Hallo,
Vandaag gebeld met Ziggo, met de intentie om te verlengen en met de vraag wat er aangeboden kan worden. De dame die ik sprak, kwam met een voorstel van 6 maanden lang, €10 korting te geven. Ik gaf aan dat ik zag dat er een leuke aanbieding was voor "Black Friday" maar hier had ze geen zin in en verbond me door naar een collega, die meer kon aanbieden. ( Achteraf kwam ik er achter dat ik werd doorverbonden met de afdeling opzeggingen. )
Na aangegeven te hebben wat er gebeurd was, ging deze collega kijken wat hij voor me kon betekenen. Een jaar lang €10 korting of bij 2 jaar €20 korting. Geen ander extraatje, geen streaming dienst, geen extra zender pakket, helemaal niks, maar wel weer beginnen over Vodafone aanbiedingen waar ik niet om vroeg.
Je zal verwachten dat als Ziggo klanten wil behouden, betere aanbiedingen kan bedenken.
Als voorbeeld:
Voor nieuwe klanten: https://www.ziggo.nl/campagne/cadeaukaart
Voor bestaande klanten: De zelfde aanbieding maar dan alles gehalveerd.
Win win situatie voor iedereen.
Zou je denken toch?
Maar helaas, gesprek beëindigd met helaas een rot gevoel.
Ik vraag me af wat de community hier over denkt, en of er Ziggo medewerkers hier op reageren. ( Zonder de standaard woorden over kwaliteit en service, want de eerste dame die ik aan de lijn had, die bood al geen service en een klant gelijk door verbinden naar de afdeling opzeggingen...welke service is dat?? )
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Diego Rodriguez Leuk voorstel wat jij doet.
Als dat voor alle bestaande klanten zou gelden dan kan nu het bedrag ook al naar beneden met 250 euro op jaar basis.
Het wordt alleen maar duurder dus dat zal ziggo nooit gaan doen.
En de glasboeren zijn voor mij niks goedkoper dan dat ik nu besteed.
En met een vrouw als voetbal liefhebber moet ik toch weer gaan shoppen bij ziggo voor het voetbal.
@Diego Rodriguez schreef:
Ik vraag me af wat de community hier over denkt, en of er Ziggo medewerkers hier op reageren. ( Zonder de standaard woorden over kwaliteit en service, want de eerste dame die ik aan de lijn had, die bood al geen service en een klant gelijk door verbinden naar de afdeling opzeggingen...welke service is dat?? )
Daar zijn al tig topics over, wat andere klanten daarvan denken is niet moeilijk te verzinnen .
En wat betreft afdeling opzeggingen, die gaan daar nu eenmaal over. De gewone (callcenter) medewerk(ster) kan geen korting aanbieden.
als je graag die kortingen wilt, dan zul je elk jaar moeten overstappen. elke provider lokt op die manier klanten, dus ziggo ook..
Ik denk hier niet zo veel van, ja keuzes maken. Ik ga niet bedelen om kortingen of gratis pakketten. Die volgen vanzelf, of anders maar niet.
Het is overal wat. Ziggo heeft zijn voor en nadelen , net als KPN. Voor de rest kijk ik naar de service die men biedt, inclusief het overstappen naar een andere provider.
"Voor bestaande klanten: De zelfde aanbieding maar dan alles gehalveerd.
Win win situatie voor iedereen."
Als alle providers de helft van de korting voor nieuwe klanten aan bestaande klanten geven, dan kan ik precies uitrekenen wat volgend jaar de gemiddelde verhoging is van het maand abonnement bij alle providers en dat is gemiddeld € 20,00 per maand per klant.
Ben je dan blij?
Want dan betaal je zelf de verhoging en zo werkt het ook, de kosten, personeel, gebouwen, infrastructuur, energiekosten enz. enz. enz. en het terugverdienen van de investering en de winst moeten uit de lengte of de breedte komen.
Als aanvulling een kpn topic
Waarom krijg ik als bestaande klant niet dezelfde aanbieding als nieuwe klanten? | KPN Community
Volgens mij wordt er iedere jaar in deze periode wel een of meerdere soortgelijke topics geopend rondom Black Friday (met uiteraard dezelfde tips). Soms werken die en soms niet.
@trebor66 schreef:Ik denk hier niet zo veel van, ja keuzes maken. Ik ga niet bedelen om kortingen of gratis pakketten. Die volgen vanzelf, of anders maar niet.
Wie niet vraagt wordt per definitie overgeslagen bij Ziggo, ja je krijgt de jaarlijkse prijsverhoging vanwege a) gestegen kosten b) investeren in het netwerk of c) inflatie of een combinatie van alle 3. 🤣
Enige keer dat ik korting kreeg 6 maanden 50% korting was toen ik bij de afdeling retentie aangaf te willen opzeggen en aangaf dat er een ODF glasspriet in de tuin omhoog steekt.
Het blijft zuur dat Ziggo even 400 - 500 Euro weggeeft gedurende Black Friday aan nieuwe klanten maar dat bestaande klanten niet meer dan 10/20 euro korting bij 1/2 jaar contract krijgen met "zeuren", niet eens vanuit eigen beweging.
Je begrijpt neem ik aan dat als Ziggo wat jij voorstelt uit eigen beweging 3 miljoen klanten een halfjaar 20 euro korting geeft, wat Ziggo dit op jaarbasis kost.
3.000.000 x € 20 x 6 mnd = € 360.000.000,-- per jaar. Dus logisch dat het met "zeuren" moet.
Ziggo geeft "cadeautjes" in de vorm van bv. "gratis" een bepaalde periode ESPN, of Skyshowtime. Wanneer een dergelijk "cadeau" door Ziggo wordt aangeboden volgt er altijd binnen 1-2 maanden een tariefverhoging of een voor de klant nadelige aanpassing van het pakket.
Elke vorm van korting/cadeau of wat Ziggo je ook maar aan zal bieden is altijd een sigaar uit eigen doos.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.