1
Vraag
2
Reacties
123456Henny

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Diverse foutcodes tijdens bekijken van opnames

Af en toe krijg ik tijdens kijken van een eerder opgenomen programma diverse foutcodes. Meestal zijn het CS 2212, CS 3300 en CS 9097.

Dit gebeurt gemiddeld 1 keer per week/ 2 weken. Meestal is dit 's avonds tussen 8 en 9 uur

Enige oplossing is alles herstarten en (lang) wachten.

Ik heb een mediabox xl die via wifi is verbonden. (kabel trekken naar mediabox wordt erg lastig)

Ik heb maar 1 TV aangesloten (via de mediabox) op de ziggo aansluiting.

Op momenten zonder de foutcodes werkt alles perfect, is de internetsnelheid prima en de signaalkwaliteit ook goed. Tiijdens optreden van de storing geeft de mediabox aan dat de internetsnelheid traag is.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De Next Mini verbruikt inderdaad significant minder energie dan de Mediabox XL.

 

Je kunt een UTP-kabel (laten) trekken van meterkast naar woonkamer, waarop je de Next Mini aansluit. Dat omzeilt inderdaad het probleem met de coaxinstallatie. Verbinden via Wi-Fi is ook mogelijk, maar ethernet is altijd de beste keuze.

Bekijk in context

Uitgelicht
123456Henny
topicstarter
Level 2
  • 10Reacties
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Cecilia dank voor je reactie.

Vrijdag met Ziggo gebeld en ik werd meteen geholpen. Gisteren heb ik de next ontvangen en vanmorgen gekoppeld. (voorlopig even via Wifi want er ligt nog geen kabel)

Alles lijkt prima te werken.

Wat mij betreft is mijn probleem de wereld uit.

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Ik heb een mediabox xl die via wifi is verbonden."

Dat is vreemd? Hoe heb je dat ingesteld?

Want dat zou niet mogelijk moeten kunnen zijn om te verbinden via wifi en is ook niet nodig, want de Mediabox XL heeft zijn eigen modem voor alle mogelijkheden behalve live TV.

Een Mediabox XL verbonden met het modem met een netwerkkabel gaat geheid problemen opleveren met zowel foutcodes als met internet verbindingen.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Mediabox XL op aangesloten zit?

123456Henny
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beste Bert, Dank voor je antwoord. Misschien snap ik het dan niet goed, ik dacht dat de mediabox via wifi werkte, maar dat heb ik dan mis.

Ik heb foto's gevoegd. Op die van de meterkast zie je ook nog een splitter, die is niet aangesloten. Groene kabel inkomend ziggo, links boven gaat naar kameraansluiting, rechts boven is data naar modem. 

Spannender kan ik het niet maken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik zie zo geen echte afwijkingen in de aansluitingen.

Kun je eens van begin tot en met de Mediabox XL de kabels losmaken en weer stevig vastduwen?

Ook achterop de Mediabox XL.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Anders een PC aansluiten op de Mediabox XL, inloggen via 192.168.192.1 met admin/admin en de downstream/upstream-gegevens hier plaatsen?

123456Henny
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Alle kabels losgehaald en weer vastgezet, zie geen verschillen met anders.  Kan pas over enie tijd zeggen of probleem is verdwenen (foutcode meldingen treden zoals gezegd gemiddeld maar 1 keer per week op)

123456Henny
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Inloggen lukte niet op aangegeven manier, wel via gwlogin.net. 

Gevoegd de gegevens upstream, downstream en ping. Ik hoop dat dit zo de bedoeling was. Ik kan hier zelf geen chocola van maken.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het lijkt erop dat het LAN-subnet op de Mediabox XL is aangepast naar 192.168.178.0/24.

 

Het signaal op de Mediabox XL is niet in orde. Het vermogen is in de downstream veel te laag (< -8 dBmV) en in de upstream te hoog (≥ 51 dBmV). In de downstream is tevens de MER/SNR laag, maar nog net acceptabel (> 33 dB).

 

Mogelijk is een rijgdoos geplaatst in de woonkamer en/of is de demping tussen meterkast en woonkamer te hoog. Om e.e.a. uit te sluiten, heb ik ook de downstream/upstream-gegevens van het SmartWifi modem nodig.

 

Het AOP (TRAS-1000) in de meterkast en de contactdoos in de woonkamer zijn i.i.g. beide verouderd.

123456Henny
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank alvast voor het bekijken van de gegevens.

Zal morgen proberen te kijken of ik up en downstream gegevens uit het modem kan halen.

Kan ik verder nog iets doen aan het TRAS-1000 ding? (volgens mij heb ik die van Ziggo ontvangen, maar weet ik niet zeker, alles lijkt op elkaar) Of moet ik iets met de contactdoos in de woonkamer? Wat zou ik in beide gevallen wel moeten hebben?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Het AOP mocht destijds nog door de klant geplaatst worden, tegenwoordig wordt dit echter door een monteur gedaan. De contactdoos in de woonkamer mag je wel zelf vervangen (door een btv 01-SET).

 

Misschien kun je een foto plaatsen van deze contactdoos, met de afdekkap verwijderd? Dan kunnen we mogelijk zien of het eind- of rijgdoos is.

123456Henny
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Bijgaand de gegevens uit de connectbox en een foto van de kameraansluiting zonder deksel.

Als het nodig is zal ik de contactdoos in de kamer vervangen door de voorgestelde.

Alvast weer mijn dank.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De waarden op het modem zijn prima. Het probleem ligt dus tussen meterkast en woonkamer.


De contactdoos in de woonkamer is inderdaad een (verouderde) rijgdoos, welke een hoge demping oplevert. Dit verklaart de signaalproblemen op de Mediabox XL.

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 676Likes

@Bert en tobiastheebe mooi teamwerk hier om 123456Henny welkom te heten en goed te helpen. Echt een signaalprobleem in huis, goed gevonden zeg!
Bij aanhoudende problemen na het vervangen is een monteursafspraak natuurlijk een mogelijkheid. Eventueel: een omwisseling naar een Mediabox Next en een gratis installatiemonteur doen hier ook wonderen 🙂 

123456Henny
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Toevallig las ik net in de consumentengids iets over een next mini, die alles via internet doet en ook nog eens flink energiezuiniger is. En als ik het goed lees, lost die ook mijn probleem met kameraansluiting op.

Wat moet ik doen om deze omwisseling te bewerkstelligen en zijn jullie het met mij eens dat het mijn probleem ook zou moeten oplossen? (en mijn energierekening verlaagt)

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De Next Mini verbruikt inderdaad significant minder energie dan de Mediabox XL.

 

Je kunt een UTP-kabel (laten) trekken van meterkast naar woonkamer, waarop je de Next Mini aansluit. Dat omzeilt inderdaad het probleem met de coaxinstallatie. Verbinden via Wi-Fi is ook mogelijk, maar ethernet is altijd de beste keuze.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

De Next Mini is ook zeker een optie om toe te sturen @123456Henny. Als je wilt kan ik deze omzetting voor je in gang zetten. Geef je dan een gil?

123456Henny
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Cecilia dank voor je reactie.

Vrijdag met Ziggo gebeld en ik werd meteen geholpen. Gisteren heb ik de next ontvangen en vanmorgen gekoppeld. (voorlopig even via Wifi want er ligt nog geen kabel)

Alles lijkt prima te werken.

Wat mij betreft is mijn probleem de wereld uit.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic