J.meertens
Meedenker
  • 13Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Chaos op factuur, korting verdwenen en klantenservice schiet tekort!

Beste forumleden,

 

Na een goede ervaring op de technische community van Ziggo, hoop ik nu weer op een oplossing dankzij de moderators. Na meerdere contactmomenten met de klantenservice is mijn factuur een rotzooi geworden, ben ik nog niet geholpen en verlies ik echt het vertrouwen in de kennis en kunde van de Ziggo klantenservice.

 

Het probleem is als volgt.

 

Zie factuur januari voor originele abonnement:

Abonnement: Internet compleet en TV Start (zonder bellen)

Korting: €10,45 (geldig t/m 21-11-2021)

 

Verhuisd op 12-1-2021. De verhuizing van Ziggo naar voormalig UPC gebied verliep niet soepel, waardoor we 3 weken zonder internet/TV hebben gezet. Hiervoor heeft Ziggo ons een correctie van €44,- gegeven die ook op de factuur staat, dus dat is goed gegaan.

 

Factuur februari:

- Abonnement lijkt veranderd naar 'Internet compleet en TV Start (met bellen), zonder onze toestemming

- Korting die t/m 21-11-2021 geldig zou zijn is verdwenen

- Met terugwerkende kracht vanaf 12-1-2021 (verhuisdatum) wordt de verkregen korting in rekening gebracht

- Factuur adres komt niet overeen met ons oude dan wel nieuwe adres, dus lijkt een random adres

 

Na telefonisch contact met Ziggo klantenservice, werd naar ons bevestigd dat het probleem duidelijk was en dat het probleem opgelost zou worden, namelijk in maart zou het teveel betaalde bedrag verrekend worden op de factuur.

 

Echter, is dit niet gebeurd en staat er op de factuur het volgende:

- Abonnement: Internet compleet en TV Start (zonder bellen), dus dit is goed aangepast

- De korting (geldig t/m 21-11-2021) wordt niet meegerekend

- Geen correctie van het te veel betaalde bedrag in februari

- Factuur adres klopt nog steeds niet

 

In de bijlage vind je een Excel document, met daarin de factuur details en een voorstel van hoe de kosten verrekend zouden moeten worden.

 

Het is erg frustrerend dat ik zelf deze berekening moet maken, om uit te zoeken waar het mis gaat, terwijl dit toch echt de taak van Ziggo zou moeten zijn. Verder heb ik ondertussen meerdere keren te horen gekregen dat ik teruggebeld zou worden door de klantenservice, maar dit gebeurt niet. 

 

Ik hoop van harte dat jullie dit z.s.m. kunnen oplossen en dat de factuur van april klopt!

7 Reacties 7
J.meertens
topicstarter
Meedenker
  • 13Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Waarschijnlijk naar aanleiding van dit bericht ben ik plots gebeld door Ziggo. De belofte is opnieuw gemaakt dat alles is opgelost. We zien het over een maand.

Cecilia Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4604Reacties
  • 957Oplossingen
  • 1284Likes

Hi @J.meertens

Ik kan mij voorstellen dat de moed in de schoenen zakt als het overzicht in de facturen ver te zoeken is! Uit je bericht begrijp ik dat je al meerdere telefoontjes hieraan hebt besteed, voordat je het bericht hier plaatste. Het is erg lief om te lezen dat je een ontzettend positieve ervaring hebt overgehouden aan het eerdere contact via de Community. Daar doen wij (moderators en gebruikers) het met zijn allen voor! 🙂

Inmiddels ben je naar aanleiding van eerdere contacten teruggebeld. Dit is dus niet geweest naar aanleiding van het plaatsen van dit bericht. Mocht er onverhoopt iets niet kloppen op de volgende factuur, trek je dan hier aan de bel? Dan duiken wij er voor je in. 

J.meertens
topicstarter
Meedenker
  • 13Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas, toch weer teveel vertrouwen in de klantenservice...Ook deze maand klopt de factuur weer niet! Ik snap niet hoe het mogelijk is om keer na keer zoiets simpels niet goed op te lossen.

 

Cecilia, zou jij zo vriendelijk willen zijn met mij mee te kijken, gezien je het vorige keer zo goed hebt opgelost.

Cecilia Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4604Reacties
  • 957Oplossingen
  • 1284Likes

Hi @J.meertens

Maar natuurlijk wil ik met alle liefde hier voor je in duiken. Ik ben blij dat je mij even aan de mouw trekt hierover. Er is in de afgelopen tijd veel gebeurt en ik zie dat de korting 12 maanden Internet en TV Compleet voor de prijs van Internet en TV Start opnieuw is toegevoegd op 19 maart 2021. Je had nog recht op deze korting tot 21 november 2021. Door deze korting krijg je per maand € 10,45 korting. 

Op 19 maart is er ook direct nog een vergoeding voor je aangemaakt ter hoogte van € 75,-. Deze is verrekend met de factuur van 14 april en het resterende bedrag is teruggestort. Dit ontvang je binnen enkele dagen op je rekening. 

Opvallend is dat de korting op deze factuur niet is toegepast. De factuur bedraagt namelijk € 63,95. En gezien de datum dat de korting opnieuw is toegevoegd had deze natuurlijk wel verminderd moeten worden. Dit is natuurlijk een gekke situatie, want de korting zelf staat wel actief in je contract. 

Ik heb een opdracht aangemaakt om dit te herstellen. Het lastige is dat we de uitkomst daarvan pas terug kunnen zien op de factuur erna.. Zullen we het zo afspreken dat als de komende factuur onverhoopt niet klopt je opnieuw mij aan de mouw trekt? Dan gaan we het op een andere manier oplossen en maak ik een vergoeding aan ter hoogte van de korting waar je nog recht op hebt tot 21 november 2021. 
 

J.meertens
topicstarter
Meedenker
  • 13Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hi Cecilia,

 

Klopt wat je zegt. Daarnaast staat ook nog steeds het foute adres op de factuur, ik heb dit zelf ook al een keer aangepast maar het lijkt er niet doorheen te komen.

 

Wat betreft de oplossing, bedankt alvast voor het aanmaken van de opdracht. Hopelijk zien we hier resultaat van op de volgende factuur. Ik zal het inderdaad melden mocht het toch weer niet kloppen, dan lijkt me de voorgestelde oplossing een prima alternatief, al hoop ik dat het origineel gewoon werkt, dat maakt het voor mij ook duidelijker.

 

Alvast een vraag voortbordurend op alle aanpassingen die zijn geweest om de problemen van de afgelopen tijd te repareren:

 

Komt de eindtermijn van mijn huidige abonnement nog overeen met de eindtermijn van mijn korting. Zodat als de korting afloop ik weer vrij kan kiezen of en welk abonnement ik wil?

 

Alvast bedankt voor de hulp!

Cecilia Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 4604Reacties
  • 957Oplossingen
  • 1284Likes

Hey @J.meertens

Oh gossie! Ik zie nu dat ik in mijn vorige reactie helemaal ben vergeten om te melden dat ik het factuuradres ook voor je had aangepast, haha! Ik was iets te fanatiek aan het typen over de factuur en korting zelf ^^

Wat betreft de einddatum van je contract. Het is goed dat je dat punt nog even aanhaalt, want deze stond nu ineens op 17 februari 2022. Dat is veroorzaakt door de onjuiste wijziging van je abonnement. Ik heb dit laten aanpassen naar 21 november 2021. 

J.meertens
topicstarter
Meedenker
  • 13Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Haha maakt niet uit hoor, beter iets doen en het vergeten te melden dan iets melden en het vergeten te doen 😉

 

Fijn, bedankt alvast 🙂

 

 

Uitgelicht topic