1
Vraag
2
Reacties
Mariaheide

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Documenten (pdf) versturen vanuit scanner (via Ziggo e-mail) werkt niet meer na update Ziggo

Ik werk met een Kyocera Ecosys M2735dw om te scannen.

De betreffende pdf's worden via de Ziggo e-mail verstuurd naar een ander e-mail adres.

Nu schijnt er een update geweest te zijn bij Ziggo en nu krijg ik foutmelding code 2102 = 'verbinding maken".

 

Kyocera zegt dat het niet aan hun ligt en Ziggo heeft mij nog niet kunnen helpen en ik ben geen ICT-er..........

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rik Stoltz

Raadgever
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Inmiddels opgelost. heb de ziggo accounts vervangen door mijn andere provider. die werkt wel

Bekijk in context

9 Reacties 9
Steefb
Expert
Expert
  • 11996Posts
  • 2308Oplossingen
  • 4245Likes

In je printer dienen deze instellingen te worden toegepast.

Ziggo heeft de beveiliging aangescherpt.

 

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

 

Uitgaande serverinstellingen

 

server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

 

AlexHelpt
Expert
Expert
  • 1511Posts
  • 245Oplossingen
  • 655Likes

"Alvorens een e-mail te verzenden, configureer de SMTP- en e-mailinstellingen via Command Center RX.
Raadpleeg de Engelse gebruikershandleiding" (p. 41).

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 2719Posts
  • 326Oplossingen
  • 700Likes

Goedemorgen @Mariaheide

 

Allereerst, welkom op de Community. Leuk dat je ons platform hebt gevonden.

Zeker voor de specialere vragen zoals je scanner en e-mail, ben je hier aan het juiste adres.

Is het je inmiddels gelukt het werkend te krijgen met de ontvangen tips?

Rik Stoltz

Raadgever
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Jamyla,

 

Ik heb het probleem ook en bij mij is het nog niet opgelost. Heb je eventueel het ipadres van de SMTP server?

 

 

AlexHelpt
Expert
Expert
  • 1511Posts
  • 245Oplossingen
  • 655Likes

doorgaans zou dat smtp.ziggo.nl moeten zijn, en niet enkel het ip-adres. Dat is overigens 212.54.42.9, maar zou (in theorie) kunnen veranderen.

Marinus

Gedreven Raadgever
  • 254Posts
  • 4Oplossingen
  • 93Likes

@Rik Stoltz 

ping smtp.ziggo.nl

 

geeft

 

PING smtp.ziggo.nl (212.54.42.9)

Rik Stoltz

Raadgever
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

dank voor de snelle reacties. Helaas werkt het via ip adres ook niet. 

Marinus

Gedreven Raadgever
  • 254Posts
  • 4Oplossingen
  • 93Likes

Zie eerste reactie bij dit topic van @Steefb 



Quote:

Uitgaande serverinstellingen

 

server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL 
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

 

 

Rik Stoltz

Raadgever
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Inmiddels opgelost. heb de ziggo accounts vervangen door mijn andere provider. die werkt wel

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2022

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2022. Tussen 9 en 31 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 ...

Geplaatst in Ziggo Updates