1
Vraag
2
Reacties
nol130

Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Connectbox ja/nee

Mijn vraag is waarom ik niet een nieuwe connectbox heb ontvangen bij mijn medianext box ...zit nog steeds met mijn oude modem hier en wat nu….

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11214Posts
  • 823Oplossingen
  • 3517Likes

Goedenavond allen,

@nol130 is in het bezit van een TC7210 en dit is ook een geschikt modem om de snelheid van 500Mbit mee te halen. De TC7210 maakt gebruik van 16 downstreams en kan daarmee snelheden van 500Mbit aan. Het automatische systeem heeft hierop een check gedaan en daarom is er geen ander modem verstuurd. 

@nol130 wil je toch alsnog een Connectbox ontvangen, (deze maakt gebruik van 20 of meer downstreams), dan kan ik je deze ook toesturen. Stuur mij maar een privébericht als ik wat voor je kan betekenen.

 

@Zeeburgia 

Ik begrijp je denkwijze als dit informatie is wat op de website beschikbaar is. 

Wifi-modem
Je ontvangt een wifi-modem, de Connectbox. Dit is een router en modem in één. Hiermee maak je bedraad of draadloos verbinding met internet.

Je kan hierover bellen met de helpdesk, of wachten tot een Ziggo moderator je topic oppakt.

Check even of je in je profiel ook postcode + huisnr. hebt vermeld (uitsluitend zichtbaar voor de moderators).

Nieuwe klanten krijgen altijd een Connectbox omdat de TC7210 niet meer nieuw geleverd wordt, bestaande klanten worden altijd gecontroleerd op basis van wat ze thuis hebben staan, en daarop kiest het systeem automatisch om een modem toe te sturen. Ik zal eens intern navragen hoe dit nou precies zit, want zo wekken we inderdaad de suggestie dat alleen de Connectbox geschikt is. 


Laten we het verder gezellig te houden.   Je wijst iemand op het off-topic reageren, maar dan is je reactie ook off-topic ;-). ‘vergelijkend warenonderzoek’ , hoe verzin je het..

Bekijk in context

26 Reacties 26
guusre

Stamgast
  • 46Posts
  • 10Oplossingen
  • 10Likes

Hoi nol130,

 

Waarschijnlijk omdat je modem niet zo oud is dat het modem toe is aan vervanging. Vaak is het zo dat internet problemen niet daar vandaan komen. Als je de mogelijkheid hebt om 2.4 en 5ghz netwerk te draaien op je modem is het geen verouderd modem.


Heb je internet problemen dat je zo specifiek naar een nieuw modem vraagt?
Welk modem heb je? En wat voor problemen ervaar je?

 

Zeeburgia
Expert
Expert
  • 829Posts
  • 23Oplossingen
  • 958Likes

@nol130 

In de eerste plaats ga ik ervan uit dat je Next is gekoppeld aan een nieuw MAX Next pakket, want sinds 1 oktober is het uitsluitend met een MAX abo mogelijk om een Next in bruikleen te krijgen.

Daarvan uitgaande moet je volgens de informatie van Ziggo - https://www.ziggo.nl/alles-in-1/max/ -

een nieuwe Connect Box als modem in bruikleen krijgen.

Wifi-modem
Je ontvangt een wifi-modem, de Connectbox. Dit is een router en modem in één. Hiermee maak je bedraad of draadloos verbinding met internet.

Je kan hierover bellen met de helpdesk, of wachten tot een Ziggo moderator je topic oppakt.

Check even of je in je profiel ook postcode + huisnr. hebt vermeld (uitsluitend zichtbaar voor de moderators).

efok
Expert
Expert
  • 3429Posts
  • 187Oplossingen
  • 1189Likes

Misschien presteert je oude modem zelfs wel beter dan de connectbox. Welk modem heb je?

Zeeburgia
Expert
Expert
  • 829Posts
  • 23Oplossingen
  • 958Likes

De TS vraagt waarom hij geen nieuwe Connect Box heeft ontvangen.

Ik heb ik mijn vorig bericht uiteengezet op grond waarvan hij er wel een had moeten ontvangen.

Een vergelijkend warenonderzoek in hoeverre de huidige modem van de TS beter zou presteren dan de Connectbox is off topic.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57614Posts
  • 3836Oplossingen
  • 14044Likes
nol130 wrote:

Mijn vraag is waarom ik niet een nieuwe connectbox heb ontvangen bij mijn medianext box ...zit nog steeds met mijn oude modem hier en wat nu….


In een aantal gevallen krijg je een nieuw modem, niet altijd, het is afhankelijk van welk modem je nu in gebruik hebt en of deze al dan niet goed samenwerkt met de Next.

Welk modem heb je nu in gebruik?

Zeeburgia
Expert
Expert
  • 829Posts
  • 23Oplossingen
  • 958Likes

@Be rt 

Waar haal je die info vandaan? Dit lijkt mij zuiver jouw eigen interpretatie.

Op de website van Ziggo staat hier niets over vermeld.

Blijkbaar zat in de doos van de Next hierover ook geen nadere toelichting en instructie, want anders had de TS niet hier in het community zijn vraag gesteld.

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11214Posts
  • 823Oplossingen
  • 3517Likes

Goedenavond allen,

@nol130 is in het bezit van een TC7210 en dit is ook een geschikt modem om de snelheid van 500Mbit mee te halen. De TC7210 maakt gebruik van 16 downstreams en kan daarmee snelheden van 500Mbit aan. Het automatische systeem heeft hierop een check gedaan en daarom is er geen ander modem verstuurd. 

@nol130 wil je toch alsnog een Connectbox ontvangen, (deze maakt gebruik van 20 of meer downstreams), dan kan ik je deze ook toesturen. Stuur mij maar een privébericht als ik wat voor je kan betekenen.

 

@Zeeburgia 

Ik begrijp je denkwijze als dit informatie is wat op de website beschikbaar is. 

Wifi-modem
Je ontvangt een wifi-modem, de Connectbox. Dit is een router en modem in één. Hiermee maak je bedraad of draadloos verbinding met internet.

Je kan hierover bellen met de helpdesk, of wachten tot een Ziggo moderator je topic oppakt.

Check even of je in je profiel ook postcode + huisnr. hebt vermeld (uitsluitend zichtbaar voor de moderators).

Nieuwe klanten krijgen altijd een Connectbox omdat de TC7210 niet meer nieuw geleverd wordt, bestaande klanten worden altijd gecontroleerd op basis van wat ze thuis hebben staan, en daarop kiest het systeem automatisch om een modem toe te sturen. Ik zal eens intern navragen hoe dit nou precies zit, want zo wekken we inderdaad de suggestie dat alleen de Connectbox geschikt is. 


Laten we het verder gezellig te houden.   Je wijst iemand op het off-topic reageren, maar dan is je reactie ook off-topic ;-). ‘vergelijkend warenonderzoek’ , hoe verzin je het..

Zeeburgia
Expert
Expert
  • 829Posts
  • 23Oplossingen
  • 958Likes

@Serkan Ziggo

Je nadere toelichting biedt in ieder geval duidelijkheid op de volgende punten:

  1. Alleen nieuwe klanten krijgen in combinatie met een Next een Connect Box, maar dit staat niet als zodanig omschreven op jullie website en mijn citaat staat er echt want in je reactie proef ik wat twijfel;
  2. Ook bestaande klanten kunnen deze Connect Box krijgen, maar krijgen deze niet toegezonden wanneer ze reeds een Wifi modem in bruikleen hebben die Ziggo voldoende geschikt vindt voor samenwerking met de Next;
  3. Genoemde bestaande klanten worden hierover niet geïnformeerd wat onnodige vragen oproept zoals ingeval van de TS;
  4. Een interne test bij Ziggo, die nog afgelopen zomer de Connect Box aanwees als de beste modem in combinatie met de Next, is blijkbaar achterhaald en hierover is in het Community nadien geen informatie beschikbaar gekomen. Dat is jammer, want anders had dit bij mij geen vragen opgeroepen en informatie van een ander forumlid niet in twijfel getrokken.
DON PAPA
Expert
Expert
  • 2570Posts
  • 41Oplossingen
  • 1953Likes
Serkan Ziggo wrote:

 

Nieuwe klanten krijgen altijd een Connectbox omdat de TC7210 niet meer nieuw geleverd wordt, bestaande klanten worden altijd gecontroleerd op basis van wat ze thuis hebben staan, en daarop kiest het systeem automatisch om een modem toe te sturen. Ik zal eens intern navragen hoe dit nou precies zit, want zo wekken we inderdaad de suggestie dat alleen de Connectbox geschikt is. 

 

Daar ben ik ook benieuwd naar, want toen ik eind mei mijn nieuwe Next box ontving zat daar wel een nieuwe connectbox bij, terwijl ik op dat moment ook een half jaar oude TC7210 in gebruik had en de TC7210 hoefde niet eens terug naar Ziggo. En toen der tijd adviseerde jullie vanuit Ziggo ook de connectbox boven de TC7210, omdat de connectbox het beste modem voor de Next zou zijn. Dus ik ben ook wel benieuwd wat er in die tussen tijd veranderd is dat deze omruil van de baan is bij de TC7210 ?

MaxH
Expert
Expert
  • 2546Posts
  • 91Oplossingen
  • 856Likes
DON PAPA wrote:
Serkan Ziggo wrote:

 Dus ik ben ook wel benieuwd wat er in die tussen tijd veranderd is dat deze omruil van de baan is bij de TC7210 ?

Voortschrijdend inzicht.

nol130
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dus de vraag is nu welke is beter ,de een zegt dit en de andere zegt dat wat is het nu graag een antwoord hierop De connectbox of de TC7210 welke is het nu ….

nol130
topicstarter
Stamgast
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
efok wrote:

Misschien presteert je oude modem zelfs wel beter dan de connectbox. Welk modem heb je?

Tc

Zeeburgia
Expert
Expert
  • 829Posts
  • 23Oplossingen
  • 958Likes

@Serkan Ziggo 

Jouw nadere informatie en toelichting hoe het momenteel precies in elkaar steekt welk Wifi modem wordt verstrekt in combinatie met een Next sluit aan op informatie van je collega Lycke in een ander topic waar dezelfde kwestie speelt:

https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/klantenservice-beloofd-maar-doet-niet-47243

In mijn laatste bericht in dat topic (vanmorgen gepost) stel ik vast dat het aanbeveling verdient om de informatie op de website van Ziggo, waar klanten (zowel nieuwe als bestaande) een Next abo kunnen afsluiten, aan te passen zodat je kan voorkomen dat een klant kwaad wordt omdat hij niet krijgt wat hem is beloofd.

Vanwege die - ook voor mij grote onduidelijkheid - kwam ik tot opmerkingen als: 'waar haal je die info vandaan' en 'vergelijkend warenonderzoek’ omdat er door andere forumleden berichten werden geplaatst die niet te rijmen zijn met de informatie die Ziggo zelf officieel op haar website verstrekt.

Ik proefde in het laatste stukje van je bericht negativiteit richting mij en dat vind ik heel jammer. Mijn berichten in beide topics waren er zuiver op gericht duidelijkheid te verkrijgen in issues die onduidelijk zijn, kijken waar de oorzaak ligt van de onvrede van beide TS’ers en wat er mogelijk is om voortaan die onduidelijkheid en onvrede te voorkomen.

 

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57614Posts
  • 3836Oplossingen
  • 14044Likes
nol130 wrote:

Dus de vraag is nu welke is beter ,de een zegt dit en de andere zegt dat wat is het nu graag een antwoord hierop De connectbox of de TC7210 welke is het nu ….

Ik ervaarde de TC7210 als stabieler, met diverse instellingen, dan de huidige Connect box die met bepaalde instellingen soms vreemde dingen doet.
Ook de meeste anderen houden liever de TC7210 als ze met beide ervaring hebben.@nol130 

Aan de issues met de Connect box wordt wel aan verbeteringen gewerkt.

Lycke schreef in dat hierboven genoemde topic:

Lycke Ziggo wrote:

Eerder stuurden we standaard een Connectbox in combinatie met een mediabox Next omdat er met andere modems nog problemen voor konden komen. Inmiddels zijn deze problemen niet meer aan de orde, dus sturen we niet meer standaard een Connectbox bij een mediabox Next. 

 

De Mediabox Next wordt geleverd bij TV Max en minimaal Internet Complete. Internet Max is dus geen vereiste. 

 

Zeeburgia
Expert
Expert
  • 829Posts
  • 23Oplossingen
  • 958Likes

Ikzelf kan tussen beide types Wifi modem geen vergelijking trekken.

Evenmin kan ik beoordelen in hoeverre 20 tot 24 downstream kanalen een betere stabiele samenwerking tussen de Next en de Connectbox opleveren in vergelijking met andere Wifi modems.

Ik kan uitsluitend oordelen dat ik tussen mijn Connectbox en de app Netflix op mijn smart TV vanaf het begin van mijn Netflix abonnement een storingvrije Wifi verbinding heb met prachtig beeld, met name 4K-uitzendingen.

 

Maar:

De door Lycke en Serkan genoemde issues van afgelopen zomer tussen de Next en andere Wifi modems dan de Connectbox hadden geen technische achtergrond wat men wellicht uit deze vage omschrijving zou kunnen afleiden.

Vanmorgen vernam ik namelijk uit zeer betrouwbare bron de volgende informatie:

'’Met het omruilen van de modems bij bestaande klanten ging het veel te vaak mis. Bij het versturen registreerde Ziggo welk serienummer er naar een klant was gegaan, en vulde die dan in bij de klantgegevens in "Mijn Ziggo" en achteraf bleken daar heel veel fouten in te zitten, waardoor de activatie van het abonnement niet goed ging (hebben we ook wel gezien op het forum, door de vele meldingen hierover).'’

 

Op deze wijze heb ik thans antwoord op een nog openstaande vraag, dus deze hoeft niet meer door een moderator te worden beantwoord.

 

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57614Posts
  • 3836Oplossingen
  • 14044Likes

Dat heeft niets met de technische issues te maken van de modems die eerder benoemd werden en activatie ging mis bij de Next en niet bij het modem, zoals je kunt lezen in dit forum in de divers topics.

Lycke schreef:

Eerder stuurden we standaard een Connectbox in combinatie met een mediabox Next omdat er met andere modems nog problemen voor konden komen. Inmiddels zijn deze problemen niet meer aan de orde, dus sturen we niet meer standaard een Connect box bij een mediabox Next. 

Zeeburgia
Expert
Expert
  • 829Posts
  • 23Oplossingen
  • 958Likes

Natuurlijk slaat de door mij verkregen informatie op activeringsproblemen met de Next gedurende de afgelopen zomermaanden.

Die problemen speelden blijkbaar niet met een combi Next/Connectbox, maar wel bij behoud van reeds in huis zijnde modems met de Next.

En dat ‘issue', zoals werd benoemd door beide moderators, schijnt sinds een tijdje te zijn verholpen.

Ik zie dan ook in het community de laatste tijd minder meldingen van activeringsproblemen met de Next, hoewel er zo af en toe nog wel eentje misgaat.

DON PAPA
Expert
Expert
  • 2570Posts
  • 41Oplossingen
  • 1953Likes
Be rt wrote:

activatie ging mis bij de Next en niet bij het modem, zoals je kunt lezen in dit forum in de divers topics.

 

Zou het geen combinatie van deze twee geweest kunnen zijn ? Ik meen mij te herinneren dat er een moderator posting is geweest, dat er eerst een situatie was (toen de Next met Conectbox werd geleverd) dat je de Next eerst met de Connectbox moest activeren en je deze daarna pas kon laten deactiveren, waarna je het oude modem weer kon gebruiken als je dat persé wou.

 

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57614Posts
  • 3836Oplossingen
  • 14044Likes

Verschillende Nexten hier zijn geactiveerd op een TC7210 en daarna nog eens keer met andere Nexten die zijn geactiveerd met de Arris Connect box, bij beide activatie procedures geen problemen gezien.

Mogelijk was die workaround om iets te voorkomen, wat voor kon komen met andere modems?
Het zou best geweest kunnen zijn, geen idee meer. @DON PAPA 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2022

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2022. Tussen 9 en 31 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 ...

Geplaatst in Ziggo Updates