Jos_1X

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dalen de tarieven ook weer als de energietarieven gaan dalen ?

Alle tarieven worden verhoogd op basis van inflatiecorrectie die in de basis het gevolg is van de gestegen energieprijzen.  Omdat we overal energie voor nodig hebben berekenen alle leveranciers en dienstverleners dit door aan de eindgebruiker. De winstmarges mogen immers niet onderdruk komen te staan. Een retorische vraag wellicht, maar zouden de tarieven ook weer dalen als de energietarieven en daarmee de inflatiecijfers dalen. Of gaat dit gewoon de winstmarges wederom verhogen 🙄🤔

7 Reacties 7
Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@Jos_1X ogenblik, zoek ik even mijn glazen bol.🤭

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

En @Hatolex 
Heeft je glazen bol al iets laten weten? 😉😂

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

De energietarieven zijn slechts een onderdeel van de inflatie. Materiaal- en loonkostenstijging dragen daar ook toe bij.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@Jan F. hebben ze dan loonsverhoging gekregen bij ziggo/vodafone.?

En ja het bedrag mag omlaag door de lagere energie nota maar dat zal wel niet gebeuren zo krijg je mooi extra geld binnen voor de aandeelhouders.

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Jos_1X  schreef:

Alle tarieven worden verhoogd op basis van inflatiecorrectie die in de basis het gevolg is van de gestegen energieprijzen.  Omdat we overal energie voor nodig hebben berekenen alle leveranciers en dienstverleners dit door aan de eindgebruiker. De winstmarges mogen immers niet onderdruk komen te staan. Een retorische vraag wellicht, maar zouden de tarieven ook weer dalen als de energietarieven en daarmee de inflatiecijfers dalen. Of gaat dit gewoon de winstmarges wederom verhogen 🙄🤔


Hallo,

ik snap uw vraag en gedachte gang en ben het er 100% mee eens.

M.b.t. tot uw vraag, u en ik weten het antwoord al, namelijk dat Jan-met-de-pet ( bijna ) alles moet betalen en dat hij/zij altijd achteraan in de rij staat, mocht er ( ooit ) toch iets uitgedeeld worden.

Een korting van het 'grote geld', dat hoeft u niet te verwachten !

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

@puppie  schreef:

@Jan F. hebben ze dan loonsverhoging gekregen bij ziggo/vodafone.?

 


Er is een nieuwe CAO, dus waarschijnlijk wel een loonsverhoging. Maar ziggo/vodafone betaalt niet alleen hun medewerkers, maar ook leveranciers/aannemers die personeel hebben. En de lagere energieprijzen die nu gelden zijn nog steeds fors hoger dan een jaar geleden.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@Jan F. maar wij betalen de lonen van andere leveranciers niet.

Ik denk dat iedereen wel weet dat alles duurder is geworden, alleen de informatie die dan wordt gegeven zou beter kunnen.

Niet alleen bij ziggo maar gewoon in het algemeen.

Kijk naar alle grote bedrijven de winsten zijn te groot geworden...en dan maar zeuren over alles is duurder geworden dus wij moeten ook wel.

 

Uitgelicht topic