Vraag
Reacties
Oplossing
Fred-6821
Level 2

Eenmalige kosten - nieuw modem?

Via Mijn Ziggo kan je tegenwoordig je eigen pakket samenstellen. Ik was aan het overwegen om mijn internetabonnement om te zetten van Complet naar Max.
Onder in het scherm staat dat je eenmalige kosten van 19,95 euro hebt.

Wat mij niet helder is:

- Is het een dagelijks opzegbaar abonnement, dat als ik de meerwaarde niet zie bij gebruik, weer terug kan, of zit ik er sowieso een jaar aan vast?
- Krijg ik een nieuw modem als ik deze upgrade doe? Want als ik in de tarieven kijk zie ik slechts 1x het bedrag van 19,95 euro terug bij Activatiekosten. Bij Activatiekosten staat vermeld: Als je diensten bestelt waarbij je een (ander) modem, mediabox en/of een CI+ Module ontvangt, betaal je eenmalig activatiekosten.
Op de site lees ik niets terug dat je ook daadwerkelijk een nieuw modem krijgt. Als dat niet zo is, begrijp ik niet waarom je deze activatiekosten moet betalen.

Heeft iemand hier ervaring mee? 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @Fred-6821,

Logisch dat je pas ergens akkoord op geeft, voordat alles helder is.
Verwarrende communicatie is natuurlijk niet wenselijk. 
Goed dat je daarom een topic bent gestart!

Zo te zien maak je gebruik van een Connectbox modem.

Je hoeft je dus geen zorgen te maken om:
- Eenmalige kosten. De Connectbox kan de Internet Max snelheid gewoon doorgeven. Je krijgt geen nieuw modem en dus geen eenmalige kosten.

- Contractsduur. Je gaat met de omzetting naar Internet Max geen nieuw jaarcontract aan. Je abonnement blijft dus gewoon met een maand opzegtermijn opzegbaar.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Het is heel verwarrend met deze wijze van communicatie.

Maar als er een nieuw modem of andere apparatuur verstuurd wordt dan betaal je de activatiekosten, krijg je geen nieuw modem of andere apparatuur, dan vervallen automatisch de activatiekosten, blijkt uit de praktijk.

Worden er, per abuis, toch automatisch activatiekosten gerekend, worden deze gecrediteerd.

0 Kudos
Fred-6821
Level 2
Topicstarter

Thx Bert, jouw eerste constatering vind ik de belangrijkste: verwarrende communicatie.

Ik ga in eerste instantie dus altijd akkoord met de eenmalige bijdrage en moet zelf maar in de gaten houden of deze terecht zijn en laten crediteren. Heel bijzonder. Dus als een klant niets zegt of niet zo handig bent dat het opvalt, betaal je dus onnodige kosten.

Ik zag via een andere site trouwens dat je met korting en cash back vele malen goedkoper uit bent bij Ziggo dan het zelf via mijn ziggo te regelen. Ik ga dat maar eens proberen.
Ook ga ik maar eens mijn glasvezel doortrekken naar mijn telefoonaansluiting, dan heb ik nog meer keuze. Een algemeen account voor mijn mail regelen (eigen domein aanvragen) zal mijn flexibiliteit alleen maar nog groter maken en kan ik jaarlijks meeliften op de kortingen die vaste klanten niet krijgen.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

"Ik zag via een andere site trouwens dat je met korting en cash back vele malen goedkoper uit bent bij Ziggo dan het zelf via mijn ziggo te regelen."

Lees goed de voorwaarden op andere sites, die zetten niet voorop bij de aanbieding dat dit aanbiedingen zijn voor nieuwe klanten.

Er zijn geen Ziggo abonnementsaanbiedingen voor bestaande klanten.

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemorgen @Fred-6821,

Logisch dat je pas ergens akkoord op geeft, voordat alles helder is.
Verwarrende communicatie is natuurlijk niet wenselijk. 
Goed dat je daarom een topic bent gestart!

Zo te zien maak je gebruik van een Connectbox modem.

Je hoeft je dus geen zorgen te maken om:
- Eenmalige kosten. De Connectbox kan de Internet Max snelheid gewoon doorgeven. Je krijgt geen nieuw modem en dus geen eenmalige kosten.

- Contractsduur. Je gaat met de omzetting naar Internet Max geen nieuw jaarcontract aan. Je abonnement blijft dus gewoon met een maand opzegtermijn opzegbaar.