@Rikst
monteur is geweest. 1,5 uur bezig geweest. van alles gecontroleerd. huisaansluiting voor de zekerheid opnieuw aangesloten. alle meetwaarden zijn goed zegt hij. ook netwerk diagnose van het modem gebruikt. op het moment dat mijn tv (bekabeld) rechtstreeks aangesloten zit op het ziggo modem geeft de diagnose een fout, mbt de bekabelde aansluitingen. verplaats ik de tv naar mijn eigen router (die in passthru staat) dan is er geen foutmelding. terwijl de monteur bezig is valt de verbinding ook een keer weg. na reset modem werkt alles weer prima.
eindconclussie; er moet iets mis zijn met het modem, vervangen.
advies, niet op dit moment doen, het is weekend, bij problemen in het weekend mss minder ondersteuning. hij heeft alles genoteerd en ik moet zelf een nieuw modem aanvragen bij klantenservice. dit net geprobeerd. medewerker klantenservice wil weer alle stappen opnieuw gaan doorlopen.
zij kijkt in het modem en zegt dat de instelling van het mac-filter niet correct staat en dat dit voor problemen kan zorgen. raar, inmiddels hebben zoveel mensen van ziggo in het modem gekeken, niemand heeft dit geconstateerd. terwijl zij zegt, dit is een bekend probleem bij dit type modem. zij wil dus eerst dit proberen en maandag terugbellen en in het modem naar de log kijken. nu kan ze enkel het tijdsbestek zien nadat de monteur is geweest (circa 1 uur) en dat geeft geen bruikbare indicatie.
dat het modem onregelmatig wegvalt en mss de komende dagen gewoon goed werkt, daar gaat ze aan voorbij.
mijn bevinding: ik vind het vreemd dat er inmiddels meerdere mensen van ziggo in het modem hebben gekeken. dit probleem heb ik inmiddels al gedurende een langere periode. of dit mac-filter ding werkelijk een probleem is weet ik niet, maar tot nu toe is daar niemand mee gekomen.
er zijn intussen twee monteurs geweest. laatste is hier vandaag 1,5 uur bezig geweest. zijn advies modem vervangen. en dan loop je tegen een klantservice aan die dit negeert en eerst zelf weer iets wil proberen. ik ben erg benieuwd naar wat er maandag gaat gebeuren!!
wil graag toevoegen dat ik erg tevreden ben met de monteur, dat mag ook gezegd worden. uitermate vriendelijk en heeft echt alle moeite gedaan om het te proberen op te lossen. was zelf ook erg verbaast toen de verbinding ineens weg viel.