Af en toe krijg ik tijdens kijken van een eerder opgenomen programma diverse foutcodes. Meestal zijn het CS 2212, CS 3300 en CS 9097.
Dit gebeurt gemiddeld 1 keer per week/ 2 weken. Meestal is dit 's avonds tussen 8 en 9 uur
Enige oplossing is alles herstarten en (lang) wachten.
Ik heb een mediabox xl die via wifi is verbonden. (kabel trekken naar mediabox wordt erg lastig)
Ik heb maar 1 TV aangesloten (via de mediabox) op de ziggo aansluiting.
Op momenten zonder de foutcodes werkt alles perfect, is de internetsnelheid prima en de signaalkwaliteit ook goed. Tiijdens optreden van de storing geeft de mediabox aan dat de internetsnelheid traag is.
Opgelost! Ga naar oplossing.
De Next Mini verbruikt inderdaad significant minder energie dan de Mediabox XL.
Je kunt een UTP-kabel (laten) trekken van meterkast naar woonkamer, waarop je de Next Mini aansluit. Dat omzeilt inderdaad het probleem met de coaxinstallatie. Verbinden via Wi-Fi is ook mogelijk, maar ethernet is altijd de beste keuze.
Cecilia dank voor je reactie.
Vrijdag met Ziggo gebeld en ik werd meteen geholpen. Gisteren heb ik de next ontvangen en vanmorgen gekoppeld. (voorlopig even via Wifi want er ligt nog geen kabel)
Alles lijkt prima te werken.
Wat mij betreft is mijn probleem de wereld uit.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
"Ik heb een mediabox xl die via wifi is verbonden."
Dat is vreemd? Hoe heb je dat ingesteld?
Want dat zou niet mogelijk moeten kunnen zijn om te verbinden via wifi en is ook niet nodig, want de Mediabox XL heeft zijn eigen modem voor alle mogelijkheden behalve live TV.
Een Mediabox XL verbonden met het modem met een netwerkkabel gaat geheid problemen opleveren met zowel foutcodes als met internet verbindingen.
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?
Beste Bert, Dank voor je antwoord. Misschien snap ik het dan niet goed, ik dacht dat de mediabox via wifi werkte, maar dat heb ik dan mis.
Ik heb foto's gevoegd. Op die van de meterkast zie je ook nog een splitter, die is niet aangesloten. Groene kabel inkomend ziggo, links boven gaat naar kameraansluiting, rechts boven is data naar modem.
Spannender kan ik het niet maken.
Ik zie zo geen echte afwijkingen in de aansluitingen.
Kun je eens van begin tot en met de Mediabox XL de kabels losmaken en weer stevig vastduwen?
Ook achterop de Mediabox XL.
Anders een PC aansluiten op de Mediabox XL, inloggen via 192.168.192.1 met admin/admin en de downstream/upstream-gegevens hier plaatsen?
Alle kabels losgehaald en weer vastgezet, zie geen verschillen met anders. Kan pas over enie tijd zeggen of probleem is verdwenen (foutcode meldingen treden zoals gezegd gemiddeld maar 1 keer per week op)
Inloggen lukte niet op aangegeven manier, wel via gwlogin.net.
Gevoegd de gegevens upstream, downstream en ping. Ik hoop dat dit zo de bedoeling was. Ik kan hier zelf geen chocola van maken.
Het lijkt erop dat het LAN-subnet op de Mediabox XL is aangepast naar 192.168.178.0/24.
Het signaal op de Mediabox XL is niet in orde. Het vermogen is in de downstream veel te laag (< -8 dBmV) en in de upstream te hoog (≥ 51 dBmV). In de downstream is tevens de MER/SNR laag, maar nog net acceptabel (> 33 dB).
Mogelijk is een rijgdoos geplaatst in de woonkamer en/of is de demping tussen meterkast en woonkamer te hoog. Om e.e.a. uit te sluiten, heb ik ook de downstream/upstream-gegevens van het SmartWifi modem nodig.
Het AOP (TRAS-1000) in de meterkast en de contactdoos in de woonkamer zijn i.i.g. beide verouderd.
Dank alvast voor het bekijken van de gegevens.
Zal morgen proberen te kijken of ik up en downstream gegevens uit het modem kan halen.
Kan ik verder nog iets doen aan het TRAS-1000 ding? (volgens mij heb ik die van Ziggo ontvangen, maar weet ik niet zeker, alles lijkt op elkaar) Of moet ik iets met de contactdoos in de woonkamer? Wat zou ik in beide gevallen wel moeten hebben?
Het AOP mocht destijds nog door de klant geplaatst worden, tegenwoordig wordt dit echter door een monteur gedaan. De contactdoos in de woonkamer mag je wel zelf vervangen (door een btv 01-SET).
Misschien kun je een foto plaatsen van deze contactdoos, met de afdekkap verwijderd? Dan kunnen we mogelijk zien of het eind- of rijgdoos is.
Bijgaand de gegevens uit de connectbox en een foto van de kameraansluiting zonder deksel.
Als het nodig is zal ik de contactdoos in de kamer vervangen door de voorgestelde.
Alvast weer mijn dank.
De waarden op het modem zijn prima. Het probleem ligt dus tussen meterkast en woonkamer.
De contactdoos in de woonkamer is inderdaad een (verouderde) rijgdoos, welke een hoge demping oplevert. Dit verklaart de signaalproblemen op de Mediabox XL.
@Bert en tobiastheebe mooi teamwerk hier om 123456Henny welkom te heten en goed te helpen. Echt een signaalprobleem in huis, goed gevonden zeg!
Bij aanhoudende problemen na het vervangen is een monteursafspraak natuurlijk een mogelijkheid. Eventueel: een omwisseling naar een Mediabox Next en een gratis installatiemonteur doen hier ook wonderen 🙂
Toevallig las ik net in de consumentengids iets over een next mini, die alles via internet doet en ook nog eens flink energiezuiniger is. En als ik het goed lees, lost die ook mijn probleem met kameraansluiting op.
Wat moet ik doen om deze omwisseling te bewerkstelligen en zijn jullie het met mij eens dat het mijn probleem ook zou moeten oplossen? (en mijn energierekening verlaagt)
De Next Mini verbruikt inderdaad significant minder energie dan de Mediabox XL.
Je kunt een UTP-kabel (laten) trekken van meterkast naar woonkamer, waarop je de Next Mini aansluit. Dat omzeilt inderdaad het probleem met de coaxinstallatie. Verbinden via Wi-Fi is ook mogelijk, maar ethernet is altijd de beste keuze.
De Next Mini is ook zeker een optie om toe te sturen @123456Henny. Als je wilt kan ik deze omzetting voor je in gang zetten. Geef je dan een gil?
Cecilia dank voor je reactie.
Vrijdag met Ziggo gebeld en ik werd meteen geholpen. Gisteren heb ik de next ontvangen en vanmorgen gekoppeld. (voorlopig even via Wifi want er ligt nog geen kabel)
Alles lijkt prima te werken.
Wat mij betreft is mijn probleem de wereld uit.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.