1
Vraag
2
Reacties
Mooiman

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Een jaarcontract na 11 maanden opzeggen

Ziggo (shop@ziggo.com) schrijft ‘Wordt de overeenkomst OPGEZEGD tijdens de minimumduur, dan wordt daarvoor betaald’.

 

Rekening houdend met de opzegtermijn van 1 maand. Moet je een afkoopsom aan Ziggo betalen als je een jaarcontract na 11 maanden opzegt?

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 223Posts
  • 36Oplossingen
  • 128Likes

Goedemiddag @Mooiman en welkom op de Ziggo Community!

 

Verstandig dat je vooraf navraag doet in dit soort gevallen, je wilt natuurlijk niet onnodig met kosten komen te zitten. Zoals @Bert & @Garihd al terecht aangeven is er geen sprake van een afkoopsom zolang je die buiten de contracttermijn opzegt. 

 

Wil je opzeggen omdat je gaat verhuizen naar een plek waar Ziggo niet beschikbaar is? Doe voor de zekerheid de postcodecheck. En is je contractperiode nog niet afgelopen? Lever hiervoor een bewijsstuk aan zodat je opzegging netjes wordt verwerkt.  Het duurt maximaal 4 weken tot je aanvraag is verwerkt. We bellen je altijd nog om je opzegging te bevestigen. Mochten we je de 1e keer niet bereiken dan proberen we het nog 6 keer.

 

Wil je opzeggen, maar is je contractperiode nog niet afgelopen? Dan kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht. Neem voor informatie hierover contact op met onze klantenservice. Bel gratis 1200 (vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 (normaal tarief) voor onze Klantenservice. We zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.30 uur tot 18.00 uur.

 

Let op, Na het opzeggen van je abonnement, krijg je een eindfactuur. Op deze laatste factuur kan een verrekening staan van te veel betaalde abonnementskosten. Heb je Bellen van Ziggo? Dan staan op je laatste factuur de gesprekskosten van de periode vóór de opzegdatum. Omdat je gesprekskosten altijd achteraf in rekening worden gebracht, zijn deze kosten dan pas zichtbaar en niet direct bij opzegging.

 

Wat is mijn opzegtermijn? 

Meestal is dit 1 maand, dat ligt aan je abonnement. Heb je een lopend contract? In Mijn Ziggo vind je de einddatum van je contract. Na je opzegtermijn kun je maandelijks je abonnement aanpassen of opzeggen.

 

Kijk hier voor meer informatie;

 

Abonnement opzeggen

Verhuizen of samenwonen
Overstapservice en nummerbehoud

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77297Posts
  • 5249Oplossingen
  • 22935Likes

Als je na de laatste datum van je 12 maanden van Ziggo af wilt zijn, dan moet je 1 maand daarvoor opzeggen per de dag na de laatste abonnementsdatum.

 

b.v. 04-06-2024 is een maand voor de laatste dag abonnement 04-07-2024 en per 05-07-2024 opzegt, dan is er geen afkoop.

 

Dan is er geen afkoopsom, omdat je 12 maanden een abonnement hebt gehad.

Garihd

Level 17
  • 2806Posts
  • 90Oplossingen
  • 1603Likes

Zolang de einddatum maar na de periode van 12 maanden ligt.

Als u aan het eind van de 11e maand opzegt en als einddatum de laatste dag van de 12e maand aangeeft zal er geen afkoopsom zijn. Als de eindatum de laatste dag van de 11de maand is dan mag er terecht een maand afkoop in rekening worden gebracht.

Dennis
Community Moderator
Community Moderator
  • 223Posts
  • 36Oplossingen
  • 128Likes

Goedemiddag @Mooiman en welkom op de Ziggo Community!

 

Verstandig dat je vooraf navraag doet in dit soort gevallen, je wilt natuurlijk niet onnodig met kosten komen te zitten. Zoals @Bert & @Garihd al terecht aangeven is er geen sprake van een afkoopsom zolang je die buiten de contracttermijn opzegt. 

 

Wil je opzeggen omdat je gaat verhuizen naar een plek waar Ziggo niet beschikbaar is? Doe voor de zekerheid de postcodecheck. En is je contractperiode nog niet afgelopen? Lever hiervoor een bewijsstuk aan zodat je opzegging netjes wordt verwerkt.  Het duurt maximaal 4 weken tot je aanvraag is verwerkt. We bellen je altijd nog om je opzegging te bevestigen. Mochten we je de 1e keer niet bereiken dan proberen we het nog 6 keer.

 

Wil je opzeggen, maar is je contractperiode nog niet afgelopen? Dan kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht. Neem voor informatie hierover contact op met onze klantenservice. Bel gratis 1200 (vanaf je vaste telefoonaansluiting van Ziggo) of 0900 - 1884 (normaal tarief) voor onze Klantenservice. We zijn maandag t/m vrijdag bereikbaar van 8.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.30 uur tot 18.00 uur.

 

Let op, Na het opzeggen van je abonnement, krijg je een eindfactuur. Op deze laatste factuur kan een verrekening staan van te veel betaalde abonnementskosten. Heb je Bellen van Ziggo? Dan staan op je laatste factuur de gesprekskosten van de periode vóór de opzegdatum. Omdat je gesprekskosten altijd achteraf in rekening worden gebracht, zijn deze kosten dan pas zichtbaar en niet direct bij opzegging.

 

Wat is mijn opzegtermijn? 

Meestal is dit 1 maand, dat ligt aan je abonnement. Heb je een lopend contract? In Mijn Ziggo vind je de einddatum van je contract. Na je opzegtermijn kun je maandelijks je abonnement aanpassen of opzeggen.

 

Kijk hier voor meer informatie;

 

Abonnement opzeggen

Verhuizen of samenwonen
Overstapservice en nummerbehoud

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic