Beperkt internet bij tv only?

Mijn schoonmoeder van 85 heeft een tv start pakket met telefonie en internet start. Aangezien ze zelf met dat internet helemaal niets doet, zou ik voor haar willen downgraden naar alleen tv en bellen. 

Het staat mij bij, dat je vroeger bij het alleen bellen-pakket toch ook internettoegang kreeg met een heel beperkte downloadsnelheid. Iets van 10 mbit of zo. Dit zou dan handig zijn voor die ene keer dat er een kleinkind zonder onbeperkte databundel op zijn/haar mobieltje langskomt. 

Weten jullie of dat nog steeds het geval is? 

rowicom
Raadgever
  • 89Reacties
  • 2Oplossingen
  • 57Likes
6 Reacties 6

Ik vermoed dat je dit via de ziggo sites niet actief aangeboden voordeel pakket bedoelt.

https://www.internetten.nl/internet-en-tv/ziggo/voordeelpakket-internet-25mbps-en-tv-start-12maanden...

Ik vind ook nog deze blijkbaar zonder internet toegang, ik wist niet eens dat dit bestaat.

https://www.ziggo.nl/bellen/vast-bellen

RoWi.
Expert
Expert
  • 4528Reacties
  • 189Oplossingen
  • 1095Likes

Goedemorgen @rowicom 
Wat fijn dat in deze tijden jij je moeder wil helpen zodat zij een passend abonnement in huis heeft en niets teveel betaalt.
Vroeger, bestond er inderdaad een vast Bellen abonnement met een basis toegang internet abonnement. Helaas, zijn deze abonnementen niet meer beschikbaar.
In dit geval zijn er dus 2 opties, het Internet Start abonnement zoals je moeder nu al afneemt of opzeggen van Internet en enkel Vast bellen en Kabel TV behouden. Maar, er bestaan helaas geen pakketten met Digitale TV én Bellen. 
Wil jouw moeder dus wel Digitale TV en Bellen behouden? Dan voldoet haar huidige pakket aan ons aanbod hierin.

Jamyla Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 824Reacties
  • 91Oplossingen
  • 141Likes

Hoi Jamyla, dank voor je bericht. 

Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Als ze Kabel TV met Vast Bellen neemt, dan heeft ze toch ook digitale televisie? Dingen als Replay TV en Startover doet ze toch niet. Het is alleen lineair tv kijken wat ze doet.

Dan moet het internet maar vervallen; zij doet daar zelf niets mee en mensen die op bezoek komen hebben toch tegenwoordig allemaal een flat-fee 4G bundel...

rowicom
topicstarter
Raadgever
  • 89Reacties
  • 2Oplossingen
  • 57Likes

Misschien was het niet helemaal duidelijk @rowicom
Maar zoals jij nu aangeeft heeft ze een TV Start pakket. Dat betekent dat ze 70 zenders inclusief HD kanalen ontvangt via een CI+ of Mediabox. Dit is met Kabel TV niet mogelijk. 
Alle opties en zenders die ze wel kan ontvangen met enkel Kabel TV vind je op deze pagina

Jamyla Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 824Reacties
  • 91Oplossingen
  • 141Likes

Oh, bedoel je dat Jamyla. Nou maar dat kabel-tv is voldoende hoor. Ze heeft een tv met ingebouwde decoder, dus dan ziet ze NPO 1,2,3 in HD en de rest in SD. Geen gedoe met CI+ of mediabox. Ze kijkt behalve NPO 1,2,3 alleen nog RTL4 en SBS6. Meer niet. Ik ook niet overigens  😉

Trouwens, die combinatie van tv en mediabox is voor heel veel echt oude mensen niet te snappen hoor. Ik heb in het verleden haar tv op de ab van de mediabox geprogrammeerd en dan belde ze op, dat ze niet meer van zender kon wisselen. Bleek ze per ongeluk op de knop TV op de afstandsbediening gedrukt te hebben, waardoor de mediabox niet meer op kanaalwisseling reageerde. En ik kom vaker bij oude mensen die daar geen zak van snappen. 

Gewoon een CI+ kaart voor die mensen of, nog makkelijker èn goedkoper, een redelijk recente tv met ingebouwde decoder, waar je dus NPO in HD kijkt en de rest in SD. Op SD is het beeld bijna net zo mooi als op SD, die oudjes zien het verschil niet. En het scheelt in de kosten per maand.
Maar: dank je voor de uitleg hoor!

rowicom
topicstarter
Raadgever
  • 89Reacties
  • 2Oplossingen
  • 57Likes

Begrijp ik ook wel hoor. Zelf herken ik mijn oma hierin, die ook in paniek kan opbellen omdat ze geen zenders te zien krijgt. 
Een CI+ module is in de meeste pakketten gewoon een optie. Fijn dat je voor nu voldoende weet en verder aan de slag kan.
Wens je een fijne dag toe.🌻

Jamyla Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 824Reacties
  • 91Oplossingen
  • 141Likes

Uitgelicht topic