1
Vraag
2
Reacties
dodij

Level 4
  • 25Posts
  • 4Oplossingen
  • 4Likes

Cookies derde partij geblokkeerd

Het blijkt, dat wanneer ik in Edge cookies derde partij blokkeer ik niet kan inloggen bij Ziggo. Als ik deze functie wil blijven gebruiken, moet ik Ziggo.nl en account.ziggo.nl toevoegen bij vertrouwde websites. Kan iemand mij vertellen, waar ik dat kan vinden in Edge, instellingen?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi dodij
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Als u cookies wilt beheren, gaat u naar Meer -> Instellingen en selecteert u onder Geavanceerde instellingen de optie Geavanceerde instellingenen kiest u onder Privacy en services Cookies de gewenste opties.

Met de optie Alle cookies blokkeren blokkeert u alle cookies die websites op uw computer proberen op te slaan.

De optie Alleen cookies van derden blokkeren blokkeert cookies van derden die worden opgeslagen door externe webservices, zoals advertenties die zijn ingebed op webpagina’s waarnaar u bent genavigeerd.

Voor Edge (en overige privacy instellingen) ga naar deze pagina

Bekijk in context

16 Reacties 16
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi dodij
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Als u cookies wilt beheren, gaat u naar Meer -> Instellingen en selecteert u onder Geavanceerde instellingen de optie Geavanceerde instellingenen kiest u onder Privacy en services Cookies de gewenste opties.

Met de optie Alle cookies blokkeren blokkeert u alle cookies die websites op uw computer proberen op te slaan.

De optie Alleen cookies van derden blokkeren blokkeert cookies van derden die worden opgeslagen door externe webservices, zoals advertenties die zijn ingebed op webpagina’s waarnaar u bent genavigeerd.

Voor Edge (en overige privacy instellingen) ga naar deze pagina
Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes
Als ik inlog via “Mijn Ziggo” kom ik op de webpagina
https://www.vodafone.nl/sso/static/error.html
met onderstaande foutmelding.
Met de link https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo
verschijnt wel Mijn Ziggo inlogscherm.
Na het invullen de gegevens kom ik weer terecht op
https://www.vodafone.nl/sso/static/error.html
met dezelfde foutmelding.
Mijn Vodafone en Ziggo accounts heb ik uit veiligheidsoverwegingen NIET gekoppeld.
Ja, “alleen cookies van derden blokkeren” heb ik ingesteld in Edge.
“Mijn Ziggo” alleen nog te bereiken als je alle cookies toestaat.
Voorheen werkte het wel zonder problemen met de zelfde instellingen .
Doe ik toch nog iets fout, heeft Ziggo iets aangepast?
Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes
verkeerde post
dodij
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 4Oplossingen
  • 4Likes
Mijn beste Energieboy,
Zie de post van Blauwvinger. Die heeft het uitgebreid vermeld. Ik vind het raar, dat Ziggo bepaald hoe ik mijn privacy inricht. Ik wil de cookies van derde blokkeren. Als ik mij wil inloggen bij Mijn Ziggo moet ik eerst mijn instelling bij Edge aanpassen op : alle cookies toestaan. Hoe wordt dit opgelost?
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Snap dat je graag wilt dat Ziggo niet zomaar koekjes van derden in z’n lijst zet. Ben het daar ook niet mee eens maar heb begrepen dat het nu zo is en we daar niet zoveel aan kunnen doen. Zelf vind ik het ook erg lastig maar ik ga er vanuit dat het niet schadelijk is wat Ziggo mij laat accepteren.

Laten we hopen dat Ziggo hier snel mee aan de slag gaat.
Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes
Ja de oude situatie weer in ere herstellen!
Het "gedonder" is m.i. begonnen toen de mogelijkheid geschapen werd de inlog van Ziggo en Vodafone samen te voegen, terwijl iedere beveiligingsdeskundige adviseert voor iedere inlog een afzonderlijk wachtwoord te gebruiken.
Zelf ben ik uitsluitend eenvoudige gebruiker die graag adviezen van deskundigen opvolgt.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Wat je zegt, ik voeg ze ook echt niet bij elkaar. Gewoon lekker elk account z’n eigen inlog en wachtwoord. Veel beter!
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo dodij, welkom op onze Community.

Op dit moment zadelen we je inderdaad op met een (tijdelijk) ruimere cookie instelling die nodig is om in te loggen. De betreffende cookies zijn bedrijfstechnisch niet van een 3e partij, maar browsertechnisch wel. De domeinen die wij vragen te whitelisten zijn van ons, en super veilig.
Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes
@Anne,
Naar de reden van een (tijdelijke) ruimere cookie instelling kan ik alleen maar gissen.
Heb alleen de optie “cookies van derden blokkeren” ingesteld in Edge en geen add-on
geïnstalleerd.
Als de cookies bedrijfstechnisch zijn en niet van een derde partij, maar browser technisch vraag ik mij af hoe ik de domeinen kan whitelisten.
Graag je oplossing.
Vr, gr.
dodij
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 4Oplossingen
  • 4Likes
Beste Anne H Ziggo,
Ik wil mijn privacy waarborgen en wil de cookies van derde partij blokkeren. dit kan bij alle website behalve bij Ziggo. Dan moet ik de instelling veranderen naar alles toestaan. Dit wordt dus bepaalt door Ziggo. Ik mag en kan dus niet zelf mijn privacy regelen. Je zegt, dat ik Ziggo.nl moet whitelisten. Leuke naam voor een technicus, maar wart moet een gemiddelde gebruiker hiermee. Ik heb bij de internetoptie vanuit het configuratiescherm, Ziggo.nl toegevoegd, maar het helpt niet. Dus ……...
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo, in de screenshots van de melding vind je dat je de domeinen kan toevoegen aan de vertrouwde lijst met domeinen (whitelisten). Het gaat om vodafone.nl, ziggo.nl en account.ziggo.nl. Hoe je dat doet hangt af van je browser. Voor een gemiddelde gebruiker is dat inderdaad even zoeken. De bezwaren zijn duidelijk, wij moderators geven jullie geluiden ook zeker continu door.
Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes
Anne H Ziggo wrote:
Hallo, in de screenshots van de melding vind je dat je de domeinen kan toevoegen aan de vertrouwde lijst met domeinen (whitelisten). Het gaat om vodafone.nl, ziggo.nl en account.ziggo.nl. Hoe je dat doet hangt af van je browser. Voor een gemiddelde gebruiker is dat inderdaad even zoeken. De bezwaren zijn duidelijk, wij moderators geven jullie geluiden ook zeker continu door.

Zelfs met de Google zoekfunctie geen oplossing kunnen vinden.
Voor de Ziggo web-ontwerpers moet het toch niet zo moeilijk zijn aan te geven waar het genoemde "whitelisten" in Edge dient te geschieden?
Kan me niet voorstellen dat dat tot de bedrijfsgeheimen hoort.

Vr.gr.
dodij
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 4Oplossingen
  • 4Likes
Beste Anne H. Ziggo,
Ik denk, dat ik in het begin het niet goed heb duidelijk gemaakt. Ik gebruik Edge. In de instellingen, optie privacy en beveiliging, heb je drie mogelijkheden om de cookies in te stellen. 1. alle cookies blokkeren 2. alleen cookies van derden blokkeren 3. geen cookies blokkeren.
Ik heb voor mijn privacy gekozen voor optie 2. Ik heb geen enkel probleem bij welke website dan ook.
Ik heb ook geen probleem met de website Ziggo.nl Ik kan door de hele website surfen. Het probleem ontstaat op het moment dat ik wil inloggen bij Mijn Ziggo, met mijn cookie op 2.
Dan kan ik mij niet inloggen. Zie ook in het begin de beschrijving van "Blauwvinger".
Whitelisten, zoals ik heb gevonden op internet, is het toevoegen van onveilige websites, maar de website Ziggo.nl wordt bij mij (en andere) niet als onveilig aangemerkt. Onveilige website, die ik wel veilig vindt, kan ik via het configuratiescherm - internetoptie, toevoegen als een veilige website. Maar dit is hier niet van toepassing. Het gaat om de cookies instellingen in Edge. Inloggen in Mijn Ziggo kan alleen als ik de instellingen in Edge, privacy en beveiliging, verander in "geen cookies blokkeren".
Op grond van de Europese privacy voorschriften moet aan de gebruikers de mogelijkheid worden geboden om keuzes te maken tussen de drie opties die ik vermeld heb. Echter om in te loggen in Mijn Ziggo dwingt Ziggo mij de instelling van de cookies aan te passen volgens de voorwaarden van Ziggo. Ziggo dwingt en bepaalt voor mij welke cookies instellingen van toepassing is. Dit is in strijd met de Europese privacy voorschriften.

Het is dus geen probleem om op de website van Ziggo.nl te surfen. Dus de Ziggo.nl te "whitelisten" heeft geen effect. De inlogprocedure is niet correct. Ik wil gebruik maken van de optie "alleen cookies van derden blokkeren". De inlogprocedure houdt hier kennelijk geen rekening.

Ik zie je reactie graag tegemoet
dodij
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 4Oplossingen
  • 4Likes
PS: niet alleen bij het inloggen, maar ook bij het uitloggen moet de optie op "geen cookies blokkeren". Het probleem is onlangs opgetreden. In het verleden nooit een probleem mee gehad.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Blauwvinger wrote:
Zelfs met de Google zoekfunctie geen oplossing kunnen vinden.
Voor de Ziggo web-ontwerpers moet het toch niet zo moeilijk zijn aan te geven waar het genoemde "whitelisten" in Edge dient te geschieden?
Kan me niet voorstellen dat dat tot de bedrijfsgeheimen hoort.

Vr.gr.
Wij zitten hier ook te testen, alleen whitelisten werkt inderdaad niet zoals het moet. Voorlopig moet ik van jullie vragen om de hele cookie setting in je browser aan te passen om in te loggen, en nadat de business gedaan is, weer terug te zetten. Ik verwacht geen aanvullingen of updates hierover op korte termijn te hebben.
Blauwvinger

Level 9
  • 370Posts
  • 17Oplossingen
  • 129Likes
Anne H Ziggo wrote:

Blauwvinger wrote:
Zelfs met de Google zoekfunctie geen oplossing kunnen vinden.
Voor de Ziggo web-ontwerpers moet het toch niet zo moeilijk zijn aan te geven waar het genoemde "whitelisten" in Edge dient te geschieden?
Kan me niet voorstellen dat dat tot de bedrijfsgeheimen hoort.

Vr.gr.
Wij zitten hier ook te testen, alleen whitelisten werkt inderdaad niet zoals het moet. Voorlopig moet ik van jullie vragen om de hele cookie setting in je browser aan te passen om in te loggen, en nadat de business gedaan is, weer terug te zetten. Ik verwacht geen aanvullingen of updates hierover op korte termijn te hebben.

Je mag nooit schieten op de boodschapper is mij geleerd.
Dat doe ik dan ook niet.
Wel ben ik teleurgesteld in het eufemisme in de laatste regel.
Mijn vertaling is: "dat kun je wel vergeten".
Al met al wel wijzer, maar niet gelukkiger geworden.
Bedankt voor de genomen moeite.

Vr. gr.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic