1
Vraag
2
Reacties
Jowi

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Binnenkort verhuizen; zijn 2 modems mogelijk?

Morgen wordt naast elektra en water, ook de Ziggo kabel naar mijn nieuwe woning getrokken. Het zal echter nog wel een maand of 2 duren voor ik echt kan verhuizen. Ik wil echter wel meteen internet in de nieuwe woning. o.a. voor een smartlock en instellen van bijv. NEST rookmelders etc. 

 

Nu weet ik dat Ziggo het signaal tijdens de overgangsperiode op beide lokaties aanbiedt, maar dan moet ik steeds mijn modem in het oude huis loskoppelen, meenemen, aansluiten in de nieuwe woning, hoop gedoe, mogelijk steeds een ander IP adres etc. 

 

Weet iemand of Ziggo ook een extra modem levert voor een nieuwbouwwoning? Zodat je tijdelijk 2 modems hebt op 2 lokaties?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Dat kan alleen met een abonnement op je nieuwe adres, dus een zonder korting die maandelijks opzegbaar is, deze dan bijvoorbeeld 1 maand laten lopen, dan opzeggen i.v.m. 1 maand opzeg termijn, en dan de verhuizing erin zetten op je oude klantnummer zodat je daarmee weer verder gaat op je nieuwe adres.

Bekijk in context

17 Reacties 17
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Dit wordt niet geleverd, je modem op en neer sjouwen gaat ook niet werken, als hij eenmaal geactiveerd is op het nieuwe adres gaat hij op het oude adres niet meer werken. misschien heeft iemand nog een andere oplossing voor je?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Dit gaat niet zoals @Tjeerd85 aangeeft,

Je behoud Ziggo op oude adres tot je het nieuwe doorgeeft, maar als die aansluiting nog niet goed is, dan kan je beste tot einde je oude adres gebruiken, wat je wel kan doen, is foto maken van de aansluiting en deze even hier plaatsen als het een oude AOP betreft kan Ziggo ervoor zorgen dat dat alvast in orde is en dat je als je gaat verhuizen je modem zonder probleem kan aansluiten. Meestal krijg je een herinnering einde voor 1 week je hem overzetten kan.

 

Maar Modem ontkoppelen zal niet werken je krijgt dan diverse IP adressen en dan blokkeert de boel.

 

Denk er even goed over na wat je kan en wilt doen en de tip van de AOP kan je zekers gebruiken.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Tjeerd85  schreef:

Dit wordt niet geleverd, je modem op en neer sjouwen gaat ook niet werken, als hij eenmaal geactiveerd is op het nieuwe adres gaat hij op het oude adres niet meer werken. misschien heeft iemand nog een andere oplossing voor je?


Enige oplossing is of Data blijven zitten of wachten tot de verhuizing, andere is er niet. Zoals je aan gaf 👍🏻

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

@Dave Wat is er onjuist? je signaal blijft actief tot de verhuizing, (vaak langer tot dat je fysiek op je oude adres wordt afgesloten), je modem registreert zich naar het verhuizen opnieuw op het netwerk, daarna werkt hij niet meer op het oude adres. Aangezien het hier om een nieuwe aansluiting gaat was ik er even vanuit gegaan dat het nieuwste AOP geplaatst wordt.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Tjeerd85  Als je gaat verhuizen dan wordt de gegevens ook in je Ziggo veranderd hele abonnement gaat mee naar het nieuwe adres en oude wordt afgesloten. Je kan niet modem aflkoppelen en dan weer aankoppelen want dan krijg je registratie, iedere keer, maar dat is ook onbeperkt. Zo gauw als je modem nieuw adres heeft is dat je aansluiting. Als de AOP in zijn woning voldoet aan de eisen kan ie best aansluiten, maar beste is eerst even kijken hoe dat ding eruit ziet, en of het niet een oud model is, tenzij nieuwbouw woning. Vandaar dat je niet op 2 locaties kan hebben en staat er ook op de site verhuizen geef het 2 weken van te voren door aan Ziggo zie ook Verhuizen 

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Dat was precies wat ik zei... Het zal aan de dag van de week liggen 😉

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Geeft niks, vragen staat altijd vrij 😉

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Nu weet ik dat Ziggo het signaal tijdens de overgangsperiode op beide lokaties aanbiedt, maar dan moet ik steeds mijn modem in het oude huis loskoppelen, meenemen, aansluiten in de nieuwe woning, hoop gedoe, mogelijk steeds een ander IP adres etc. "

 

Het Ziggo signaal zit op de coax aansluiting als die aangesloten is in de straatkast.

