jdpt

Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes

Chatten met Ziggo niet mogelijk?

Op diverse pagina's op de website van ziggo wordt gesproken over een mogelijkheid om te chatten.
Er staat bijv. "Chat met ons" - maar er is geen mogelijkheid om dat te doen.
Of er staat "Loop je vast bij het installeren van je mediabox? Of heb je een vraag over de specificatie van je laatste factuur? We helpen je graag een handje. Rechtsonderin vind je ons op de chat." - maar rechts onderin staat niets dat lijkt op een mogelijkheid om te chatten. Is chatten afgeschaft? Zo niet: waarom kan het dan niet?

31 Reacties 31
HarryEde

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het zelfde probleem chatten kan niet meer. Waarom niet ziggo?

HarryEde

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

V.w.b. de chatknop. In plaats van tijdelijk inactief en verwijderen, zou je er een tekst naast kunnen zetten: tijdelijk uitgeschakeld ivm drukte. Nu zoeken de klanten zich de rompslomp en dat is niet ok.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

"V.w.b. de chatknop. In plaats van tijdelijk inactief en verwijderen, zou je er een tekst naast kunnen zetten: tijdelijk uitgeschakeld ivm drukte. Nu zoeken de klanten zich de rompslomp en dat is niet ok."

 

Op welke pagina mis je de chatknop?

 

Contact | Klantenservice | Ziggo

Zie je hier de chat mogelijkheid als je naar beneden scrolt?

 

@HarryEde Zie je hier rechts onderin de chat mogelijkheid? Chatten (ziggo.nl)

HarryEde

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@HarryEde  schreef:

Op de onderstaande pagina's kom ik GEEN CHATKNOP tegen....


Hebt u misschien een AD-blocker ( of dergelijke ) aanstaan? Vaak verwijdert dit soort software die de knop.

 

Maar als ik die software tijdelijk uitzet, dan verschijnt bij mij de 'Chat' knop ook niet. Dat kan natuurlijk ook een probleem in die software zijn, maar die software verwijderd die knop natuurlijk niet voor niets.

Waarschijnlijk is het de wijze waarop, de knop gemaakt is ( of zoals deze is geïntegreerd in de webpagina ) die deze software triggert. Daarover al vaak bij Ziggo geklaagd, want steeds meer mensen gaan dit soort software gebruiken om hun privacy te beschermen, dus veel meer mensen hebben/krijgen dit probleem. Maar Ziggo heeft natuurlijk wel de mond vol m.b.t. privacy, maar verder dan dat gaat het niet. Het is namelijk makkelijker ( en goedkoper ! ) om naar de andere te wijzen en die te schuld te geven.

Geen Chat knop.

No Chat button.png

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert  schreef:

...Zie je hier rechts onderin de chat mogelijkheid? Chatten (ziggo.nl)


Ook met alles uit ( gepauzeerd ) verschijnt er geen chat mogelijkheid.

Natuurlijk kan er m.b.t. software van alles fout gaan. En natuurlijk hoeft dat probleem ook niet 100% bij Ziggo te liggen. Maar een simpele oplossing is, om onder de huidige knop gewoon een kleine standaard ( = niets grafisch e.d. ) knop/button/link te maken, die gewoon het chat script start.

Steeds meer mensen zijn bezorgd over hun privacy op het internet. Dat is een goede zaak, want wachten totdat 'het internet' of de wetgeving daar wat aan doet, bied geen soelaas. Tegen die tijd is het veel te laat. Zelf actie ondernemen en AD- en cookie blockers installeren helpt altijd wat.

Dus grote kans dat steeds meer Ziggo klanten dit probleem hebben, terwijl de oplossing zo simpel is, namelijk 1 extra knop/link.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Pasi "Dus grote kans dat steeds meer Ziggo klanten dit probleem hebben, terwijl de oplossing zo simpel is, namelijk 1 extra knop/link."

Als er altijd een link is en iedereen kan daarop klikken, dan kan de chat overlopen met als gevolg dat er een wachttijd kan ontstaan van uren, als er een onverwachte storing is.

Als de chatbox er dan niet is, dan kunnen ook de andere communicatiemiddelen gebruikt worden.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Je kan ook klikken en dan in de wacht staan. 

Het gaat erom dat de chat button/knop nu zo 'verpakt' zit, dat AD- blockers er op triggeren.

 

Allemaal waar. Maar je kan met je auto ook een ongeluk krijgen, maar dat is geen reden om de auto niet te gebruiken.

Dus om nu alle dingen te gaan noemen waarom het eventueel niet zou kunnen ..... zo geredeneerd dan zouden we misschien nog in berehuiden lopen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Pasi "Dus om nu alle dingen te gaan noemen waarom het eventueel niet zou kunnen ..... zo geredeneerd dan zouden we misschien nog in berehuiden lopen."

 

Ik noem dit, omdat dit op die manier is uitgelegd door Ziggo, in een ander topic.

kezhond

Level 6
  • 77Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Ff omhoog kicken..

 

IK heb de adblocker uitstaan.Ik zie ook n button. maar ik kan klikken wat ik wil. Tobi komt niet in n apart venster of zo...

 

En dan, bellen?

Weer n uur kwijt...

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Vreemd dat het niet lukt, @kezhond 
Ik heb het hier getest, maar krijg gewoon verbinding met Tobi. 

Wil je jouw cookies eens verwijderen en de cache legen? 
Wil je daarnaast eens een andere browser testen?
Werkt het wel op een ander apparaat?

Sorry dat ik je zoveel laat testen, maar we willen graag achterhalen waar dit mis gaat zodat we het hier kunnen reproduceren. 

kezhond

Level 6
  • 77Posts
  • 2Oplossingen
  • 20Likes

Geen tijd voor. Gebeld en geappt. 

Uitgelicht topic