1
Vraag
2
Reageer en help mee
access-streak

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Contract ontbinden

Sinds begin oktober een overeenkomst afgesloten met Ziggo (Internet/TV) en Vodafone (Mobiel), vanaf dat moment op beide fronten alleen maar ellende.

  1. Het activeren van het abonnement ging niet, monteur komt en vervangt de hoofdaansluiting in de meterkast. Activatie werkt nog niet! 'wacht 4 dagen dan komt het vanzelf goed' was het advies.
  2. Abonnement na 4 dagen nog niet actief, monteur 2 komt. Activatie lukt nog steeds niet, moet iemand in de hoofdkast zijn, deze monteur heeft geen sleutel.
  3. Monteur 3 komt doet wat in de hoofdkast, en activatie van mijn abonnement lukt. We hebben weer TV en internet.

 

Vervolgens heb ik dagelijks minimaal 1 keer een onderbreking van het internet, TV / WIFI / Kabel alles ligt eruit en start dan vanzelf weer op. Heel hinderlijk.
Tot vandaag alles volledig wegvalt voor 5 uren, Monteur (nr 4) is voor morgen ingepland want er is iets vreemds in het signaal te zien.

 

Ik ben er nu wel klaar mee, het contract moet ontbonden worden. De klantenservice doet hier dramatisch lastig over, er zou 5 keer een monteur langs moeten komen voordat ik mijn contract kan ontbinden conform de voorwaarden. Dit staat echter nergens in de algemene voorwaarden!

Een klacht indienen kan ook niet, er is geen klachtenformulier of klachtenafdeling (dat snap ik, die zouden omkomen in het werk).

 

Dan maar via deze weg, ontbind a.u.b. mijn contract. Bespaar jezelf en mij de verdere moeite. Wat jullie doen is niet conform de wet, ik heb Ziggo voldoende in de gelegenheid gesteld mij een stabiele dienst te leveren. Dit is niet gelukt. Ik betaal 100% en ontvang een haperende dienst.

8 Reacties 8
Pasi

Level 18
  • 8783Posts
  • 468Oplossingen
  • 4849Likes

Hallo,

WELKOM op deze openbare klant helpt klant community, waar Ziggo Moderators afhankelijk van de drukte binnen 1 week langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png voor hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u vaak beter kunnen helpen dan de Helpdesk.

Echter, zonder uw gegevens kunnen ze natuurlijk niets doen, zet daarom uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel, want daarmee kan een moderator uw gegevens achterhalen. Wilt u meer privé gegevens delen, dan kan u daarvoor ook het veld ''Persoonlijke opmerkingen'' gebruiken.

 

 

Als u nog in de 14 dagen bedenktijd zit, dan kan u zonder problemen het abonnement cancelen. Overigens gaat die bedenktijd pas in, op het moment dat u werkelijk het geleverde kan testen, dus op het moment dat b.v. de modem/router eindelijk was geactiveerd en deze redelijk storingsvrij werkt.

Wilt u daarna van het abonnement af, dan zal u moeten aantonen, dat Ziggo ( ondanks dat ze voldoende tijd had e.e.a. goed werkende te krijgen ) na weken nog steeds niet aan de afspraak voldoet en u de afgesproken diensten/services nog steeds niet ( of maar gedeeltelijk ) kan leveren en zo dus een wan prestatie levert.



Wacht u op een Ziggo mod, zodra deze uw vraag behandeld zal hij/zij zich hier melden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72674Posts
  • 5010Oplossingen
  • 20839Likes

Pasi

Level 18
  • 8783Posts
  • 468Oplossingen
  • 4849Likes


@Bert  schreef:

Klacht en klachtenprocedure | Klantenservice | Ziggo


Misschien eerst de reactie van een Ziggo moderator afwachten ? Want zodra men een klacht indient, stopt alles totdat de klachten procedure is afgerond.

access-streak
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier staat een verwijzing naar de klantenservice. Bij de klantenservice zeggen ze geen klachten aan te kunnen nemen, dit kan alleen bij de afdeling opzeggingen. 

Bij de afdeling opzeggingen geven ze aan geen klachten aan te kunnen nemen, dit kan alleen bij de klantenservice...

 

Pasi

Level 18
  • 8783Posts
  • 468Oplossingen
  • 4849Likes


@access-streak  schreef:

Hier staat een verwijzing naar de klantenservice. Bij de klantenservice zeggen ze geen klachten aan te kunnen nemen, dit kan alleen bij de afdeling opzeggingen. 

Bij de afdeling opzeggingen geven ze aan geen klachten aan te kunnen nemen, dit kan alleen bij de klantenservice...

 


Tja, typisch Ziggo ... die houdt niet van klagende klanten ! Als men geen klacht kan melden, dan kan Ziggo in haar jaarverslag zetten, dat er nauwelijks klachten zijn en zo beweren dat de Ziggo services/diensten dus wel goed moeten zijn.

access-streak
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zie graag de reactie van een ziggo moderator. Een klacht indienen is sowieso onmogelijk, dus kan me niet voorstellen dat er een klachtenprocedure bij Ziggo is.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22581Posts
  • 1013Oplossingen
  • 7076Likes

Dit topic is reeds gemeld door een mede lid en als je gegevens in je community profiel staan,
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

dan komt er een Ziggo medewerker binnen een deze dagen het topic in en helpt je verder. Hiervoor hoef je niks te doen, dan alleen de Ziggo medewerker afwachten.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4258Posts
  • 581Oplossingen
  • 1532Likes

Hallo @access-streak , van harte welkom hier! 

Zo van harte is het allemaal niet gegaan, als ik jouw verhaal zo lees. Het lijkt wel een lijdensweg. Ik kan mij dan ook voorstellen dat je er op dit moment helemaal genoeg van hebt en dat je het contract graag wilt opzeggen. Hieraan zijn helaas een aantal regels verbonden. 

Zoals hier in het topic ook al benoemd heb je hiervoor sowieso contact nodig met de afdeling Opzeggingen. Alleen zij kunnen dit abonnement voor je opzeggen, zonder dat er een afkoopsom in rekening gebracht wordt. Met het jaarcontract dat je nu nog hebt, is het heel pittig om je contract op te zeggen. Het is alleen niet onmogelijk. Om dit te kunnen doen moet er bewezen worden:

1. Dat Ziggo technisch niet kan leveren wat er gegarandeerd wordt. 

2. Dat Ziggo de kans heeft gehad om het probleem op te lossen, maar dat dit niet mogelijk lijkt.  

 

Aan dat 2e punt, hangt dus inderdaad vast dat er meerdere vormen van contact moeten zijn geweest + meerdere monteurs om het technisch gezien aan de praat te krijgen. Dit is allemaal om te voorkomen dat mensen overspringen terwijl ze nog in contract zitten. Iedereen kan natuurlijk "zeggen" dat het technisch gezien niet werkt, wanneer je heel graag onder een contract uit wilt. 

Sowieso komt er vandaag dus een monteur bij je langs. Dat is een stap in de goede richting. Of dat nu is voor het oplossen van het probleem of dat het je een stapje dichterbij brengt om het opzeggen van je abonnement mogelijk te maken. Laat je weten hoe dit is gegaan?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic