1
Vraag
2
Reacties
Farahad

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Combinatie klantnummer en postcode wordt niet herkend

Hallo. 

Ik ben een nieuwe klant en krijg al drie dagen de foutmelding dat " de combinatie van klantnummer en postcode wordt niet herkend". Dus kan ik geen account aanmaken. Los daarvan heb ik vandaag vier keer met de klantenservice contact opgenomen en er is twee keer voor monteur een afspraak gemaakt ( aansluiting van zo'n AOP). Beide keren zijn afspraken door het systeem eruit gegooid (gecanceld). Aansluiting van AOP is ook geen rocket science maar het moet perse door de monteur gemaakt worden. Lang verhaal kort, het begint best vervelend te worden! Al vanaf het begin! 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Farahad , welkom op de Ziggo Community!

Logisch dat dit irritant begint te worden. We kunnen hier wel spreken van een heuse valse start.

Ik ben in de gegevens gedoken en zie dat je eerder klant bent geweest op dit klantnummer. Doordat dit klantnummer nog steeds op de "voormalig klant" status stond, kon er geen monteur ingepland worden en kon je geen Mijn Ziggo account aanmaken. Logisch ook, wat moet een voormalig klant nou met een monteur of Mijn Ziggo account?

De bestelling die open stond heb ik handmatig een zetje gegeven en inmiddels heeft het account de status "Klant". Binnen nu en 24 uur kun je een Mijn Ziggo account aanmaken. Dit heeft even verwerkingstijd nodig. 

Voor wat betreft de diensten is het natuurlijk wel handig dat je deze aan kunt sluiten. Ik heb een monteur ingepland voor vandaag tussen 12.00 & 18.00. Gaat dat jou lukken? 🙂

Daarnaast heb ik nog wel een aantal vragen hierover. Wil je deze beantwoorden? 

Heb je helemaal geen AOP of is deze verouderd?
Er komt wel een groene kabel binnen toch? 
Kun je eens een foto sturen van de binnenkomende kabel/AOP? 

Ik hoor graag van je.

Bekijk in context

Farahad
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Monteur is geweest. Een heel aardige, deskundige en behulpzame man. Alles is geregeld en ik heb de access points ook geïnstalleerd. Met glasvezel van vorige provider had ik signaal sterkte van -50 in woonkamer en nu -35. Dit allemaal is dankzij jou gebeurd. Ik vind het echt jammer dat de meeste mensen van klantenservice zo onervaren zijn. Zonder jouw help had ik misschien nog dagen gefrustreerd moeten wachten omdat niemand van de klantenservice mij kon helpen. You made my day man! 

Hartelijk dank Jiri

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Farahad
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Bedankt Bert voor je reactie. Mijn postcode en huisnummer staan wel in mijn profiel.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Farahad , welkom op de Ziggo Community!

Logisch dat dit irritant begint te worden. We kunnen hier wel spreken van een heuse valse start.

Ik ben in de gegevens gedoken en zie dat je eerder klant bent geweest op dit klantnummer. Doordat dit klantnummer nog steeds op de "voormalig klant" status stond, kon er geen monteur ingepland worden en kon je geen Mijn Ziggo account aanmaken. Logisch ook, wat moet een voormalig klant nou met een monteur of Mijn Ziggo account?

De bestelling die open stond heb ik handmatig een zetje gegeven en inmiddels heeft het account de status "Klant". Binnen nu en 24 uur kun je een Mijn Ziggo account aanmaken. Dit heeft even verwerkingstijd nodig. 

Voor wat betreft de diensten is het natuurlijk wel handig dat je deze aan kunt sluiten. Ik heb een monteur ingepland voor vandaag tussen 12.00 & 18.00. Gaat dat jou lukken? 🙂

Daarnaast heb ik nog wel een aantal vragen hierover. Wil je deze beantwoorden? 

Heb je helemaal geen AOP of is deze verouderd?
Er komt wel een groene kabel binnen toch? 
Kun je eens een foto sturen van de binnenkomende kabel/AOP? 

Ik hoor graag van je.

Farahad
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hoi Jiri. Bedankt voor je reactie en kennis. Je weet meer dan alle andere zes mensen van de klantenservice met wie ik gesproken heb. Speciaal de laatste die Eva heette en ik haar om kwart over negen vandaag aan de lijn had. Zo'n arrogantie kom ik niet vaak tegen. 

Ik heb in mijn " huis dossier" gekeken en klopt dat ik al eerder klant geweest ben. Dat wist ik niet meer. Wat je zegt over verwerking in het systeem van Ziggo klopt helemaal. De tijdstip van monteur is prima. 

 

Farahad
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik had glasvezel en dus helemaal geen AOP. Foto's probeer ik om te uploaden maar er gebeurt niets! 🤔

Farahad
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes
 
Farahad
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Gelukt zo te zien. De bovenste is een oude UPC hoofdaansluitig en dit is glasvezel. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jouw foto's @Farahad 

De eerste is inderdaad het AOP van Ziggo (voorheen UPC), maar is verouderd. Het is dan ook maar goed dat er een monteur ingepland staat om deze te vervangen. 

Het spijt mij enorm dat je zoveel slechte ervaringen in zo'n korte tijd hebt gehad met onze klantenservice. Dit is natuurlijk niet wat je van ons mag verwachten en ik ga mijn collega's hier dan ook op aanspreken. 

Voor nu is het eigenlijk wachten op de monteur. Laat je vanmiddag even weten hoe het gegaan is?

Farahad
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Monteur is geweest. Een heel aardige, deskundige en behulpzame man. Alles is geregeld en ik heb de access points ook geïnstalleerd. Met glasvezel van vorige provider had ik signaal sterkte van -50 in woonkamer en nu -35. Dit allemaal is dankzij jou gebeurd. Ik vind het echt jammer dat de meeste mensen van klantenservice zo onervaren zijn. Zonder jouw help had ik misschien nog dagen gefrustreerd moeten wachten omdat niemand van de klantenservice mij kon helpen. You made my day man! 

Hartelijk dank Jiri

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat super dat de monteur alles geregeld heeft @Farahad 
En zelfs nog beter dan dat het hiervoor was. Daar doen we het voor! 😉
Fijn dat we hiermee jouw dag weer goed gemaakt hebben en dankjewel voor jouw complimenten! Dit waardeer ik enorm en hiermee maak je mijn dag ook weer helemaal goed 😄 

Mocht er ooit nog iets zijn, dan weet je ons te vinden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic