leo0054

Level 9
  • 262Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes

De mediabox van Cisco werkt binnenkort niet meer

@Ziggo 

 

Mijn partner die elders woont kreeg de volgende e-mail (alleen tekst en geen naam):

 

Kijk je tv met een Cisco mediabox? Lees dan verder want er is belangrijk nieuws voor je. Gebruik je geen Cisco mediabox, dan mag je dit bericht verder negeren.

De Cisco mediabox is verouderd
Vanaf maart 2023 ondersteunen we hem niet meer. Dat zou dan blijvende foutmeldingen op het scherm betekenen en dat laten we natuurlijk niet gebeuren. 
 
Pas je abonnement kosteloos aan
Met onze nieuwste box - de Next Mini - wordt tv-kijken nóg leuker! Je krijgt die Next Mini in bruikleen. Pas je pakket aan naar een Next Mini pakket met de bestelknop hieronder. 

 

leo0054_7-1675093732383.png

======================================================

 

Mijn partner heeft inderdaad een cisco 8485 DVB. Ik heb nu de volgende vragen:

1. Blijft de abonnementsprijs echt hetzelfde, mijn partner heeft nog Z2 internet. Dit oude abo is ongeveer € 5 goedkoper per maand.

2. Volgens uw website kun je met de next mini opnemen. Is dit dan een uitgeklede versie? Ik heb er niets over kunnen vinden. Zie knip uit website:

leo0054_8-1675094155967.png

 

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @leo0054

Goed dat je voor de zekerheid nog even navraag doet over de ontvangen mail. 

Deze mail is inderdaad afkomstig van ons. Het klopt dan ook dat wij per maart stoppen met het ondersteunen van deze verouderde Cisco Mediaboxen. De brieven zijn niet persoonlijk omdat we niet zeker weten of deze boxen nog in bezit zijn. Dit is slechts een vermoeden. Het gaat hier dan ook nog om oude gekochte smartkaarten en gekochte mediaboxen. 

Het abonnement wat je afneemt is qua prijs vergelijkbaar met Internet Complete en TV Start. Het is een digitale TV activatie + internet complete.  De box die je destijds gekocht hebt, bepaald in dit geval dat je kunt opnemen. 
Het nadeel is in dit geval wel dat wanneer ik je omzet naar TV Start en Internet Complete je niet meer kunt opnemen. Zet ik je om naar TV Complete en Internet Complete, dan wordt het maandelijkse bedrag hoger zoals je al omschreef. Het is eigenlijk kiezen tussen 2 kwaden. Een andere optie is nog dat je TV Complete en Internet Start neemt. Dan heb je minder internetsnelheid, maar qua tv wel alle opties. 

Neem alles even rustig door en laat het even bezinken. Zodra er vragen zijn of zodra ik iets voor je kan doen, hoor ik het graag.

 

Bekijk in context

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

er is nooit gezegd dat de cisco onbruikbaar wordt , alleen dat bepaalde functoes uitvallen

Bekijk in context

39 Reacties 39
Mazp

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit mag helemaal niet. Als Ziggo stopt met ondersteuning van type x moeten ze alle klanten een vervangende sturen zonder dat de klant zijn abbonement moet wijzigen. 

Dit zijn ze verplicht, omdat het initiatief om niet meer te ondersteunen door Ziggo wordt genomen, moet Ziggo ook voor een werkend product zorgen. 

Als ik u was zou ik meteen melding maken bij kassa en radar. 

Ziggo trekt zich nooit wat van consumenten belangen aan tenzij je in opstand komt 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

ik ben benieuwd hoe ze de prijs hetzelfde gaan houden, internet z2 is nu complete als ik mij niet vergis en als je wilt opnemen moet tv ook complete zijn. prijs daarvan:

€70,50

 

het huidige alles-in-1 pakket van partner zal lager zijn dan dat. als je het 1 op 1 zou omzetten naar wat het nu is is het internet complete met tv start, prijs: €65,50

 

wellicht kan een moderator iets met korting doen, maar overgaan daar de nieuwe abo form word je wel "verplicht" uiteindelijk..

Verwijderd account
Niet van toepassing

Is een lastige @Mazp ...

Sowieso vreemd dat de Cisco stopt met werken, maar er zijn al meer berichten geweest, waarbij dit toch anders lag dan in een soortgelijke mail vermeld.

 

@leo0054, wellicht niet van toepassing, maar een moderator kan ook een Next regelen.Deze heeft meer aansluitmogelijkheden en gebruikt DVB-C voor live TV en dat heeft m.i de voorkeur.Ik zou voor die box gaan.

Terugkijken is bij TV start 2 dagen, en opnemen is i.t.t. je Cisco dan niet mogelijk.Bij TV Complete en Max is terugkijken wel 7 dagen en opnemen wel mogelijk.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Abonnement blijft inderdaad hetzelfde zonder extra kosten.

 

Echter ziggo is overgegaan op opnemen in de cloud, dat kan met de mini, maar niet met de goedkoopste abonnementen.

leo0054
Topicstarter
Level 9
  • 262Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes

@Ziggo 

@Gio2903 

@Verwijderd account 

@Steefb 

 

Het abo bij mijn partner is TV compleet, internet Z2 en vast bellen. Dan moet het toch mogelijk zijn om op te  nemen met de next mini.

