HBO Max app vanaf nu beschikbaar bij Ziggo
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Ik heb op 28-04 mijn abbonement opgezegd, hiervan bevestiging gekregen dat per 28 Mei mijn abbonement eindigt, nu kreeg ik daarna een automatische incasso voor 1 t/m 31 mei (wat dus al teveel is, maar goed dat zou nog kunnen). Echter tot mijn grote verbazing krijg ik ook nog een rekening over de maand Juni. Deze heb ik natuurlijk teruggedraaid omdat de opzegging al verwerkt is (apparatuur is ook al teruggestuurd naar ziggo). Bel ik vervolgens met de klantenservice en dan krijg ik vrolijk te horen dat ik die toch moet betalen omdat het systeem dat wil en dat ze daar niets aan kunnen doen. Als ik iemand wil spreken die er dan wel iets aan kan doen is dat niet mogelijk.
Hoe kan het dat het "systeem" een rekening stuurt over een periode waarover er geen contract is en dat er nog gedreigd wordt met een deurwaarder ook, je hebt geen poot om op te staan??
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik zie dat de incasso geweigerd is. En dat is prima, want het wordt verrekend. Het kan wel zijn dat er een herinnering komt (automatische actie na een terugstorting), maar er zullen geen verdere stappen ondernomen worden uiteindelijk.
De dag van de opzegging lag na het aanmaken van de factuur. Ik snap dat dit voor jou niet zo te zien is als gekruist, maar het is dus wel hoe het gegaan is. Maar het komt helemaal goed, hoor! Echt :-). Het kleine restant van 28 tot en met 31 mei ontvang je ook nog van ons terug.
Dit komt omdat de abonnementskosten vooruit in rekening worden gebracht, zoals je kunt lezen op https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/factuur/uitleg. Ook bij je nieuwe provider krijg je hiermee te maken. Het vragen naar iemand die hier wel iets aan kan doen heeft daarom ook echt geen enkele zin.
Je ontvangt vanzelf binnen enkele weken een eindfactuur waarop een verrekening plaatsvindt. De teveel vooruitbetaalde abonnementskosten worden automatisch gecorrigeerd. Het tegoed wordt vervolgens overgemaakt naar het rekeningnummer dat bij Ziggo bekend is. Het komt dus allemaal goed! 🙂
Vergeet niet om de apparatuur van Ziggo terug te sturen. En vraag aan de balie van het postloket om een verzendbewijs!
Hallo,
Gelukkig zijn er op dit forum Ziggo moderators aanwezig en zij kunnen dit voor u rechtzetten!
De Ziggo mods komen bijna iedere werkdag langs in ieder topic. Dus even wachten....
Ja dat klopt inderdaad, daarom snap ik dat de rekening over mei nog een volledige is, maar dat er nog een factuur gestuurd wordt na verwerking van de opzegging (dozen voor het terugsturen van de apparatuur waren al ontvangen) over een periode waarvan niet 1 dag nog een contract aanwezig was, dat vind ik wel vreemd, nog vreemder is dat de klantenservice dat prima kan bevestigen maar er vervolgens totaal niets mee kan en me ook niet kan doorverwijzen naar iemand die dat wel eventueel kan.
Ik hoop het 🙂 zou zonde zijn als ik allerlei onterecht gedoe met een deurwaarder krijg waar dan ook nog kosten aan hangen (ongeacht of ik die moet betalen of Ziggo)
@maddog_rvo Ik snap je hoor, maar hoe gek het ook klinkt, zo is het systeem opgezet 🙂 Ook een moderator kan hier niets in betekenen. En een deurwaarder staat niet zo snel op je stoep hoor. Dat gebeurt pas na enkele maanden. Het komt echt goed.
Hey @maddog_rvo.
Ja, dit is een beetje een gekke situatie. Gelukkig klopt wat @Pineapple zegt helemaal! Hier heeft de boel elkaar precies gekruist. Het aanmaken van de factuur is al een tijdje voor de daadwerkelijke factuurdatum klaar. Het abonnement is goed opgezegd en de verrekening vindt spoedig plaats!
Hey @Lycke ,
Probleem is dat ik die maand Juni niet wil betalen (heb de incasso dan ook terug gedraaid) omdat hiervoor geen enkele grondslag is, een opmerking dat het systeem zo werkt is prima, maar er moet dan ook iemand zijn die het systeem daarin kan overrulen. Ik heb namelijk eerder met dit soort zaken te maken gehad en toen had ik een partij die dit dus niet verrekende en ik mijn geld gewoon kwijt was. Ik zeg niet dat Ziggo dit doet, maar ik wil om die reden dus geen onterechte factuur betalen. Nu wordt er ondanks dat het een onterechte factuur is, wel gedreigd met een incassobureau en allerlei extra kosten (incasso kosten, afsluitkosten enz).
Overigens heeft de boel elkaar niet echt gekruist, de opzegging heb ik namelijk al op 28 april gedaan en die was al verwerkt, ik had de dozen om alles terug te sturen al liggen voordat de factuur binnen kwam
Ik zie dat de incasso geweigerd is. En dat is prima, want het wordt verrekend. Het kan wel zijn dat er een herinnering komt (automatische actie na een terugstorting), maar er zullen geen verdere stappen ondernomen worden uiteindelijk.
De dag van de opzegging lag na het aanmaken van de factuur. Ik snap dat dit voor jou niet zo te zien is als gekruist, maar het is dus wel hoe het gegaan is. Maar het komt helemaal goed, hoor! Echt :-). Het kleine restant van 28 tot en met 31 mei ontvang je ook nog van ons terug.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Vanaf 21 februari heb je via de Mediabox Next en de Next Mini toegang tot de streamingsdienst van HBO Max. Hier binge je onder andere de nieuwste hitserie The Last of Us, White House Plumbers of de mo...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.