rbosman6

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ConnectBox | Compal type CH7465LG stoort op digitale ontvanger van de smart TV

Ik heb een ConnectBox | Compal type CH7465LG-ZG Serienummer DDAP624204B8.

Ik gebruik de digitale TV ontvangers van mijn TV om de zenders te bekijken.

Als ik de TV en ConnectBox met behulp van de bijgeleverde splitter voor op de CAI aansluiting, aansluit stoort de ConnectBox heel erg op de smart TV. Zowel op een Samsung als op een Philips TV. Dus het ligt niet aan de TV zou ik zeggen. Wanneer ik de ConnectBox uitzet is de storing weg en kan ik goed TV kijken maar heb ik geen internet, dus dat is ook niet de oplossing. Dus het ligt volgens mij aan de ConnectBox

Wat is hier aan te doen?

Nu heb ik de ConnectBox maar op een andere plek gezet en moet ik een keer extra splitsen.

Hierdoor kan ik niet op 2 TV's tegelijk TV kijken want dan wordt het signaal te zwak en heb ik ook weer storing.

 

 

Weet iemand of een andere Router/Modem zou werken?

 

 

18 Reacties 18
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

welke tv mediabox heb je? of kijk je via ci module?

kun je een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker maken

 

rbosman6
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Niet echt met een ci module maar met de digitale ontvanger die in mijn TV zit. Ik heb inmiddels van Ziggo de allerlaatste type splitter gekregen en nieuwe kabels voor het aop naar de TV. Dit hielp niets.

Of mijn ConnectBox | Compal type CH7465LG-ZG stoort op de tv als de Connectbox (Router) aan staat. Of de router trekt zoveel signaal weg dat de TV niet genoeg signaal krijgt.

Ik heb het onlangs bij iemand anders ook zo aangesloten en daar ging het wel goed 

 

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

Het kan best zijn dat je Aop sterk verouderd is of dat er toch een aansluit fout gemaakt is, daarom de vraag van @anoniemforum om foto's van je Aop en hoe je het aangesloten hebt.

 

rbosman6
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik kan nu even geen foto maken. Maar het is een nieuwe Aop. Die is (neem ik aan) geschikt voor digitale TV.

Wat ik mij nog wel afvraag of je nu juist wel of juist niet  een afsluitweerstand moet plaatsen.

 

rbosman6_0-1611829710524.png

Het is al even geleden volgens mij heb ik beide geprobeerd en zag geen verschil.

Uiteindelijk zou ik de router wel weer op deze plek willen hebben.

Bedankt voor het meedenken.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemiddag @rbosman6

Behoorlijk vervelend dat je dit probleem ervaart. We zullen moeten zoeken naar wat dit precies veroorzaakt door bepaalde dingen uit te sluiten als mogelijke oorzaak. Een foto van de situatie zoals het momenteel is aangesloten zegt in dit geval meer dan 1000 woorden en deze zien we daarom graag alsnog tegemoet. Ook de splitters waarmee de TV zijn aangesloten. 

rbosman6
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

hierbij de foto van de 

rbosman6_0-1612378515528.png

beeld prima als router uit staat

rbosman6_1-1612378584834.png

beeld slecht wanneer verbonden is

rbosman6_2-1612378628967.png

uiteindelijk zou hier rode pijl twee UTPkabels naar toe moeten voor 2 switches voor elders in het huis.

rbosman6_3-1612378863256.png

 

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Bedankt voor de foto's @rbosman6!
Zo op het eerste oog zit alles vrij logisch.
Ik zie dat afgelopen oktober een splitter en coaxkabel zijn gestuurd.
Zijn deze op de foto te zien?

Meestal wordt het signaal verstoord op een punt waar het onverhoopt niet goed wordt afgeschermd.
De coaxkabel in de tv kan ik niet goed zien, maar zit deze rechtstreeks ( zonder connector) in de tv?
En helpt het als het kapje van de splitter wordt gehaald?
 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Connectbox zo dicht naast de TV is niet aan te bevelen.

@rbosman6  zet als test de wifi van je Connectbox eens uit, ik ben benieuwd of dat verbetering laat zien.

Aan de andere kant heb ik hier ook een wifi accespunt vrij dicht bij de TV wat niet dit soort storing tot gevolg heeft.

 

rbosman6
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja de splitter en coaxkabel van oktober zijn gebruikt en gaan rechtstreeks de  TV in.

De wifi uitzetten wil ik wel proberen, maar uiteindelijk wil ik wel wifi kom ik op terug.

Bij mijn moeder (onlangs verhuist) heb ik het precies zo gedaan en werkt het prima.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Staat de Connectbox daar(bij moeder) ook direct naast de TV? 

rbosman6
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja bij mijn moeder staat hij er gelijk naast.

Zou het kunnen zijn dat mijn signaal sterkte die ik van Ziggo krijg te laag is?

Als dat het geval is, kan Ziggo dit dan zo verhogen of moet een monteur dat doen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@rbosman6 als ik het goed begrijp neem je kabelTV af anders gezegd de ongecodeerde kanalen?

Klopt mijn veronderstelling dat dit niet het oorspronkelijke punt van binnenkomst is? Zoja dan is het aansluitpunt niet conform de huidige normen. Ziggo gebruikt enkel nog 1 gats AOP's.

Boris de Kat

Level 16
  • 1296Posts
  • 34Oplossingen
  • 296Likes

@rbosman6  Je modem is aangesloten in de woonkamer, is dit je aop, waar de groene kabel op aangesloten is of zit dat in je meterkast?

rbosman6
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

dit is een huis uit de jaren 70 dus hier komt nu nadat het centrale antenne systeem is afgesloten de groene kabel binnen.

rbosman6
Topicstarter
Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Klopt in neem allen de ongecodeerde kanalen af.

 

Ik heb hier in 2020 een nieuwe AOP op gezet.

Zoals ik van je begrijp had ik hier een 1 gat s AOP op moeten zetten.

dat zou ik ook nog kunnen doen

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

In principe is dat punt van Ziggo ook het vervangen van de contactdoos. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

een rijg doorlusdoos is niet aanbevolen beter is een einddoos

wil je toch een rijgdoos gebruik doe dan in de rechter kant een afsluitweerstand zoals op de afbeelding  ook dien je indien je de radioaansluiting niet gebruikt die af te sluiten met een afsluitweerstand.

 

zo te zien gaat het om een wandcontactdoos voor een tweede tv en zit de hoofdaansluiting (groene kabel die het huis binnen komt) het aop (abonnee overname punt) in de meterkast hoewel het aanbevolen is het modem zo dicht mogelijk bij hoofdaansluiting het aop aan te sluiten kun uiteraard gewoon proberen om die in de woonkamer aan te sluiten als dat zonder problemen werkt prima anders kun je het modem even in de meterkast rechtstreeks op het aop aansluiten om te testen of het aan de wandcontactdoos of kabel licht 

ook is het niet aanbevolen om een modem op een versterker aan te sluiten

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Goedemorgen @rbosman6 
Ik vermoed dat @anoniemforum  hier een punt heeft. Klopt het dat jouw AOP binnenkomt in de meterkast? In dat geval is de aansluiting van de foto een doorgetrokken kabel met wandcontactdoos. Als TV hierop functioneert is dat prima. Maar dan is het aan te raden het modem wel rechtstreeks op de AOP ( meterkast ) aan te sluiten.

Uitgelicht topic