Ik ben benaderd door een Ziggo-verkoper die aan huis abonnementen verkoopt. Ik had al een Ziggo-abonnement, maar mij werd verteld dat ik zou worden geüpgraded en geld zou besparen. Echter, in plaats daarvan kreeg ik een nieuw modem toegestuurd. Toen ik contact opnam met de klantenservice, werd mij verteld dat ik nu voor twee abonnementen moet betalen. Dit lijkt niet logisch, want ik kan maar één modem gebruiken.
Ik heb het gevoel dat op deze manier misbruik wordt gemaakt van oudere mensen om hen extra abonnementen te verkopen.
Het was mij heel duidelijk gemaakt dat ik Ziggo gewoon kon blijven gebruiken, zonder dat er sprake zou zijn van een dubbel abonnement. Toen ik de oude apparatuur terugstuurde, werd mij verteld dat mijn eerdere abonnement zou stoppen, maar dat ik tot die tijd voor beide abonnementen tegelijkertijd zou moeten betalen. Dit betekent dat ik nu voor twee abonnementen tegelijkertijd betaal.
Deze verkopers waren officieel door Ziggo aangesteld en gingen langs de deuren. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die dit is overkomen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Nee, je bent niet de enige en dat zal Ziggo ook altijd rechtzetten en diegene die dit uitvoeren erop aanspreken.
Een Ziggo forum medewerker komt hier binnen afzienbare tijd langs om naar je probleem te kijken en de nodige stappen te zetten.
Koop niet aan de deur of via de telefoon, maar neem rechtstreeks contact op met het betreffende bedrijf. Vaak is het te mooi om waar te zijn en dat blijkt dan ook later of de informatie klopt niet of is misleidend.
Een sticker van een paar euro bij de bel voorkomt dat je door (verkeerde) verkopers wordt lastig gevallen.
Deze hele bestelling had in de Ziggo systemen meteen een rode vlag moeten opleveren. Die modem had nooit verstuurd mogen worden zonder eerst met u contact op te nemen.
hi @Khan63,
Je hebt natuurlijk aan 1 abonnement wel voldoende. Uiteraard gaan we dit rechtzetten. Ik zie dat je "oude" abonnement stopgezet wordt per 24 oktober a.s., dit omdat je de apparatuur hebt geretourneerd. Ik ga die opzegging er nu eerst uithalen. Zodra dat gelukt is, gaan we het "oude" abonnement per direct opzeggen. Ik verwacht dit in de loop van komende week in orde te kunnen maken. Ik zal dan ook zorgen dat teveel in rekening gebrachte abonnementskosten worden vergoed, zodat je uiteindelijk niet dubbel betaalt.
@Garihd schreef:Deze hele bestelling had in de Ziggo systemen meteen een rode vlag moeten opleveren. Die modem had nooit verstuurd mogen worden zonder eerst met u contact op te nemen.
Even mezelf aanvullen als het door de administratie van Ziggo goed was afgehandeld was er inderdaad sprake van een upgrade en was er niets aan de hand.
De verkoper valt weinig te verwijten, dit is puur binnen Ziggo zelf verkeerd afgehandeld. Een tweede abonnement op hetzelfde adres kan in theorie alleen op een andere naam worden besteld. En zelfs dan moet dit op basis van de postcode en huisnummer niet mogelijk zijn.
Bedankt allemaal voor jullie hulp, en ja, ik zou het waarderen @Rikst . Ik maakte me zorgen over de dubbele kosten. Ik heb gebeld toen ik de e-mail voor het nieuwe modem ontving, maar mij werd verteld om te wachten, het nieuwe modem te gebruiken en het oude terug te sturen. Het klonk allemaal niet heel logisch voor mij, maar ik dacht dat dit was hoe het geregeld was.
@Rikst Bellen is niet inbegrepen in mijn abonnement, terwijl mij ook werd verteld dat dit er wel bij zou horen. Kunt u dit ook nakijken
Goedemorgen @Khan63
Ik heb nu het foutieve klantnummer beeindigd en de dubbele periode aan abonnementskosten vergoed. Daarover volgt dus nog een eindfactuur met de volledige berekening en dat bedrag maken we daarna naar je over.
Het nieuwe klantnummer, heb ik telefonie aan toegevoegd 🙂 Dit zal je vandaag bevestigd krijgen per e-mail.
Is hiermee alles verder voor jou opgelost?
@Jamyla @Rikst Ik zie dat het serienummer niet overeenkomt met het nummer dat ik thuis heb, vergeleken met wat er in Mijn Ziggo Apparaten staat. Kan ik dat serienummer als een privébericht naar de Ziggo Community sturen? Het nummer in Mijn Ziggo is het serienummer van de modem dat naar jullie is gestuurd.
@Khan63 het klopt dat je modem even offline ging. De wijziging van het abonnement had even een trigger van het modem nodig.
Herstart eens het modem om te testen hoe het hierna gaat.
Aan dit e-mailadres zie ik dat je het klantnummer hebt gekoppeld dat opgezegd wordt. Geen zorgen dus, je huidige modem blijft gewoon werken. Het klant nummer met 6 op het einde, dat is degene waarvan het modem ingeboekt is in het magazijn en stopgezet is.
Omdat je met het "verkeerde" klantnummer ingelogd bent, registreer het account met het klantnummer 8 op het einde met een ander e-mailadres. Mocht je geen ander e-mailadres hebben, dan kunnen we deze vrijgeven. Laat het me dan weten.
Het internet werkt nog steeds niet. Ik heb gebeld en er werd mij verteld dat het vandaag op een gegeven moment zou gaan werken. Er werd ook gezegd dat het nieuwe modem geactiveerd zal worden. Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen.
Nog steeds niet, dat is niet fijn. Daarom heb ik gelijk je modem gecheckt en zie dat je modem net weer online is gekomen. Werkt het allemaal weer zoals het hoort?
Het werkt weer.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.