1
Vraag
2
Reacties
BWJHilberink

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

E-mail koppelen bij verhuizing

Goedenavond,

Ik ga verhuizen en wil mijn ziggo e-mail koppelen met het account van mijn vriendin. De rest van mijn abonnement wil ik opzeggen en dus alleen mijn mail adres van ziggo meenemen. Zij heeft ook Ziggo. Ik ben 2 eerdere topics tegen gekomen met hetzelfde probleem en deze zijn opgelost via een Moderator. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?

Groet.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4351Posts
  • 574Oplossingen
  • 2125Likes

Hoi @BWJHilberink en welkom op de Community!

Gefeliciteerd dat je gaat samenwonen met je vriendin! Als er al Ziggo wordt afgenomen, dan is het inderdaad niet mogelijk om je abonnement mee te nemen. Je wens om je pakket op te zeggen en het e-mailadres over te hevelen is dan volkomen begrijpelijk. 

Spijtig genoeg moet ik je teleurstellen wat betreft het overhevelen van het e-mailadres. Sinds 7 juni zijn de voorwaarden van het proces aangepast, waardoor het overhevelen van een e-mailadres in het geval van bijvoorbeeld een verhuizing, niet meer mogelijk is. Er zijn slechts 2 uitzonderingen nog waarbij dit gebeurt:

  1. Bij overlijden kan de Servicedesk Nabestaanden met de nabestaanden het e-mailadres overhevelen.
  2. Wanneer het e-mailadres door een fout van ons is komen te vervallen
     

In alle overige gevallen is het dus geen optie meer. Mocht je e-mailadres 'heilig' zijn, dan is het wellicht beter dat jij je abonnement verhuist naar het adres van je vriendin. Het abonnement van je vriendin kunnen we dan opzeggen. Mocht ik iets voor je kunnen betekenen, laat het me weten. 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan en die van je vriendin erachter tussen haakjes met vriendin ervoor, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4351Posts
  • 574Oplossingen
  • 2125Likes

Hoi @BWJHilberink en welkom op de Community!

Gefeliciteerd dat je gaat samenwonen met je vriendin! Als er al Ziggo wordt afgenomen, dan is het inderdaad niet mogelijk om je abonnement mee te nemen. Je wens om je pakket op te zeggen en het e-mailadres over te hevelen is dan volkomen begrijpelijk. 

Spijtig genoeg moet ik je teleurstellen wat betreft het overhevelen van het e-mailadres. Sinds 7 juni zijn de voorwaarden van het proces aangepast, waardoor het overhevelen van een e-mailadres in het geval van bijvoorbeeld een verhuizing, niet meer mogelijk is. Er zijn slechts 2 uitzonderingen nog waarbij dit gebeurt:

  1. Bij overlijden kan de Servicedesk Nabestaanden met de nabestaanden het e-mailadres overhevelen.
  2. Wanneer het e-mailadres door een fout van ons is komen te vervallen
     

In alle overige gevallen is het dus geen optie meer. Mocht je e-mailadres 'heilig' zijn, dan is het wellicht beter dat jij je abonnement verhuist naar het adres van je vriendin. Het abonnement van je vriendin kunnen we dan opzeggen. Mocht ik iets voor je kunnen betekenen, laat het me weten. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Spijtig genoeg moet ik je teleurstellen wat betreft het overhevelen van het e-mailadres. Sinds 7 juni zijn de voorwaarden van het proces aangepast, waardoor het overhevelen van een e-mailadres in het geval van bijvoorbeeld een verhuizing, niet meer mogelijk is."

 

@Vincent Ben heel benieuwd wat de reden daarvoor is, want dit lijkt me uitermate klantonvriendelijk.

 

@BWJHilberink In ieder geval blijft je emailadres nog 6 maanden beschikbaar voor je.

In die tijd kun je ook de lopende zaken overzetten, mocht je niet te veel moeten wijzigen.

 

Dit is wel een duidelijk signaal van Ziggo naar alle klanten om juist geen emailadressen van Ziggo meer te gaan gebruiken, als er ineens zoveel beperkingen optreden om een emailadres om te zetten binnen de Ziggo abonnementen.

 

Dan is een mailadres buiten de providers om veel simpeler, anders moet je op tig of meer plekken het email adres gaan veranderen, alleen al omdat je samen gaat wonen of in andere omstandigheden.

Als je dan een vast emailadres hebt buiten de providers om, vervalt ook weer een drempel om over te stappen naar een andere provider.

BWJHilberink
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Vincent Dank voor jouw antwoord, het is in ieder geval duidelijk. Ik kreeg echter telefonisch van jouw collega te horen dat het mogelijk zou zijn via de account van mijn vriendin, dus de antwoorden lopen uiteen. En mijn vriendin is ook aan haar ziggo mail adres gehecht, daarom is het geen optie om die van haar te op te zeggen. Daarnaast lijkt me dat ook omslachtig om het account van het gezamenlijk adres op te zeggen en die van mij mee te nemen, alleen om eenmail adres te behouden.

Ik ga met @Bert mee om een provider onafhankelijk mail adres op te zetten en de komende 6 maanden alles om te zetten. Het is iets meer moeite, maar wel blijvend en makkelijker voor de lange termijn. Dank @Bert voor jouw ondersteuning hierin.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@BWJHilberink Graag gedaan, het is ten slotte een klant helpt klant forum.🙂

BWJHilberink
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

@Bert denk je dat het mogelijk is om wanneer de 6 maanden voorbij zijn, na het opzeggen van mijn contract bij ziggo, mijn eigen email adres weer toe te voegen aan de account van mijn vriendin? Dit is wel omslachtig, maar zo kan ik eventueel wel mijn adres behouden. Dan zal ik eerst wel al mijn opgeslagen mails moeten kopieren naar een ander adres. 
Of denk je dat mijn ziggomail adres dan niet meer beschikbaar zal zijn voor een 2e keer?

Groet.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Er zal geen '2e termijn' worden toegepast. Na 6 maanden vanaf de opzegdatum is het gewoon einde verhaal voor wat betreft het Ziggo e-mailadres. Deze wordt beëindigd. Er zullen ook geen creatieve constructies mogelijk zijn. Wel heel goed bedacht van je 🙂

 

Maar zoals @Vincent aangeeft zijn de voorwaarden met betrekking tot dit proces per afgelopen 7 juni aangepast.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@BWJHilberink  schreef:

@Bert denk je dat het mogelijk is om wanneer de 6 maanden voorbij zijn, na het opzeggen van mijn contract bij ziggo, mijn eigen email adres weer toe te voegen aan de account van mijn vriendin? Dit is wel omslachtig, maar zo kan ik eventueel wel mijn adres behouden. Dan zal ik eerst wel al mijn opgeslagen mails moeten kopieren naar een ander adres. 
Of denk je dat mijn ziggomail adres dan niet meer beschikbaar zal zijn voor een 2e keer?

Groet.


Een mailadres komt wel weer een keer weer beschikbaar, maar of dat direct na 6 maanden is, nadat het afgesloten is?

Geen idee.

Ik weet ook niet of het direct na 6 maanden afgesloten wordt of dat dat toch wat langer duurt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic