H&M

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Diverse vragen over Ziggo safe online

Vanaf 1 november een Ziggo abonnement voor internet en TV. Even enkele vragen; 1/ de telefoon geeft bij het openen van Ziggo safe online aan 'uw abonnement eindigt vandaag. Tik hier om te abonneren".  Is mijn telefoon nu wel beschermd?

2/ Op het hoofdscherm van de telefoon staat ook; Safe online loopt. Deze melding mag je schijnbaar niet sluiten, anders wordt Safe Online gesloten? Erg vervelende meldingen. Zelf heb ik al Safe online er vanaf gehaald en opnieuw de app erop gezet, maar blijft het aangeven. 

3/ Op de pc kan ik alleen de handmatige scan zien niet de laatste die Safe Online zou moeten uitvoeren. Bij mijn vorige internetbeveiliger( Eset), kon ik elke keer als ik de PC aanzette zien dat Eset aan het scannen is. Zie ik bij Ziggo niet. Hoe weet ik dat ik beveiligd ben?

Alvast bedankt voor jullie uitleg.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @H&M. Ik ben er voor je ingedoken en zie een incident openstaan voor de melding 'uw safe online abonnement eindigt vandaag'. Dit is ontstaan na de release van versie 18.3, met de volgende versie (18.4) welke binnenkort klaar staat moet dit verholpen worden. De melding zelf kan je verder negeren, dit heeft geen invloed op de werking van Safe Online en je bent dus gewoon beveiligd. 

 

Onder het kopje 'Virus- en bedreigingsbescherming' kan je naast het uitvoeren van een scan ook de scangeschiedenis inzien. 

Bekijk in context

6 Reacties 6
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welk os heb je op de smartphone 

 

de safe online bij het internet start compleet max en giga mag maar op één apparaat

wil je safe online op meerdere apparaten dan zal je Safe Online L voor 5 apparaten of Safe Online XL voor 20 apparaten erbij moeten nemen 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @H&M,

Welkom op de Community! Leuk dat je sinds deze maand een Ziggo abonnement hebt, top! Met Safe Online ben je ook veilig online, tenminste dat is de insteek daarvan.

Kun je ook ingaan op de vragen van anoniemforum? En log je in op de Safe Online app met je Mijn Ziggo gegevens? Ik ben benieuwd wat er op Mijn Ziggo onder Producten en Internet over Safe Online staat. In de Safe Online app kun je ook naar het kopje ''personen'' gaan. Rechtsonder in je scherm staat dat kopje, zie je daar een soort gelijk vinkje als hieronder?


 

Los daarvan: zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen we gelijk de juiste gegevens erbij pakken. Na een klik op deze link, op de volgende pagina naar beneden scrollen.
 

H&M
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Erik, Sorry voor het late bericht. We hebben een abonnement waar gratis 20 apparaten op zijn aan te sluiten. We hebben 5 apparaten aangesloten en bovenstaande icoontjes zie ik ook. Als ik de app open op de telefoon geeft hij altijd aan: uw abonnement eindigt vandaag, tik hier om u te abonneren. Zoals al aangegeven is een erg vervelende mededeling. En zijn de telefoons beschermd? 

Op de PC kan ik ook de apparaten zien  maar zoals gezegd kan ik niet zien of de pc gescand heeft.  Wat ik bij Eset wel kon nakijken. Dan kon je geschiedenis aanklikken en zag je de laatste scan en alle voorgaande. Hoe weet ik nu dat de pc beschermd is.

groet

 

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw reactie, @H&M
Ik wil toch even met je meekijken. Wil je jouw postcode en huisnummer invullen op jouw persoonlijke profielpagina? Alleen wij, Moderators kunnen deze gegevens zien. 

H&M
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Jiri,

net alles ingevuld. ik hoor van je.

 

groet

 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hey @H&M. Ik ben er voor je ingedoken en zie een incident openstaan voor de melding 'uw safe online abonnement eindigt vandaag'. Dit is ontstaan na de release van versie 18.3, met de volgende versie (18.4) welke binnenkort klaar staat moet dit verholpen worden. De melding zelf kan je verder negeren, dit heeft geen invloed op de werking van Safe Online en je bent dus gewoon beveiligd. 

 

Onder het kopje 'Virus- en bedreigingsbescherming' kan je naast het uitvoeren van een scan ook de scangeschiedenis inzien. 

Uitgelicht topic