1
Vraag
2
Reacties
Wlmpie

Level 11
Expert
  • 514Posts
  • 11Oplossingen
  • 161Likes

Bedenktijd na opzegging abonnement ivm overstap op glasvezel zonder overstapservice

Bij ons in de wijk is onlangs glasvezel aangelegd en omdat mijn ziggo modem af en toe bleef uitvallen (dhcpv4 en telefoon) heb ik besloten om over te stappen op glasvezel. Dat kan vooralsnog alleen via T-mobile. Ik had liever Freedom internet genomen maar "Open" Dutch Fiber is vooralsnog niet open voor anderen dan T-Mobile.

Ik weet dat T-Mobile een "budget" provider is, dus mijn verwachtingen zijn beperkt, maar Ziggo is i.i.g. in modemkwaliteit ook een "budget" provider, maar in prijs is Ziggo een premium provider.

Bij nieuwe glasvezel doet T-Mobile echter niet aan de overstapservice. Daar hebben ze allemaal flauwe smoesjes voor, maar vermoedelijk leggen ze het risico van een mislukte aansluiting liever bij de klant.

Ik wil niet zonder internet en vaste telefoon komen te zitten, maar ook niet heel lang dubbel betalen.

Als ik mijn Ziggo abonnement opzeg heb ik 30 dagen opzegtermijn. Kan ik gedurende die opzegtermijn deze nog annuleren? en tot welk moment kan dat.

Ik krijg 4 januari glasvezel en wil in ieder geval enkele dagen ook nog Ziggo internet hebben.

Maar zou ik bij een mislukking van de aansluiting op 4 januari de opzegging nog kunnen annuleren? en hoeveel dagen voor definitieve afsluiting moet dat?

Verder is het een beetje jammer dat ik afgelopen weekend een brief kreeg dat Ziggo over twee weken een nieuw modem gaat leveren dan was ik misschien wel helemaal niet overgestapt. Maar goed, nu kan ik de laatste twee weken van december dat nieuwe modem nog uitproberen en als dat goed werkt dan kom ik volgend jaar misschien wel weer terug. Jaarlijks overstappen en dan steeds profiteren van de bijbehorende kortingen voor nieuwe klanten klinkt best aantrekkelijk. Dit willen de providers natuurlijk niet, maar roepen ze zelf over zich af door hun bestaande klanten de hoofdprijs te laten betalen.

Leve de concurrentie, nu ook nog concurrentie op kwaliteit graag. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Tjeerd85

Level 10
Expert
  • 389Posts
  • 39Oplossingen
  • 201Likes

Je kan tot een aantal dagen voor de actuele annulering hem vaak nog annuleren. dus als je hem bijvoorbeeld op de 11e zet zit je ruim zat. 

Anders is er vast iets van een heractivatie van je abonnement mogelijk, alleen kan ik me ook voorstellen dat hier wel tijd overheen gaat.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Tjeerd85

Level 10
Expert
  • 389Posts
  • 39Oplossingen
  • 201Likes

Je kan tot een aantal dagen voor de actuele annulering hem vaak nog annuleren. dus als je hem bijvoorbeeld op de 11e zet zit je ruim zat. 

Anders is er vast iets van een heractivatie van je abonnement mogelijk, alleen kan ik me ook voorstellen dat hier wel tijd overheen gaat.

Roos59

Level 6
  • 118Posts
  • 2Oplossingen
  • 68Likes

Bij ons in de wijk is onlangs glasvezel aangelegd en omdat mijn ziggo modem af en toe bleef uitvallen (dhcpv4 en telefoon) heb ik besloten om over te stappen op glasvezel.

Ik weet dat T-Mobile een "budget" provider is, dus mijn verwachtingen zijn beperkt, maar Ziggo is i.i.g. in modemkwaliteit ook een "budget" provider, maar in prijs is Ziggo een premium provider.

Verder is het een beetje jammer dat ik afgelopen weekend een brief kreeg dat Ziggo over twee weken een nieuw modem gaat leveren dan was ik misschien wel helemaal niet overgestapt.

Ik begrijp dat u inmiddels de stap naar T-Mobile hebt gemaakt, maar wel met veel twijfel.

