HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hallo ziggo,
Ik had vandaag een vraag voor de klantenservice. Aangezien bellen niet gratis is, had ik eigenlijk de voorkeur voor een chat gesprek. Ik koos dan ook voor Tobi, de digitale assistent op https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact in de hoop dat deze antwoord op mijn vraag had, dan wel mij naar een echte medewerker van vlees en bloed zou kunnen doorverbinden na het gebruikelijke stadium van totaal niet behulpzaam zijn als chatbot.
Het klikken op de optie 'chatgesprek starten' verwijst mij door naar de pagina https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact#start-pre-chat
En dan gebeurt er dus niets. Geen pop-up, geen nieuw scherm, helemaal niets. Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is? Browser is chrome, up to date.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ah helder! Met je huidige bevindingen moeten we het bijna wel in je netwerk zoeken (of in ieder geval in combinatie met onze pagina natuurlijk). Ik verwacht dan ook eigenlijk dat je op een ander netwerk betere resultaten hebt, maar dat neemt niet weg dat er op dit moment iets niet goed gaat. Wat is je huidige internetprovider?
@Alex tele2
In de comments zien we trouwens dat Jan F ook geen chat pop up krijgt, en Rowi op zijn Nokia x10 ook niet maar op zijn tablet via KPN weer wel.
Ik kan morgen even via de sportschool wifi proberen op telefoon, dat is ziggo.
@Shilka Uw conclusie is niet helemaal terecht. Als ik in de door mij aangedragen link op de knop "schatgesprek starten" klik komt de pop-up aan de rechterkant van de pagina.
Ah ok dat had ik inderdaad niet gezien. Dat betekend dus dat als ik op https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact op de chat knop druk en ik doorverwezen wordt naar https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact#start-pre-chat dat niet zozeer de chat niet laad, maar dat al de pagina waarop de chat zelf moet verschijnen al niet wil laden? Waar ik dan voor een tweede keer op de chat knop zou moeten klikken? Of zou het #start-pre-chat toevoegsel de chat moeten openen? Ik ben nu het spoor een beetje bijster...
Dat het chatvenster op een smarfoon niet opent is deels logisch van vanwege de ruimte op het scherm. In het algemeen hebben web pagina's op een smartfoon minder functionaliteit, datzelfde zie ik ook bij een tablet, via een PC heb je doorgaans de meeste functionaliteit.
Het netwerk Ziggo, KPN of Tmobile/Tele2 maak hierin echt niks uit dat zou in ieder geval niet mogen. Wat wel durf ik nog niet te zeggen.
De chatknop via https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact moet meteen dat chatvenster openen. Niet doorsturen naar die andere pagina. Het toevoegsel #start-pre-chat zou inderdaad het chatscherm moeten openen, met rechtsklikken zie ik dan het icoon dat als link heeft.
Ik heb wel iets vreemds ontdekt op mijn galaxy tab A8(sm- ×200), als ik het chat venster sluit en daarna nogmaals sluit dan moet ik eerst het geheugen opschonen anders werkt de chatknop niet meer.
Op mijn SM -T590 doet de Chatknop niks, het enige verschil hier is de Chrome versie, 100.0.4896.127, Android 10.
@RoWi. schreef:... dat zou in ieder geval niet mogen.
Geloof me, na meer dan 300 accounts opgezegd te hebben (of dit te proberen), en bij meer dan 110 accounts geprobeerd te hebben het e-mail adres te wijzigen, in meer dan 85% van de gevallen gebeurt 'wat niet zou mogen' alsnog. ICT is een disfunctionele bende dat wonderwel soms nog wat functionaliteit heeft.
@Alex ik heb met prepaid android telefoon/chrome via diverse andere wifi netwerken geprobeerd, via KPN geen chat, via ziggo geen chat
Men bijt zich wat vast op de browsers die het chromium devkit gebruiken.
Als je eens met Edge (ik weet ook chromium) of Firefox probeert, wat gebeurt er dan?
@Kameleon1987 Ik had edge al geprobeerd, dit is alles wat ik nu geprobeerd heb;
Nergens chat pop up.
Zou je ook eens met Firefox kunnen proberen?
Als het dan nog niet lukt, zal er gekeken moeten worden wat deze devices nou gemeen hebben, zoals beveiliging o.i.d.
Ook ik heb even gecontroleerd met zowel mobiel als vaste pc's, met chrome, edge en firefox, zowel via 5g als vast, maar bij mij werkt alles. Mijn mobiele provider is T-Mobile, maar ook Vodafone mobiel is er geen probleem.
Nee sorry, ik heb geen firefox en ga het ook niet installeren met risico op allerlei gewijzigde standaardinstellingen, nog meer tracking software etc.
Heb nu 3 browsers en 3 providers geprobeerd. Als ik dan ook nog lees dat dit eigenlijk al jaren speelt heb ik eigenlijk alleen nog maar het idee dat ik mijn tijd hier aan het verdoen ben met deze melding. Alhoewel de vaste gasten en moderators meer dan bereidwillig zijn tot hulp, heb ik dan eigenlijk niet de illusie meer dat de daadwerkelijke verantwoordelijke partijen naar wie geëscaleerd zal moeten worden hun verantwoordelijkheid zullen nemen. Ik zal voorlopig het forum wel als alternatief gebruiken.
Dat klopt, er is al een heleboel geprobeerd, en zo is er al veel info bekend ondertussen.
Waarbij alle drie gebruik maken van het Chromium Webkit. Firefox is dit niet, vandaar de suggestie.
Helder, @Shilka, bedankt voor al je tests en opsomming! Ik heb het intern doorgespeeld en hoop spoedig meer te weten. Dank ook aan anderen tot dusver 🙂 Mocht er nog iets opvallen, alle info blijft welkom!
Dank in ieder geval aan allen hier voor de reacties en suggesties zover. Mochten er op ICT niveau daadwerkelijke veranderingen plaatsvinden dan hoor ik het graag om weer een poging te wagen 😊
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...