Ik ben benieuwd wat Ziggo aan gaat bieden.

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Ik zou niet weten waarom deze ontvanger in maart niet meer zou werken.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

@youriy  schreef:

Ik zou niet weten waarom deze ontvanger in maart niet meer zou werken.


Er komt toch gewoon een coax-tv-signaal binnen en die kijkt naar je smartcard wat je mag kijken.

En dan kan je toch gewoon nog opnemen.

Helaas heeft mijn Cisco het begeven. Heb nog wel een Humax 5200 en Samsung SMT C7140 en doen het ook nog.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

een spam mail.

plaats de header eens hier en maak je eigen mail adres even zwart.

leo0054
Topicstarter
Level 9
  • 262Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes

@youriy 

 

Ik ben er bijna van overtuigd dat de cisco het blijft doen na maart. Je krijgt alleen geen updates/ondersteuning meer.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

@leo0054  schreef:

@youriy 

 

Je krijgt alleen geen updates/ondersteuning meer.


Volgens mij krijg je die al tijden niet meer.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

het gaat puur om het interactieve gedeelte wat niet meer word ondersteund. voor live tv zal hij dus nog functioneren

 

als het nu al tv complete is dan kan opnemen inderdaad gewoon met de mini 🙂 @leo0054 

@puppieis geen spam mail 😉

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Gio2903 ,

Dat werkte toch al niet goed meer eigenlijk 😉

Ik ga ervan uit dat dit ook voor de Pace geld?

Opnemen zal blijven werken ga ik vanuit.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

lijkt mij ook niet, ik ken die box uberhaupt niet 😛

pace/humax zijn ze natuurlijk ook aan het uitfaseren oa omdat je er niet op kunt terugkijken maar wel in je abo hebt. vermoed dat 2024 iedereen wel over is op next (mini), maakt het wel een stuk makkelijker in ieder geval

Verwijderd account
Niet van toepassing

Next en next mini is wel een succes,  dus denk dat de meeste daar wel tevreden mee zijn.En die oude Cisco pace etc zijn gewoon heel erg oud, platform zal toch een keer uit moeten...

 

Alleen wel jammer dat in die mail nooit word verteld dat een next ook een optie is.Die is volgens vele inclusief mijzelf toch wel een betere optie. Hopelijk word dat nog aangepast. 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

tja, er word ook niet actief iets over smart cards verteld en ze worden zelfs actief omgezet naar een mini. vraag me echt af hoelang ziggo nog tv blijft aanbieden over de coax.. de keus om de next niet meer actief te benoemen heeft een reden natuurlijk

leo0054
Topicstarter
Level 9
  • 262Posts
  • 10Oplossingen
  • 82Likes

@Ziggo 

 

Aanvulling.

Het abo kost nu € 82,95. Het bedrag bestaat uit TV-compleet, internet Z2, vast bellen met extra pakket onbeperkt bellen. 

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

@leo0054 

Als je jouw postcode en huisnummer, met daar achter tussen haakjes die van jouw partner, (alleen zichtbaar voor moderators) plaatst in:

https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

dan kan een moderator de juiste gegevens raadplegen en je wellicht van informatie voorzien c.q. je verder helpen.

 

De incorrecte link is vervangen door de juiste.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @leo0054

Goed dat je voor de zekerheid nog even navraag doet over de ontvangen mail. 

Deze mail is inderdaad afkomstig van ons. Het klopt dan ook dat wij per maart stoppen met het ondersteunen van deze verouderde Cisco Mediaboxen. De brieven zijn niet persoonlijk omdat we niet zeker weten of deze boxen nog in bezit zijn. Dit is slechts een vermoeden. Het gaat hier dan ook nog om oude gekochte smartkaarten en gekochte mediaboxen. 

Het abonnement wat je afneemt is qua prijs vergelijkbaar met Internet Complete en TV Start. Het is een digitale TV activatie + internet complete.  De box die je destijds gekocht hebt, bepaald in dit geval dat je kunt opnemen. 
Het nadeel is in dit geval wel dat wanneer ik je omzet naar TV Start en Internet Complete je niet meer kunt opnemen. Zet ik je om naar TV Complete en Internet Complete, dan wordt het maandelijkse bedrag hoger zoals je al omschreef. Het is eigenlijk kiezen tussen 2 kwaden. Een andere optie is nog dat je TV Complete en Internet Start neemt. Dan heb je minder internetsnelheid, maar qua tv wel alle opties. 

Neem alles even rustig door en laat het even bezinken. Zodra er vragen zijn of zodra ik iets voor je kan doen, hoor ik het graag.

 

huberto

Level 4
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 14Likes

Precies, ik dacht al dat het 'kunnen opnemen' niet klakkeloos zou meegaan, extra kosten etc. Mijn topic 

Ergens ben ik geneigd om af te wachten. Zo lang DVB-C met CI+ het doet zonder 'nagscreen' blijven we hierbij.

Uitgelicht topic