jdpt

Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes

Chatten met Ziggo niet mogelijk?

Op diverse pagina's op de website van ziggo wordt gesproken over een mogelijkheid om te chatten.
Er staat bijv. "Chat met ons" - maar er is geen mogelijkheid om dat te doen.
Of er staat "Loop je vast bij het installeren van je mediabox? Of heb je een vraag over de specificatie van je laatste factuur? We helpen je graag een handje. Rechtsonderin vind je ons op de chat." - maar rechts onderin staat niets dat lijkt op een mogelijkheid om te chatten. Is chatten afgeschaft? Zo niet: waarom kan het dan niet?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
jdpt
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes

@Erik P
Het is goed opgelost. De monteur heeft de hoofdaansluiting vervangen en een andere splitter gebruikt. De radio werkt dus nog prima.
Merkwaardig was wel dat Ziggo volgens hem niet het juiste modem had gestuurd (een Giga model) en dat dat modem opnieuw in het systeem bij Ziggo moest worden ingevoerd - en dat de klantenservice daar niets over wist.

Bekijk in context

31 Reacties 31
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Probeer het dan later nog eens, als het druk is verschijnt de button niet.

Ook (pop up) blokkers en dergelijke kunnen roet in het eten gooien .

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @jdpt,
Welkom op de Community van Ziggo! Het kan soms voorkomen dat het te druk is op de chat. Hierdoor zal de knop niet zichtbaar zijn. Mijn collega's proberen iedereen zo goed mogelijk te woord te staan waardoor het soms langer kan duren voordat er een chat gestart kan worden. Mijn excuses hiervoor. Gelukkig zijn er meerdere mogelijkheden om contact op te nemen met ons. Mocht er iets zijn, dan kun je hiervoor bellen met mijn collega's, een chat starten via de app, een bericht sturen via Facebook Messenger, een tweet via Twitter sturen of natuurlijk hier je vraag stellen. Mocht je willen dat we je via hier verder helpen, dan horen we graag wat er aan de hand is.  

jdpt
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes

Dank voor de reacties. Ik zag ook ergens dat je 24/7 kunt chatten, maar dat ligt dus anders.
Ik heb dus maar gebeld.
En dan blijkt dat een nieuw toegestuurd modem pas na 24 uur gebruikt kan worden (terwijl er op de doos staat dat je hem in 15 minuten kunt installeren - en dat is dus inderdaad iets heel anders dan kunnen gebruiken ;-(  ) Jammer dat dat niet even vermeld wordt bij zo'n modem; de doos is groot genoeg.

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Dankjewel voor je feedback @jdpt. Er zit natuurlijk een verschil tussen het installatieproces en wanneer je het modem kunt gebruiken. Het installatieproces van een modem duurt gelukkig maar 15 minuten. Ik zal intern doorgeven dat het handig is om te vermelden vanaf wanneer het modem aangesloten mag worden.
De chat zal beschikbaar zijn zodra er ook een medewerker beschikbaar is. Mijn collega's proberen iederen zo goed mogelijk te helpen. Het kan voorkomen dat de chatknop hierdoor niet zichtbaar is. Je kunt op een later moment proberen om de chat te starten of contact op te nemen via een van de andere kanalen. Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag! 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Teksten op dit forum over de chat zijn verouderd, er is nogal wat veranderd de laatste tijd.

 

De Chatbox is 24 uur per dag/365 dagen per jaar te gebruiken.
Op onderstaande pagina naar beneden scrollen, de chat lijkt nu een chatbot, maar als je er op klikt, staat er Livechat, mogelijk heeft dat te maken met de beschikbaarheid van live medewerkers.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact

 

1111.png

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

TOBi zal als eerste het gesprek met je aangaan en zal hij vragen naar een aantal gegevens. Vervolgens zal hij je erna doorverbinden met een van mijn collega's. Ik zal intern doorgeven dat dit anders verwoord moet worden omdat het niet duidelijk is. Thanks voor de toevoeging @Bert

jdpt
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes

@Louis
Dank je voor je reactie. Helaas duurde die "installatie" vele uren, zonder succes. Er zal binnenkort een monteur langskomen, en hij zal vermoedelijk het aansluitpunt vervangen.
Wat ik me nu met name afvraag, is: zal ik - zolang het analoge radio signaal nog wordt doorgegeven - na de vervanging van het aansluitpunt dat radio signaal nog kunnen ontvangen en gebruiken? Ik zou niet graag plotseling zomaar zonder radio ontvangst zitten, alleen maar omdat Ziggo mij een nieuw modem heeft gestuurd en het oude modem binnen 2 weken onbruikbaar wil maken.

 

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Minder om te horen dat dit niet helemaal ging zoals het hoort te gaan.:( Als de monteur (mijn collega) het aansluitpunt vervangt, is het van belang dat je een  (POA-03) 3-weg splitter blijft gebruiken. Hiermee kun je gebruik maken van data, tv en radio. Ga je over naar een (POA-01) splitter met 2 uitgangen, dan kun je alleen nog het signaal ontvangen voor de TV en data. Ik raad je dan ook aan om dit aan te geven bij de monteur zodat je in ieder geval de juiste splitter blijft gebruiken. Vanwege de afbouw van het analoge signaal leveren we de POA-03 niet meer @jdpt

jdpt
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes

@ap pje
Die afbeelding met tekst ("Direct antwoord op je vraag") over TBi zie ik niet op de genoemde pagina staan.
Er staat wel onder "Toch wat hulp nodig": "Chat met ons - We helpen je graag". Maar daar zit geen link naar een mogelijkheid om te chatten.

jdpt
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes

@Louis
Ik heb momenteel geen 3-weg splitter, maar een oude aansluiting met een soort 3-weg kastje.
Houdt dat dus in: einde radio ontvangst via de kabel?
Of kan het oude modem gewoon gebruikt blijven worden totdat het analoge radio signaal sowieso wordt beëindigd? Is het werkelijk nodig om dat oude modem nu te vervangen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Vanwege welke reden heb je het nieuwe modem toegestuurd gekregen?

jdpt
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes

@ap pje
Zomaar. Volgens een brief van Ziggo omdat mijn modem niet meer past bij het netwerk van nu. Op zich lijkt dat wel aardig. Maar omdat het niet zonder problemen met de ontvangst van analoge radio gepaard zal gaan, wacht ik liever met het vervangen van het modem (inclusief de daarvoor nodige wijzigingen aan het aansluitpunt) tot de analoge radio sowieso van de kabel gehaald wordt. Dan kan ik me ook oriënteren op een nieuw alternatief wat radio-ontvangst betreft. En in de tussentijd kan ik gewoon naar de radio blijven luisteren en met mijn huidige modem internetten - beide gaan immers probleemloos. Ik weet niet waarom het oude modem binnen 2 weken (binnen 1 week inmiddels) onbruikbaar moet worden gemaakt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De radio kun je gewoon blijven gebruiken, je kunt het nieuwe modem aansluiten op de oude splitter en de oude kabel, dan blijft nu alles zoals het was.

Modems worden vaak omgeruild omdat ze of geen nieuwe software meer krijgen en mogelijk niet meer veilig zijn of omdat er technisch iets veranderd en het mogelijk mogelijk niet meer werkt binnen afzienbare tijd.

jdpt
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes

@ap pje
Het probleem is juist dat het nieuwe modem niet werkt op de oude aansluiting, waar geen splitter bij zit. Ik krijg geen internetverbinding met dat modem. Daarom zal de monteur een nieuwe aansluiting maken (wat ook in de installatiehandleiding wordt aangegeven). Dan kan ik mijn analoge radio's toch niet meer gebruiken via de kabel?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@jdpt Ah, sorry, die situatie was ik even vergeten.

Als de monteur een splitter op een splitter zet, dan heb je wel 3 uitgangen, de analoge radio hoeft niet perse op een radio uitgang te zitten, hij werkt ook op een uitgang die alle frequenties doorgeeft.

Een radio uitgang gaf alleen de onderste frequenties door.

jdpt
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes

@ap pje
Bedankt voor je reactie. Laten we hopen dat de monteur dat dan zelf kan oplossen (en oplost).

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Dat hopen wij met je mee @jdpt Laat je weten hoe dit is opgelost?
Anders mag je na de komst van de monteur ook een foto plaatsen van de nieuwe hoofdaansluiting, dan denken we graag mee 🙂

jdpt
Topicstarter
Level 5
  • 62Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes

@Erik P
Het is goed opgelost. De monteur heeft de hoofdaansluiting vervangen en een andere splitter gebruikt. De radio werkt dus nog prima.
Merkwaardig was wel dat Ziggo volgens hem niet het juiste modem had gestuurd (een Giga model) en dat dat modem opnieuw in het systeem bij Ziggo moest worden ingevoerd - en dat de klantenservice daar niets over wist.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Fijn om te lezen dat het goed is opgelost! Al had vooraf aan dat bezoek inderdaad dingen anders gemoeten. Bedankt voor de feedback!

Wel fijn dat je ook gewoon radio kan blijven luisteren, weer veel plezier van onze diensten! 

Uitgelicht topic