sinds 7 februari maar ook ellende sinds de eerste dag.
Allereerst een gehele middag op monteur zitten wachten wel een sms je maar de monteur is nooit aangekomen gebeld nieuwe afspraak alles uitgelegd de vergoeding daarvoor zou €25 zijn . Echter de volgende dag de boete€35 voor niet thuis zijn weer bellen . Internet werkt niet naar behoren weer een middag thuis voor de monteur uren bezig geweest.
Nu weer een factuur die volgens ons niet klopt , weer gebeld echter na ruim 20 minuten maar gestopt omdat de man aan de telefoon niet snapte waar het om ging ondanks dat wij ingelogd alles doorgenomen hadden zelf werd het onvriendelijk om dat wij het niet zouden snappen.
Wij zouden de eerste 3 maanden €39,95 gaan betalen + een extra kastje voor de 2e TV de installatie was gratis buiten de nieuwe kabel die hij heeft aangebracht.
Nu betaalde ik van 7 februari t/m 29 februari en maart € 51,80
Vandaag 25 maart €78,95
Daarnaast heeft Ziggo die volgens afspraak de afmelding bij Telfort helaas niet geregeld waardoor wij gisteren in overleg met Telfort toch deze maand nog moeten betalen .
Ja Ziggo hoe klantvriendelijk mag het zijn.
Wij zouden er geen probleem mee hebben dat jullie alles afsluiten en ons abonnement Beeindigen.
** Privé gegevens verwijderd door moderator **
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi @Jan2mila73
Dit is een open community en iedereen kan nu je gegeven lezen. Ik zou deze even verwijderen! Heb het ook doorgegeven aan een moderator, mocht die het zien dan zal die het wel verwijderen, mocht het niet lukken. (verwijderen kan via de 3 oranje puntjes in het bericht, rechts onder, en dan op bewerk klikken)
Misschien was het handiger om een eigen topic te openen, dat praat makkelijk. Nu is het door een bericht heen, das niet handig. Zodra er een moderator je bericht ziet dan zal die verdere contact met je opnemen.
Hey @Jan2mila73 . Welkom op de Ziggo Community.
Ik heb je bericht even naar een eigen topic verplaatst, omdat jouw vraag/ervaring los staat van het topic waar je deze in geplaatst had.
Jeetje, wat een stroeve start bij ons zo, zeg. Ik begrijp dat de zaak niet bepaald van een leien dakje is gegaan. Allereerst; werken de diensten nu wel naar behoren?
Je hebt het over de facturen/kosten. Begrijpelijk. Ik pak de facturen er bij en licht ze hier toe .
De eerste factuur is opgebouwd uit het volgende:
abonnementskosten 7 tm 29 februari a 32,68
abonnementskosten 1 tm 31 maart a 39,95
Extra mediabox 7 tm 29 februari a 3,17
Extra mediabox 1 tm 31 maart a 4,00
Eenmalige activatiekosten a 19,95 (deze gaan er later af)
Monteur extra service arbeid a 30,00
Monteur materiaal a 13,00
Voorrijdkosten niemand thuis a 35,00
Correcties:
Gratis eenmalige activatiekosten - 19,95
Correctie monteurskosten -70
Correctie monteurskosten -35
Totaal bedrag van dit alles: 51,80.
Je ziet dat hier meer is gecorrigeerd (105 euro) dan in rekening gebracht aan monteurskosten (78 euro).
Ook zie je dat bovenstaande factuur voor een periode van bijna 2 maanden was. Dat komt omdat je je abonnement altijd vooruit betaalt, maar dat kan bij de eerste natuurlijk niet, waardoor je die met terugwerkende kracht betaalt.
Dan factuur 2:
Abonnementskosten 1 tm 30 april a 39,95
Extra mediabox 1 tm 30 april a 4,00
Correctie boeking a 35,-.
Totaal: 78,95.
Die correctie is er op gekomen, doordat het systeem de 2e correctie monteurskosten op de vorige factuur als dubbel/onjuist heeft aangemerkt. Ik snap wel hoe dit komt, want de bedragen lijken simpelweg niet overeen te komen.
Wat nu uiteindelijk had moeten gebeuren, lijkt mij zo, is dat de voorrijkosten vergoed moeten worden + een vergoeding van 25 euro voor het niet komen opdagen van de monteur. De kosten voor de arbeidstijd van 30 minuten en het materiaal is echter wel terecht. De monteur heeft namelijk een coaxkabel van de meterkast naar de slaapkamer vervangen die verouderd was. Dit valt niet onder de installatiegarantie, maar onder je binnenhuisbekabeling.
Mijn collega heeft de vergoeding aangemaakt met de uitleg “moteur is niet geweest”, maar er is uiteindelijk toch wel een monteur geweest die bovenstaande gedaan heeft?
In totaal heb je nu, na de correctie, 70 euro vergoed gekregen. Dat is meer dan waar je “recht” op hebt (namelijk 35 euro onterechte voorrijkosten + 25 euro vergoeding voor dag wachten). Dat is natuurlijk prima, want je hebt er gedoe genoeg om gehad, maar het lijkt me dus niet dat hierin nog iets fout gaat. De tekst “Wij zouden er geen probleem mee hebben dat jullie alles afsluiten en ons abonnement Beëindigen.” vind ik hier dus ook niet helemaal logisch. Ik hoop dat je het hiermee eens bent na de uitleg 🙂
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.