Een tijdje terug heb ik dit al eens gemeld hier, ik wilde een tv pakket bestellen maar ik kon in Mijn Ziggo geen datum kiezen eerder dan een maand later.
Nu kreeg ik vandaag een mail van Ziggo voor gratis een jaar Film 1 (ik heb de vorige keer voor TV Zenders Plus gekozen 😉) Dus dacht ik van ik pak nu een jaar gratis Film 1. Ik ben ook Nederlander he...
De ingangsdatum staat op 09-02-2025 en is niet te vervroegen. Ik heb nu wel de bestelling geplaatst maar moet ik nu echt een maand wachten? Dit kan toch niet? 😯
Wil jij een wijziging doorvoeren in je abonnement en krijg je het in Mijn Ziggo niet voor elkaar? Onze collega’s helpen je graag verder!
Samengevat:
Een bestelling bij het abonnement is bijna altijd per direct mogelijk, zolang er geen opzegging onderdeel uitmaakt van deze bestelling. Jij kan alleen een bestelling over een maand doen; het systeem lijkt onterecht uit te gaan van een opzegging waardoor hij rekening houdt met een maand opzegtermijn.
We zijn actief op zoek naar meer voorbeelden hiervan; laat in een reactie weten wat je probeert te bestellen en bij voorkeur met een screenshot waarop duidelijk wordt dat het pas over een maand kan.
**Reactie aangepast met meest recente informatie**
Hi @Navigatortje ,
Wat gek dat je opnieuw tegen die euvel aanloopt. En extra ironisch dat zelfs in de bevestigingsmail hiervan "Begin vandaag al met genieten!" staat 😅
Voor de duidelijkheid: Dergelijke bestellingen kunnen in een normale situatie direct in orde gemaakt worden. Waarom dat nu bij jou niet het geval is, weet ik (nog) niet zeker. Het lijkt erop dat het systeem de aanvraag niet als simpele 'toevoeging' ziet, maar een wijziging in het abonnement, waardoor er standaard een maand (opzeg)termijn wordt meegenomen.
Gezien dit inmiddels de derde keer is dat het bij jou gebeurt, vermoed ik dat dat iets is in de achterliggende systemen, specifiek bij jouw abonnement-configuratie. Bij andere aanvragen gaat het voor zover bekend wel goed namelijk. Ik ga het intern aankaarten, maar durf niet te zeggen hoe (snel) dit opgelost kan worden. Wat gelukkig wel snel opgelost kan worden is Film 1, ik heb de ingangsdatum naar vandaag verplaatst 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Alex ik heb viaplay buiten Ziggo om, maar heb het toch even getest voor je, en zie dan wederom een maand verder verschijnen:
Dank voor je snelle reactie en test! In jouw situatie lijkt het wel weer iets anders te liggen, want we zien in ieder geval de oorzaak op je screenshot: Het systeem wil hier je Extra TV-pakket SkyShowtime opzeggen en neemt daar een maand opzegtermijn voor in acht. Waarom dit hier (ik neem aan automatisch) gebeurt is dan weer niet helemaal duidelijk.
Hi @Navigatortje - Ik zie dat het onderzoek is gesloten omdat de conclusie was dat het een combinatie-order betrof (waarbij dus ook een opzegging werd doorgevoerd, en daarom een maand opzegtermijn wordt gehanteerd), maar volgens mij hadden we samen al geconcludeerd dat dat bij jou niet het geval was. Voordat ik dit opnieuw escaleer, wil je voor de zekerheid kijken of het nog steeds speelt?
Hoi @Alex het speelt nog steeds.
Ik las laatst dat Viaplay voornemens is om een linear tv kanaal te starten waarvoor een abonnement nodig is. Dus ik dacht laat ik even kijken of het opgelost is. Helaas niet ..
@Navigatortje Opmerkelijk dat het nog steeds speelt en Viaplay nog steeds een maand later pas wordt geactiveerd. Ik breng het opnieuw onder de aandacht en verwijs naar het eerdere ticket.
Het lineaire kanaal wordt overigens alleen beschikbaar bij Odido en Delta. Wil je alsnog Viaplay via ons bestellen of doe je het via henzelf?
@Vincent Dat ik Viaplay noemde was alleen een voorbeeld. Stel dat ik het zou willen afsluiten als het lineaire kanaal via Ziggo wordt aangeboden dan zou ik tegen het bekende probleem aanlopen...
Ik houd ook medianieuws bij en Ziggo schijnt nog in onderhandeling te zijn... maar dit even terzijde.
Hi @Navigatortje - Helaas nog steeds geen witte rook, we lopen overal vast. Ervan uitgaande dat het een bepaalde configuratie is dit dit veroorzaakt, had ik ook de hoop dat we inmiddels meer voorbeelden hadden, maar helaas. We geven uiteraard niet op en houden je op de hoogte.
Vanmiddag kon ik mijn internetsnelheid aanpassen naar Wifi Middel, scheelt toch 6 euro per maand 🙂
400 Mbit vind ik snel genoeg.
Ik zag nu wel de ingangsdatum nu wel goed staan maar het modem is nog niet gereset. Ik ben toch bang dat de order is blijven hangen?
De wijziging is inmiddels doorgevoerd
Hi @Navigatortje - Alles ziet er ook aan deze kant goed uit, dus de order is inderdaad goed doorgelopen. Top dat je ook (eindelijk) een directe leverdatum kon selecteren dit keer. Ik zie nog geen update aan onze kant, maar mogelijk is er toch iets gevonden en opgelost 🙂
@Alex ik denk van laat ik eens testen met een bestelling van een extra zenderpakket
Maar hier zie ik dan weer dat de ingangsdatum een maand verder ligt...🤔
Weer terug bij af dus 😞 Wat ontzettend gek ook dat het dus niet gebeurt bij een (volledige) pakketswijziging. Ik had verwacht dat het van toepassing was op elke wijziging. Zoals gezegd loopt het onderzoek aan onze kant nog, specifiek gericht op de voorbeelden van de zenderpakketten. Dank voor de updates!
Hi @Navigatortje - Ze hebben iets gevonden wat dit vermoedelijk veroorzaakt, maar het is een extreem niche probleem wat erg moeilijk op te lossen valt. Op korte termijn vrees ik dus dat we niets hoeven te verwachten, wat wellicht ook geen grote verrassing is gezien hoe lang je hier al mee loopt. Ik laat het topic vooralsnog open, zowel voor ons/jou als voor eventuele nieuwe melders. En als je in de tussentijd een zenderpakket wil bestellen, dan zitten we uiteraard voor je klaar. Ik heb voor de zekerheid ook een chatbutton toegevoegd aan het topic.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.