Was het niet een logische stap geweest om eerder een vervangend Ziggo-modem te vragen en bij aanhoudende problemen dan pas de overstap te maken?

Uiteraard is de keuze geheel aan u en hoop voor u dat de diensten van T-Mobile u bevallen,  ondanks ‘de beperkte verwachtingen’.

Wlmpie
Topicstarter
Level 11
Expert
  • 514Posts
  • 11Oplossingen
  • 161Likes

Ik klaag al enkele jaren over de brakke compal connectbox en het feit dat de dhcp server crasht na een stroomstoring, maar daar heeft ziggo nooit wat mee gedaan. Ze hebben mij wel uiteindelijk een setje deco M4's aangeboden omdat de dhcp crash veroorzaakt leek te worden door de zwarte wifiboosters. Maar de deco's zijn ook van TP-link en het probleem werd minder en anders maar ging niet helemaal weg. Volgens mij kan de compal connectbox niet goed overweg met veel gelijktijdige dhcp request vanuit tp-link apparatuur. Kortom ingewikkeld en te lastig om in el cheapo chinese firmware opgelost te krijgen.

Ik ben benieuwd of de zyxel van T-Mobile er wel raad mee weet.

Roos59

Level 6
  • 118Posts
  • 2Oplossingen
  • 68Likes

Uw reactie maakt duidelijk dat u al eerder contact heeft gehad met Ziggo over modem/routerproblemen en dat in uw beleving Ziggo heeft nagelaten het probleem op te lossen.

De keuze voor een andere ISP is duidelijk en lijkt mij meer overwogen.

Succes bij T-Mobile.

Pasi

Level 18
Expert
  • 6682Posts
  • 385Oplossingen
  • 3226Likes

@Wlmpie  schreef:

Ik klaag al enkele jaren over de brakke compal connectbox en het feit dat de dhcp server crasht na een stroomstoring, maar daar heeft ziggo nooit wat mee gedaan. Ze hebben mij wel uiteindelijk een setje deco M4's aangeboden omdat de dhcp crash veroorzaakt leek te worden door de zwarte wifiboosters. Maar de deco's zijn ook van TP-link en het probleem werd minder en anders maar ging niet helemaal weg. Volgens mij kan de compal connectbox niet goed overweg met veel gelijktijdige dhcp request vanuit tp-link apparatuur. Kortom ingewikkeld en te lastig om in el cheapo chinese firmware opgelost te krijgen.....

"...Volgens mij kan de compal connectbox niet goed overweg met veel gelijktijdige dhcp request vanuit tp-link apparatuur..."
Zo te lezen staan de Deco's in AccessPoint mode en dus blijft de DHCP van de ConnectBox verantwoordelijk voor het beheer & uitdelen van IP-nummers. In AP mode zullen de Deco's uw DHCP probleem ook niet kunnen verhelpen.
Dat die DHCP van de CB soms niet erg stabiel is, kan ik bevestigen. Ik had exact hetzelfde probleem en bij mij was de oplossing om de DHCP door een ander apparaat ( Raspberry & Pi-Hole ) te laten doen.

De overgang naar glasvezel is zo-wie-zo een goede zet. Zo kan u in de praktijk de providers vergelijken én kan u jaarlijks meedoen aan het grote kortingen festival, die providers alleen aan nieuwe klanten uitdelen.
De ene provider zal misschien iets beter zijn in 'dit', terwijl de andere beter is in 'dat', maar aangezien ze beide mega kortingen of hele leuke cadeaus bieden, is een iets lager service niveau dan misschien best wel een goede ruil.

Laat u t.z.t. ons hier nog iets horen?  Velen zullen vast-en-zeker interesseert zijn naar uw bevindingen.

Suc6

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Polls
Ga je voor een film of een serie?

Uitgelicht topic

Prijswijziging per 1 juli 2022

Binnenkort informeren we iedereen persoonlijk over de prijswijziging van 1 juli 2022. Tussen 9 en 31 mei ontvang je van ons een e-mail of brief wanneer er iets wijzigt in je abonnementskosten. Voor 1 ...

Geplaatst in Archief