HOENHOEN
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dienstverlening rondom Monteursafspraken

Beste Ziggo,

Graag deel ik mijn mening over jullie dienstverlening: vandaag zal een Ziggo-monteur aanwezig zijn om een box te controleren, omdat dit helaas al de 2e box is die ‘geen signaal’ geeft.

Bij het bellen hiervoor werd aangegeven dat jullie het ‘druk hebben’, de melding van zondags werd de daaropvolgende donderdag (vandaag) in behandeling genomen door de monteur. Dit is te lang als klant om hierop te moeten wachten, desondanks hebben wij geduld gehad hierin.

Voor het maken van de afspraak met de monteur moet iemand thuis aanwezig zijn om 12.00-18.00 uur. Dit is onacceptabel, wij zijn werkende mensen en moeten diverse afspraken verplaatsen hiervoor. Het is beter een aanduiding van ca. 2 uur te weten, bijv. 12.00-14.00 uur of 15.00-17.00 uur. Het is inmiddels 14.00 uur, wij hebben nog geen sms van de monteur ontvangen. De reden dat monteurs het druk hebben of niet kunnen inschatten hoe strak hun planning die dag is, hoeft niet de klant te benadelen.

In alle opzichten hebben wij de indruk dat wij ons naar Ziggo moeten aanpassen, het lijkt ons logisch dat jullie je aanpassen aan de klant.
Jammer dat jullie dienstverlening moeizaam verloopt, verder jammer dat jullie producten regelmatig storingen hebben, en vervangen moeten worden.

Omdat er geen snelle manier vindbaar is bij jullie om een mail te sturen (Ziggo Mail is een extra stap, het zou directer moeten kunnen), wordt bovenstaand op deze manier gestuurd.
1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Nick999
Expert
Expert
  • 3906Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1067Likes
Een korter tijdslot is gewoon niet haalbaar omdat er van geen enkele klant bekend is hoelang een bezoek duurt (of, zoals in het westen, de rit naar de klant) . Korte tijdsloten zouden er juist voor zorgen dat monteurs vaker te laat komen of een bezoek helemaal moeten afzeggen omdat het te ver buiten de afgesproken tijden valt.
Juist door langere tijdsloten vallen de bezoeken die langer duren vaak weer weg tegen bezoeken die kort duren.

Bekijk in context

Uitgelicht
3 Reacties 3
KBX458
Super Expert
Super Expert
  • 6002Reacties
  • 242Oplossingen
  • 2429Likes
Een moderator, zoals Marianne Ziggo , zal hier ongetwijfeld op inspringen. Hebt geduld.
Nick999
Expert
Expert
  • 3906Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1067Likes
Een korter tijdslot is gewoon niet haalbaar omdat er van geen enkele klant bekend is hoelang een bezoek duurt (of, zoals in het westen, de rit naar de klant) . Korte tijdsloten zouden er juist voor zorgen dat monteurs vaker te laat komen of een bezoek helemaal moeten afzeggen omdat het te ver buiten de afgesproken tijden valt.
Juist door langere tijdsloten vallen de bezoeken die langer duren vaak weer weg tegen bezoeken die kort duren.

Bekijk in context

Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3690Reacties
  • 207Oplossingen
  • 1268Likes
Hallo HOENHOEN bedankt voor je bericht en welkom op onze Community. Wanneer er een monteur naar je woning gaat heeft dit altijd invloed op je werkdag, dat is onvermijdelijk. Maar ik snap goed dat dit wrijving oplevert! Je zet die klacht om in een suggestie. Dank daarvoor!

Er zijn meer klanten die de door jou voorgestelde kortere tijdsloten hebben voorgesteld. Logistiek wordt dat helaas moeilijk, wij kunnen verreweg de meeste mensen helpen - en tevreden maken - binnen de huidige tijdsloten. Nick999 legt daar iets meer over uit.

Hoe verliep de afspraak met de monteur? Is alles nu in orde?

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2021

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2021. Vanaf 10 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 juni w...

Geplaatst in Tips van Ziggo