Goedenavond,
Sinds vandaag kreeg ik een mail dat mijn e-mail account is geblokkeerd vanwege diverse hackpogingen.
Citaat mail Ziggo:
"Geachte heer/mevrouw,
Ons e-mailbeveiligingssysteem heeft gedetecteerd dat uw account gehackt is. We hebben uit voorzorg uw e-mailaccount geblokkeerd voor het versturen van e-mail.
U bent nu geblokkeerd
Uw e-mailaccount is door ons uit voorzorg geblokkeerd. Hierdoor kunt u geen e-mail meer versturen vanaf uw Ziggo Mail account.
Bij het versturen van een bericht zult u de volgende melding krijgen:
"Beveiligings alarm! Uw account is geblokkeerd voor uitgaande e-mail. U hebt hierover een e-mail van Ziggo ontvangen. Controleer uw inbox voor verdere instructies"
Het wijzigen van Mijn Ziggo is wel gelukt, maar de pagina om het e-mail account te wijzigen is leeg.
Wilde de login opvragen, maar Ziggo zegt simpelweg dat hij mijn gegevens niet kan herkennen:
Deze combinatie van klantnummer, postcode en huisnummer herkennen we niet. Wil je het nog eens proberen? Lukt dat niet, neem dan contact met ons op.
Klantnummer, postcode en huisnummer is altijd hetzelfde gebleven.
Ik kan ook Ziggowebcare niet meer benaderen via twitter. Hebben ze mijn account geblokkeerd na ruim 2 jaar zonder vooraankondiging?
Heb ook geen mail gehad dat ze mijn account gingen sluiten.
E-mails ontvangen kan ik wel, maar versturen niet meer.
Ik zie dat er op dit moment een onderhoud bezig is in Mijn Ziggo. Erg toevallig dat op hetzelfde moment mijn e-mail account geblokkeerd is.
Ik heb het vermoeden dat er ergens iets getriggerd is? Foutje, bedankt?
Opgelost! Ga naar oplossing.
@MonteZuma74 Als je geen klant meer bent en niet meer betaald voor diensten, dan is er ook geen service meer, ook niet bij KPN als je niet blijft betalen voor een email adres, als je geen klant meer bent.
Dat het e-mailadres nog zolang gratis gewerkt heeft, is puur geluk, voor hetzelfde geld was het een paar maanden na je overstap zondermeer gesloten.
Je email adres is nu zelfs nog niet afgesloten, alleen geblokkeerd, omdat er waarschijnlijk heel veel mails via dat email adres werden verstuurd waarop de spam beveiliging is aangeslagen en daar heb je een mail van gehad, dus die service is er nog wel, alleen heb je er niets aan.
Hi @MonteZuma74, bedankt voor de snelle respons! Ik heb een taak aangemaakt om het e-mailadres te verwijderen. Deze wordt binnen 2-3 dagen verwijderd.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je in Mijn Ziggo gekeken onder Producten => Internet - naar beneden scrollen tot E-mailadressen en daaronder zou je mailadres moeten staan.
Is dat niet zo, laat het hier weten.
Welke instellingen gebruik je voor de verzendende mail?
Loop deze instellingen even na: IMAP-, POP-, SMTP-instellingen | Klantenservice | Ziggo
Hallo Bert,
Ik heb alleen toegang tot Gegevens en Facturen. Producten is grijs. Kan deze niet benaderen.
Dit is vreemd, heb je een poos geen Ziggo gehad of heb je een ander abonnement onder een ander klantnummer?
Ik heb al 2 jaar een kpn abonnement. Was overgestapt naar hun omdat ik niet tevreden was over ziggo.
Maar ik heb wel sinds die 2 jaar wel gebruik kunnen maken van mijn ziggo mailadres en nu pas hebben ze het blijkbaar verwijderd of per ongeluk?
Als je vroeger bij Ziggo het abonnement opzegde, dan kon het zijn dat je de email na een aantal maanden niet meer kon gebruiken, maar niet alle emailadressen werden uitgezet.
Tegenwoordig blijven email adressen nog 6 maanden beschikbaar na beëindiging van een abonnement, hebben de providers afgesproken.
Als je geen abonnement meer hebt, dan kun je niets meer doen aan de emailadressen en wachtwoorden en zullen deze eens afgesloten gaan worden.
Het enige wat Ziggo nu nog kan doen is het emailadres sluiten voor je.
Oke maar wel apart dat ze het pas na 2 jaar afsluiten zonder vooraankondiging... Dan maar verder met de KPN mailadres.
Dank je wel in ieder geval.
@MonteZuma74 Als je geen klant meer bent en niet meer betaald voor diensten, dan is er ook geen service meer, ook niet bij KPN als je niet blijft betalen voor een email adres, als je geen klant meer bent.
Dat het e-mailadres nog zolang gratis gewerkt heeft, is puur geluk, voor hetzelfde geld was het een paar maanden na je overstap zondermeer gesloten.
Je email adres is nu zelfs nog niet afgesloten, alleen geblokkeerd, omdat er waarschijnlijk heel veel mails via dat email adres werden verstuurd waarop de spam beveiliging is aangeslagen en daar heb je een mail van gehad, dus die service is er nog wel, alleen heb je er niets aan.
Hai Bert,
Ik heb nog wel inderdaad toegang tot de inkomende mail. Ik zie ook dat de hacker mijn wachtwoord heeft gehacked.
Is er een mogelijkheid dat Ziggo het wachtwoord kan aanpassen of zelfs mijn ziggo mailadres kan uitschakelen? Zodat de hacker geen toegang meer krijgt en geen mail naar mij kan versturen (hij verstuurt het onder mijn eigen naam) met bedreigingen.
Ikzelf heb deze mailadres nog wel ergens openstaan bij diverse sites en ga het nog wel aanpassen.
Zet je mailadres achter je huisnummer, dan kan Ziggo dat adres volledig verwijderen.
Hallo @MonteZuma74, wat vervelend om te lezen dat je zoveel last hebt van hackers. We moeten daar snel mee aan de slag! Zoals @Bert al aangeeft kan ik ervoor zorgen dat je oude e-mailadres verwijderd wordt, het aanpassen van je wachtwoord is helaas niet meer mogelijk. @Bert heeft ook al aangegeven waar je dit e-mailadres neer kan zetten. Zodra ik het e-mailadres kan zien, ga ik ermee aan de slag.
Hi Lotte,
Zojuist aangepast. Succes en dank!
Hi @MonteZuma74, bedankt voor de snelle respons! Ik heb een taak aangemaakt om het e-mailadres te verwijderen. Deze wordt binnen 2-3 dagen verwijderd.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.