Shilka

Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes

Digitale assistent / chat gesprek werkt niet

Hallo ziggo,

 

Ik had vandaag een vraag voor de klantenservice. Aangezien bellen niet gratis is, had ik eigenlijk de voorkeur voor een chat gesprek. Ik koos dan ook voor Tobi, de digitale assistent op https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact in de hoop dat deze antwoord op mijn vraag had, dan wel mij naar een echte medewerker van vlees en bloed zou kunnen doorverbinden na het gebruikelijke stadium van totaal niet behulpzaam zijn als chatbot.

 

Het klikken op de optie 'chatgesprek starten' verwijst mij door naar de pagina https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact#start-pre-chat

 

En dan gebeurt er dus niets. Geen pop-up, geen nieuw scherm, helemaal niets. Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is? Browser is chrome, up to date.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Helder, @Shilka, bedankt voor al je tests en opsomming! Ik heb het intern doorgespeeld en hoop spoedig meer te weten. Dank ook aan anderen tot dusver 🙂 Mocht er nog iets opvallen, alle info blijft welkom!

Bekijk in context

56 Reacties 56
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wie via Ziggo ook telefonie afneemt zou als dit niet is veranderd via 1200 kosteloos moeten kunnen bellen.

 

Wat het chat deel betreft durf ik niks zinnigs te schrijven.

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Probeer het eens met ''roep collega'' of '' roep medewerker'' als eerste chat met Tobi..

Shilka
Topicstarter
Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes

Ik neem alleen tv af

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Shilka  schreef:

Ik neem alleen tv af

 


Duidelijk, wil je de vraag hier stellen? Dat werkt vermoedelijk net zo goed als via de chat. Met TV kan er niet heel veel misgaan.

Shilka
Topicstarter
Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes

@Steefb Er verschijnt helemaal geen chat scherm. Als ik op chatgesprek starten druk verandert alleen de url in de browerbalk, maar in het scherm verandert niets. Ik zie nog steeds alleen maar dit;

Shilka_0-1651173413551.png

 

Voor de rest verschijnt er niets, de pagina blijft hetzelfde als hij was voordat ik op 'chatgesprek starten' drukte. 

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@Shilka 

Als ik op de link klik en even naar beneden scrol zie ik:

Schermafbeelding 2022-04-28 om 21.19.47.png

 

Maar mogelijk ziet u dit niet omdat u geen internet van Ziggo afneemt. Dan rest er niets anders dan 0900-1884 bellen  of de vraag hier stellen.

Shilka
Topicstarter
Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes

Reeds gedaan, hier https://community.ziggo.nl/t5/Abonnement/Factuur-komt-binnen-op-verkeerd-email-adres/td-p/963189 en hier https://community.ziggo.nl/t5/Abonnement/Ziggo-wijzigt-automatisch-mijn-privacyinstellingen-zonder-m... Het zijn een probleem met mijn factuur, en met privacy instellingen. En geloof me, na het wijzigen van het e-mail adres voor 411 accounts, daar kan ontzettend veel mee misgaan. XD

Shilka
Topicstarter
Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes

dat zie ik wel staan, maar als ik op die oranje knop druk, gebeurt er dus niets, behalve dat de url van de browser verandert.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 

Ik vermoed eerder een chrome instelling zoals uitgeschakelde popups iets van dien aard.

 

Probeer ik via de chrome browser op een tablet een chat te starten gebeurt er ook helemaal niks.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan houden we het in dit topic bij het probleem  met de chat.

Shilka
Topicstarter
Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes

@Jan F. 

Die link zou het chatgesprek al moeten openen. Bij u werkt dat dus ook niet, net als bij mij.

Shilka
Topicstarter
Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes

@RoWi. Die staan bij mij inderdaad om veiligheidsredenen uitgeschakeld. Als chrome echter een pop-up blokkeerd geeft dit normaal een melding in de url balk, die je aan kunt klikken om de popup voorspecifiek de url die je bezoekt toe te staan, of éénmalig etc... Chrome geeft echter helemaal niet aan een popup te blokkeren. 

En bijvoorbeeld bij tele2 kan ik met chrome, ondanks dezelfde settings op chrome, wél een chat starten in een nieuw scherm. En  bij de bank lukt dit ook zonder problemen. En bij de boekhandel voor mijn zoons schoolboeken lukt het ook, etc. etc. Alleen bij ziggo dus niet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zojuist op een nieuwere tablet getest en daarop werkt het wel. Dan kan het aan de versie van de chromebrowser versie liggen.

Wordt er een PC of tablet gebruikt?

Screenshot_20220428-213448_Chrome.jpg

Shilka
Topicstarter
Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes

Chrome op pc

Helaas no go, nieuwste versie;

Shilka_0-1651175019155.png

 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Shilka  schreef:

Chrome op pc

 


En welke versie van de chromebrowser, probeer het eventueel via de Edge browser. 

Shilka
Topicstarter
Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes

Nieuwste chrome versie (zie edit van mijn vorige bericht).

 

Net in edge geprobeerd. Gebruik ik normaal nooit, leeg cache, geen cookies. Daar werkt het ook niet.

Edit: chrome op tablet; werkt ook niet

samsung internet op tablet: werkt ook niet

chrome op telefoon: werkt ook niet

 

 

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Heb het zelf even getest. Hier werkt het gewoon, via een laptop en Chrome:

 

Pineapple_0-1651176082508.png

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ter info.

Hier werkt de chat op een galaxy  A8 tablet met Android 11, Chromebrowser 101.0.4951.41

 De browser versie lijkt het dan niet te zijn, mijn Nokia x10 met android12 en dezelfde chromeversie werkt het ook niet. 

Shilka
Topicstarter
Level 9
  • 247Posts
  • 5Oplossingen
  • 64Likes

Inderdaad precies dezelfde browser versie.

En samsung internet kent helemaal geen pop up blocker, dus dat is het ook niet.

En edge doet het dus ook niet.

 

edit: net voor test doeleinden pop-ups toegestaan in chrome, maar ook dan doet de chatbot het niet. Pop up blokkade is het probleem zeker weten niet dus.

 

bedankt voor het meedenken zover in ieder geval 🙂

Uitgelicht topic