1
Vraag
2
Reageer en help mee
RKarman

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Beloofde Ajax shirt nooit ontvangen

Hallo,

ik ben sinds een paar maanden nieuw bij Ziggo. Ik heb de overstap gemaakt binnen de actie waarbij je een Ajax shirt zou krijgen. Leuk voor mijn zoontje. Hij heeft enthousiast gekozen voor de Ajax 3rd presentation top 2022-2023. Aanvraag ging via Claimjecadeau.nl.  Na de bevestiging van mijn aanvraag kreeg ik bericht dat ik binnen 6 weken het shirt zou ontvangen. Na verloop van tijd toch maar eens gemaild naar info@claimjecadeau.nl. Ik kreeg direct een bericht dat ik binnen twee werkdagen een reactie zou krijgen. Helaas hoorde ik niks. Maar eens met hen gebeld. Daar wordt aangegeven dat zij wel helpen met de claim, maar niet met de werkelijke levering. Daarvoor moet ik mailen naar hetzelfde adres. Dat heb ik weer gedaan. Weer geen reactie buiten het automatische bericht van twee dagen. Dit heb ik een paar keer herhaald en inmiddels zijn we 8 weken verder. Ik heb weer gebeld met claimjecadeau en de medewerker blijft verwijzen naar het mailadres. Als ik aangeef dat niemand reageert hebben ze het lef om te vragen of ik wel het goede adres gebruik en dat zij dit nog nooit hebben meegemaakt. Uiteindelijk geeft de medewerker aan dat ik dan pech heb en waarschijnlijk mijn cadeau nooit ga ontvangen. Dat is toch wel de druppel. Ik weet dat zij los staan van Ziggo, maar ik weet ook dat zij een beloning krijgen van Ziggo voor nieuwe klanten. Ik hoop dat ik via deze commmunity verder kan komen.

Met vriendelijke groet,

René Karman

18 Reacties 18
Pasi

Level 18
  • 8075Posts
  • 446Oplossingen
  • 4254Likes

Hallo,

welkom op dit openbaar klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators doordeweeks vaak binnen 3 werkdagen langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png voor hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u beslist beter kunnen helpen dan de Helpdesk.

Als u wilt dat een Ziggo mod direct met uw vraag/probleem bezig kan, zet dan uw postcode en huisnummer in uw Ziggo profiel ( alleen zichtbaar voor Ziggo ), zodat de moderator direct uw gegevens kan achterhalen.

Maar ik verwacht, dat het gratis Ajax t-shirt van ClaimJeCadeau moet komen en dat is een geheel ander bedrijf dan Ziggo. Vooral ook, omdat zij weer verwijzen naar info@claimjecadeau.nl, wat een email adres is van hetzelfde bedrijf.
Ik heb werkelijk geen idee of Ziggo u een Ajax t-shirt cadeau kan doen ( als coulance voor een fout van een ander bedrijf ), maar ik verwacht het niet.

Ps. Aangezien uw bijlagen door iedereen te zien zijn, is het misschien verstandig deze te verwijderen, aangezien er toch privé informatie in staat. U kan uw logje aanpassen d.m.v.

Bewerken.png

RKarman
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank Pasi. Ik twijfelde al over de bijlagen. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9348Posts
  • 570Oplossingen
  • 2432Likes

IMG_5122.jpeg

zo te zien heb je het abonnement afgesloten via een actie website wat los van Ziggo staat,

het beste kun je even bellen naar 020-2205241

RKarman
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor het meedenken.

Het staat wel en niet los van Ziggo. Niet omdat het contract bij dit bedrijf start. Wel omdat zij van Ziggo een beloning krijgen voor het aanmelden van nieuwe klanten. Vanuit deze afspraak kan Ziggo druk uitoefenen. Uiteindelijk blijft het wel/niet leveren van dit shirt wel aan het contract hangen. Het is een soort smet op mijn nieuwe abonnement. Bedankt voor het nummer, maar dat heb ik al meerdere keren gebeld. Zij willen wel helpen met afsluiten contract en claimen cadeau. Maar als cadeau niet wordt geleverd komt dat door een andere afdeling waar zij geen contact mee hebben. Dan moet je weer naar hetzelfde mailadres mailen. En daar wordt volgens hen altijd snel gereageerd......

MR_CHIP

Level 18
  • 9439Posts
  • 119Oplossingen
  • 3241Likes

helaas is ziggo hierin geen partij

Pasi

Level 18
  • 8075Posts
  • 446Oplossingen
  • 4254Likes

@RKarman  schreef:

....Zij willen wel helpen met afsluiten contract en claimen cadeau. Maar als cadeau niet wordt geleverd komt dat door een andere afdeling waar zij geen contact mee hebben. Dan moet je weer naar hetzelfde mailadres mailen. En daar wordt volgens hen altijd snel gereageerd......

Zo'n bedrijf als ClaimJeCadeau, leeft natuurlijk van de provisie/commissie die ze krijgen voor het aanmelden van een nieuwe klant, want dat is vaak de enige inkomsten van zo'n bedrijf. Het cadeau is alleen maar een lokkertje voor de klant en is een kostenpost voor het bedrijf, wat het natuurlijk liever niet uitgeeft.

Als ik zelf even Google en daarna op de Ajax website uitkom, dan zie ik dat een origineel t-shirts minimaal €75,- ( 😱 ) kosten. Zoveel zal ClaimJeCadeau niet aan provisie opstrijken ( verwacht ik ), dus vanuit dat oogpunt is het niet verrassend dat dát cadeau niet geleverd wordt.

U zou ClaimJeCadeau natuurlijk nog een keer kunnen bellen en na het klagen dat u geen cadeau hebt ontvangen, ook kunnen aangeven dat u hiervan een melding hebt gemaakt op het Ziggo forum.

Waardoor alle forums bezoekers nu kunnen lezen, dat ClaimJeCadeau wel geld aan klanten wil verdienen, maar het beloofde cadeau niet wil/kan leveren.

RKarman
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Vandaag een reactie gekregen van claimjecadeau. Zonder aanhef en zonder ondertekening. Boodschap; Ajax gaat contact met mij opnemen om een alternatief te bespreken :). Het wordt steeds mooier. Ik wacht nog op een reactie van Ziggo. Na telefonisch contact gaven zij aan dat ik deze klacht hier moest delen en dat een Ziggo mod dan ook zou meedenken. 

MR_CHIP

Level 18
  • 9439Posts
  • 119Oplossingen
  • 3241Likes

wat zou ziggo zijn rol hierin zijn , niks

Gio2903

Level 16
  • 2296Posts
  • 118Oplossingen
  • 1545Likes

snap dat zoiets vervelend is, maar dit soort dingen lopen nou eenmaal compleet buiten ziggo om, zij gaan hier dus niets in kunnen betekenen

Pasi

Level 18
  • 8075Posts
  • 446Oplossingen
  • 4254Likes

"...Na telefonisch contact gaven zij aan dat ik deze klacht hier moest delen..."

Op alles, waarop de Ziggo helpdesk medewerker geen antwoord heeft, is het antwoord : vraagt u het maar op het forum...

Maar iemand die een beetje doordenkt, kan zelf bedenken dat Ziggo hier niets mee te maken heeft en dat ClaimJeCadeau in feite de zaak bedondert.

Pasi

Level 18
  • 8075Posts
  • 446Oplossingen
  • 4254Likes

"...Vandaag een reactie gekregen van claimjecadeau. Zonder aanhef en zonder ondertekening. Boodschap; Ajax gaat contact met mij opnemen om een alternatief te bespreken..."

Dat zou een oplossing kunnen zijn. Maar ik vrees dat ClaimJeCadeau u weer met een kluitje het riet instuurt en nu probeert om Ajax als boosdoener naar voren te schuiven ( en zo opnieuw probeert om zich achter een ander te verbergen ) ...

RKarman
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik vrees het ook. We gaan het zien. Er gebeurd in ieder geval wel wat op de achtergrond want claim je cadeau reageert nu wel. Zonder oplossing natuurlijk. Ik lees hierboven meerder keren dat Ziggo hier helemaal buiten staat. Dat klopt niet en dat geeft Ziggo zelf ook toe. Zij belonen claim je cadeau voor nieuwe klanten. Zij geven ook aan dat claim je cadeau hun deel van de overeenkomst na moet komen. Maar of zij voldoende druk kunnen en willen uitoefenen......

MR_CHIP

Level 18
  • 9439Posts
  • 119Oplossingen
  • 3241Likes

waar geeft ziggo dat toe lees dat nergens

RKarman
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dat kan je ook nergens lezen. Dat hoorde ik in mijn telefonisch gesprek met klantenservice Ziggo. Maar is ook een beetje logisch redeneren. Bedrijf A werft klanten voor bedrijf Z. Bedrijf Z betaalt bedrijf A daarvoor. Het is namelijk geen vrijwilligerswerk. Als bedrijf A bij de werving korting/cadeau/bijzondere voorwaarden etc belooft aan klanten en deze belofte niet nakomt, gaat ook bedrijf Z dit merken. Al is het via klanten die een klacht  indienen. Zeker bedrijf Z heeft een belang bij tevreden nieuwe klanten. Bedrijf A krijgt er alleen last van wanneer bedrijf Z niet meer samen wil werken.

MR_CHIP

Level 18
  • 9439Posts
  • 119Oplossingen
  • 3241Likes

mij lijkt het beste dan als moderators hier niet reageren

aangezien je tussendoor ook belt en er dan eventueel meerdere mensen door elkaar kunnen werken

Pasi

Level 18
  • 8075Posts
  • 446Oplossingen
  • 4254Likes

@RKarman  schreef:

...Dat hoorde ik in mijn telefonisch gesprek met klantenservice Ziggo...

Nu wil ik niet alle Ziggo helpdesk medewerkers over één kam scheren, maar ..... er wordt regelmatig onzin verkocht door een Ziggo's helpdesk medewerkers.

Dat ClaimJeCadeau provisie/commissie van Ziggo krijgt voor ieder aangeleverde klant, zal best, want dát zal het verdienmodel van CJC zijn. Het beloofde cadeau is CJC's lokkertje, om makkelijk klanten te vinden. Maar ... dat cadeau is ook een grote kostenpost voor CJC en ieder niet uitgeleverd cadeau is 100% winst.

Een officieel Ajax t-shirt kost €75,- en ik verwacht eigenlijk niet dat CJC zoveel provisie/commissie van Ziggo krijgt voor 1 klant ! De reden dus om het cadeau dan maar weg te laten en ook de reden om daarna niet al te veel tijd ( = geld ) aan klagende klanten te besteden.

Ziggo zal het echt worst zijn. Zij betaald CJC voor de geleverde diensten en steekt misschien af en toe een vingertje op, dat CJC zich wel aan de overeenkomst en aan de wet moet houden. Meer hoeft Ziggo niet te doen en zal ze ook niet doen.

Samenvatting : helaas pindakaas en bedrijven als CJC niet geloven en daar ver vandaan blijven !

RKarman
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dank voor al het meedenken. Nog één toevoeging aan de samenvatting: en aan het eind van het contract direct overstappen naar een andere provider. 

tot ziens.

Gio2903

Level 16
  • 2296Posts
  • 118Oplossingen
  • 1545Likes

dat je je laat lokken door een t-shirt, oke. maar feit blijft dat ziggo er niks aan kan doen dat een andere partij niet levert wat ze beloven. sterkte nog de komende 40 weken bij ziggo

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic