Vraag
Reacties
Oplossing
Shilka
Level 9

Betaalinformatielijn vraagt om niet bestaand volgnummer

Ik heb jullie betaalinformatielijn ( 0800-2233444) gebeld voor betaal informatie.
Eerst wordt om mijn klantnummer gevraagd, en dat toets ik dan in. Vervolgens wordt om een 'volgnummer' gevraagd, er word vermeld dit zou boven aan de factuur moeten staan. Bovenaan mijn factuur staan echter alleen een klantnummer, factuurnummer, factuurdatum en vervaldatum. Geen enkele vermelding van een volgnummer waar dan ook op de factuur, niet bovenaan of ergens anders. Hoe nu verder?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marianne
Community Developer
Community Developer
Hi, ik heb je gegevens erbij gepakt en zie inderdaad op de factuur dit er niet meer bij staan. In het interne systeem wordt dit wel altijd zo aangeduid, daar was ik dus vanuit gegaan. In jouw geval is het volgnummer 2. Dit heeft te maken met een interne wijziging die we jaren geleden in ons systeem hebben gedaan, waardoor we klantnummers overhevelden naar een ander systeem en het nodig was om er een volgnummer achter te hangen(dit verhaal kan ik nog langer maken, maar daar komt het op neer 😉 ).

Bekijk in context

0 Kudos
9 Reacties 9
Willem-A
Level 1
Dit is een klanten-helpen-klanten site en dit met dus even door een moderator worden opgepakt. Ik zal hierbij vragen of Anne H Ziggo er even naar kan kijken. Even afwachten dus.
0 Kudos
AlexHelpt
Level 16
Al eens geprobeerd met het factuurnummer?
0 Kudos
Marianne
Community Developer
Community Developer
Hi Shilka, goede vraag! En ook terecht opgemerkt dat je dit niet makkelijk terugziet als 'volgnummer' op je factuur. Het volgnummer vind je terug achter je klantnummer. Dit ziet er als volgt uit: xxxxxxx-1 of xxxxxxx-2. Met het volgnummer bedoelen ze dus het getal wat er achter staat. Mocht je nog met vragen zitten over je factuur en/of betalingen, stuur mij dan even een privébericht. Dan geef ik je daar wat meer info over.
0 Kudos
Shilka
Level 9
Topicstarter
Marianne Ziggo Helaas staat er geen volgnummer achter mijn klantnummer. Mijn klantnummer ziet er uit als xxxxxx . Oftewel 6 cijfers, zonder iets er achter geplaatst (geen streepje met getal). Ik heb geen volgnummer dus?
0 Kudos
AlexHelpt
Level 16
Achter het factuurnummer bedoelt Marianne Ziggo volgens mij
0 Kudos
Marianne
Community Developer
Community Developer
Hi, ik heb je gegevens erbij gepakt en zie inderdaad op de factuur dit er niet meer bij staan. In het interne systeem wordt dit wel altijd zo aangeduid, daar was ik dus vanuit gegaan. In jouw geval is het volgnummer 2. Dit heeft te maken met een interne wijziging die we jaren geleden in ons systeem hebben gedaan, waardoor we klantnummers overhevelden naar een ander systeem en het nodig was om er een volgnummer achter te hangen(dit verhaal kan ik nog langer maken, maar daar komt het op neer 😉 ).
0 Kudos
Shilka
Level 9
Topicstarter
OK dan! Misschien moet de betaal informatielijn dan nog wel even aangepast worden omdat deze om een nummer vraagt dat dus door de klant niet meer te zien is? Ben benieuwd hoe jullie dat gaan oplossen. 😄

Bedankt voor je antwoord en een fijne dag nog 🙂
0 Kudos
Marianne
Community Developer
Community Developer
Dat is een hele goede tip, Shilka! Het lijkt mij dat meer klanten hier tegenaan lopen. Ik ga deze feedback doorgeven, zodat de factuur óf de betaalinformatielijn wat makkelijker wordt 😉
0 Kudos
jhpbex
Level 2

Hallo, inmiddels is het oktober 2022 en wordt er nog steeds om je volgnummer gevraagd!! Er wordt niet aangegeven dat dat het nummer is die achter het factuurnummer staat. Mijn verbinding werd verbroken omdat ik het volgnummer niet kon vinden. Lijkt me niet echt functioneel hoe het nu werkt. Even de automatische boodschap aanpassen en klaar is kees! Dat hoeft toch niet zo moeilijke te zijn. Tenminste als je klanten niet wilt frustreren als ze contact met jullie opnemen. 

 

0 Kudos