Als je binnen een bepaalde regio blijft, dan kan het werken om het modem te wisselen tussen de beide locaties en zal, vrijwel zeker weer hetzelfde IP adres krijgen of niet werken als het toch buiten de regio blijkt te zijn.

 

2 modems op hetzelfde abonnement op 2 locaties is niet mogelijk.

 

Het is misschien mogelijk om een tijdelijk internet abonnement te krijgen op je nieuwe locatie, maar dan apart afgesloten en zonder korting met maandelijkse opzegging, want dat is alleen mogelijk met een 12 maanden contract.

Een Ziggo moderator kan kijken wat er mogelijk is.

Een Ziggo moderator komt hier binnenkort langs om naar je probleem te kijken.

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

De TS schrijft: "Morgen wordt naast elektra en water, ook de Ziggo kabel naar mijn nieuwe woning getrokken."

Men mag dus aannemen dat het een nieuwbouwwoning betreft @Dave! en het AOP aan de huidige eisen zal (gaan) voldoen.

Jowi
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Het is inderdaad nieuwbouw. Overigens ben ik hier 3 jaar geleden komen wonen vanuit de randstad (andere regio dus), naar mijn huidige huurwoning (wat overigens ook nieuwbouw was) en ik weet zeker dat ik een aantal weken lang, tot de daadwerkelijke verhuizing, zowel in het oude als het nieuwe huis internet had. Ik heb een aantal keren mijn modem heen en weer gesleept als ik hier een dagje ah klussen was... toen ik eenmaal verhuist was is dat doorgegeven en is het oude adres afgesloten. 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Zo te lezen ben je al goed op weg geholpen @Jowi! Wat @Bert aangeeft klopt helemaal. Administratief kunnen we je verhuizing eerder doorvoeren dan dat je daadwerkelijk overgaat. Je hebt dan vanaf die administratieve verhuizing signaal op je nieuwe adres. 

Je blijft op je oude adres sowieso 30 dagen 'restsignaal' houden, vanaf het moment dat het administratief verhuisd is. In het verleden - en het komt soms nog voor - is er langer dan 30 dagen signaal aanwezig. We garanderen echter 30 dagen. Daarnaast is de regio ook afhankelijk, zoals werd opgemerkt. Het is dus proberen of deze truc werkt.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Vincent Is het ook mogelijk om nieuw tijdelijk een (niet actie) internet abonnement af te nemen op 1 van de 2 locaties, wat per maand is op te zeggen?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

waarom zou dat niet kunnen, tis toch dan maandelijks opzegbaar

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Dat kan zeker @Bert, de vraag hoe gewenst dat is! 

@Jowi, kan ik iets voor je doen ten aanzien van de verhuizing? 

Jowi
Topicstarter
Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Ik zou toch nog graag weten of ik in de overgangsperiode met 2 modems tegelijk kan werken; de huidige (Arris connectbox) op mijn oude adres, en een nieuwe of andere op het nieuwe adres? 

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Dat kan alleen met een abonnement op je nieuwe adres, dus een zonder korting die maandelijks opzegbaar is, deze dan bijvoorbeeld 1 maand laten lopen, dan opzeggen i.v.m. 1 maand opzeg termijn, en dan de verhuizing erin zetten op je oude klantnummer zodat je daarmee weer verder gaat op je nieuwe adres.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @Jowi 
Wat @Tjeerd85 zegt klopt als een bus. In dit geval zou je tijdelijk 2 contracten af moeten nemen om dit voor elkaar te krijgen. 
Mocht ik hierin iets voor je kunnen doen, dan hoor ik het graag. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic